• 1
  • 2
2018-11-07, 06:38
Bannlyst
Jag anser att det är kraftigt överskattat. De enda som behöver det är professionella BB.
Förstår inte alls när räkor gör det.
Jag bänkar 110 och kör ben kanske en gång i månaden. Och det räcker. Annars är det bara disco som gäller.
Rör man lite på sig i vardagen följer benen med automatiskt tack vare ökad kroppsvikt.
Så. Räkor. Varför tramsar ni om benträningen?
Citera
2018-11-07, 06:43
Medlem
fetagamlakommunists avatar
Haahahaaa! Ironiskt att du säger just räkor med tanke på deras benstorlek.
Citera
2018-11-07, 06:43
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovasang
Jag anser att det är kraftigt överskattat. De enda som behöver det är professionella BB.
Jag bänkar 110 och kör ben kanske en gång i månaden. Och det räcker. Annars är det bara disco som gäller.
Rör man lite på sig i vardagen följer benen med automatiskt tack vare ökad kroppsvikt.

Håller med, det är överdrivet.
Samtidigt är det många som vill ha muskulösa ben, då gäller det att ligga i.
Citera
2018-11-07, 06:58
Medlem
Vill du inte ha större benmuskler så gör du rätt i att hoppa benträning.
Citera
2018-11-07, 07:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vill du inte ha större benmuskler så gör du rätt i att hoppa benträning.

Jojo. Men det blir så tramsigt när räkorna pratar om proportioner samtidigt som de sitter i bensparken med sin gymhandskar och smuttar på whey80 chokladsmak.
Citera
2018-11-07, 07:06
Medlem
Citat:
Jojo. Men det blir så tramsigt när räkorna pratar om proportioner samtidigt som de sitter i bensparken med sin gymhandskar och smuttar på whey80 chokladsmak.

https://www.google.se/search?q=chick...nyuTheuN-4cdpM
Citera
2018-11-07, 07:08
Medlem
Citat:

Vad hände med ödmjukheten. Tänk om de har liknande tankar om dig. Du blir nog mindre smickrad om folk går runt och viskar och du uppfattar ordet rullstolsbunden när de tittar mot ditt håll.
Citera
2018-11-07, 07:11
Medlem
Citat:

Behöver du lyfta något ute i "verkligheten" är det bra att ha lite kraft i benen.

Kör man knäböj så får man lite annat på köpet som bålstabillitet.
Tycker det är skönt att kunna pressa kroppen, då är det en fördel att köra större muskelgrupper så man kan lasta på lite mer.

Men skit du I benen det är ingen som bryr sig, siktar man på att se ut som Jonny bravo så är det ett lysande upplägg. 😁
Citera
2018-11-07, 07:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fetagamlakommunist
https://www.google.se/search?q=chick...nyuTheuN-4cdpM

Och hur vanligt är det med den överkroppen? Räka!
Citera
2018-11-07, 07:40
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:

Det är mycket bra för resten av din kropp och muskeltillväxt samt fettförbränning att träna benen, så om inte för benens egen skull så träna åtminstone benen för resten av kroppens skull.
Citera
2018-11-07, 07:47
Medlem
Man-At-Armss avatar
Jag har börjat träna igen och kan nog kvalificeras som en räka.
Jag tränar mestadels för att bli piggare, speciellt vintertid och gillar känslan av att musklerna känns möra, och då även benmusklerna.

Så jag är långt ifrån någon expert, men mitt räkjag ser att de största killarna på gymmet tränar sina ben kontinuerligt.
Citera
2018-11-07, 08:13
Medlem
Citat:
Och hur vanligt är det med den överkroppen? Räka!

https://www.google.se/search?q=chick...BkfBGsuBhH2JoM
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in