Flashback bygger pepparkakshus!
2018-11-08, 18:41
Medlem
Det är skrämmande vilken takt datorer tar över det mänskliga samhället för "effektivisering", nu snart ska Kina ersätta nyhetsankare med AI.

https://www.idg.se/2.1085/1.710008/ai-nyhetsupplasare

Jag växte upp med datorer som kunde kopplas ihop med koaxial kabel och internet med modem.
Det var lite mysigt och nytt, men framtiden skrämmer mig verkligen. Vad är det för slags människor som pushar för detta?
Vart är vi påväg egentligen? Hur kommer vårt samhälle se ut i framtiden om vi låter företag och regeringar införa dessa inhumana förändringar?
Citera
2018-11-08, 18:45
Medlem
SoCos avatar
Nu tror inte jag att han är allvetande men Elon Musk har varnat för AI flertal gånger.

Han menar tom på att det redan är försent.
Citera
2018-11-08, 18:51
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Bara att bli ekoterrorist.

Ingen el/master/servrar = ingen A.I
Citera
2018-11-08, 19:02
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadmin
Vart är vi påväg egentligen? Hur kommer vårt samhälle se ut i framtiden om vi låter företag och regeringar införa dessa inhumana förändringar?

Det är väl skönt att vi utvecklar samhället. Det är väl bra om folk slipper sitta i en tv-studio och läsa upp saker som en dator kan göra. Så kan dessa människor göra roliga saker istället.

Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
Nu tror inte jag att han är allvetande men Elon Musk har varnat för AI flertal gånger.

Du har nog missuppfattat honom om det är så du tolkar det. Elon Musk varnar för hur vi människor hanterar eller förväntas hantera tekniken. Det är något helt annat än vad du påstår. Har jag fel så får du gärna bidra med källa för det du påstår att han varnat för.
Citera
2018-11-08, 19:29
Citat:
Ursprungligen postat av cadmin
Det är skrämmande vilken takt datorer tar över det mänskliga samhället för "effektivisering", nu snart ska Kina ersätta nyhetsankare med AI.

https://www.idg.se/2.1085/1.710008/ai-nyhetsupplasare

Jag växte upp med datorer som kunde kopplas ihop med koaxial kabel och internet med modem.
Det var lite mysigt och nytt, men framtiden skrämmer mig verkligen. Vad är det för slags människor som pushar för detta?
Citat:

Alltid kul med folk som är skraja för AI vars källor är någon nyhetssida med fokus på populärvetenskap eller t.ex någon frontfigur som Elon Musk. Anledningen varför ni är rädda är för att ni inte är pålästa. Yttra er inte om AI om ni inte skulle kunna hålla ett 3 minuters föredrag om vad AI är för något. Ignorans skapar rädsla. Läs på om AI och inse att det bara kommer att hjälpa oss människor. Just nu låter det som att ni tror att AI är något som kommer att utplåna och ersätta människor, något löjlig skynetfantasi dvs.
Citera
2018-11-08, 20:32
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Alltid kul med folk som är skraja för AI vars källor är någon nyhetssida med fokus på populärvetenskap eller t.ex någon frontfigur som Elon Musk. Anledningen varför ni är rädda är för att ni inte är pålästa. Yttra er inte om AI om ni inte skulle kunna hålla ett 3 minuters föredrag om vad AI är för något. Ignorans skapar rädsla. Läs på om AI och inse att det bara kommer att hjälpa oss människor. Just nu låter det som att ni tror att AI är något som kommer att utplåna och ersätta människor, något löjlig skynetfantasi dvs.

För du är själv en AI expert som kan hålla föreläsning om det i MINST 3 minuter, annars har du INGEN rätt att tala.

Skön logik. Notera "Nu tror inte jag att han är allvetande" eller du kanske MEDVETET missade den biten.
Citera
2018-11-08, 21:42
Citat:
För du är själv en AI expert som kan hålla föreläsning om det i MINST 3 minuter, annars har du INGEN rätt att tala.

Skön logik. Notera "Nu tror inte jag att han är allvetande" eller du kanske MEDVETET missade den biten.
Om diskussionen handlar om AI så vill man ju gärna ha synpunkter av folk som åtminstone vet vad AI är för något.
Man behöver absolut inte vara en expert men det hjälper att veta vad AI är och hur det generellt används. En diskussion där 2/3 inte har en aning om ämnet låter väldigt kontraproduktivt.

Om Elon Musk inte är någon allvetare, varför är då hans uttalande ens värt att nämna? Det finns professorer inom AI som tycker att det är det häftigaste som finns, väger inte det mer än Herr Elbils uttalanden?
Citera
2018-11-08, 21:43
Medlem
Ett långt utvecklat överlevnadsinriktat AI kanske kan bedriva business och hyra in legosoldater som hindrar anti-AI-busfrön från att ”dra ur sladden” till servern... 🤓
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in