Citat:
Ursprungligen postat av
2560p
Jobbar och sliter för ingenting gör man även om man har partner och barn.
Nja, snarare så jobbar man sig sönder och samman för att kunna ge sin avkomma så goda förutsättningar som möjligt. Men jag håller med så till vida att man fortsätter traggla på precis som innan.
Citat:
Ursprungligen postat av
HighwayDelight
Idag känns det snarare egoistiskt att sätta barn till denna världen.
Tänk vilken skit man lämnar efter för dem.
Så där brukade jag också tänka men när jag själv fick barn (helt planerat) så ändrades de tankegångarna.
Som jag skrev i en annan tråd för ett tag sen så anser jag att det minsta man kan göra för sina förfäder är att skaffa barn. De slet inte för att vi ska sitta som defaistiska soffpotatisar och se på när världen rämnar. I hundratals år har mina ättlingar slitit som fan, vilket till slut lett till mig. Att bara kasta bort deras arbete genom att medvetet avsluta släktledet är i sig höjden av egoism. Det är åtminstone mig åsikt.
För att försöka svara på TS så tycker jag man ska passa på att njuta av att vara singel. Jag gjorde inte det i den utsträckning jag borde gjort vilket jag ångrar nu. För ett liv i partnerskap innebär inte att allt går som på räls. Gör saker du tycker är roligt och försök att inte stressa över det. Klyschigt men det finns inte så mycket mer att göra.