• 1
  • 2
2006-02-16, 07:48
Medlem
timehunters avatar
Dagens stora nyhet!

Stor bild på förstasidan på aftonbladet.se

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/s...779410,00.html

patetiskt!

Vad är det som är så häftigt med att en känd person råkar va först på platsen vid en av mängder av trafikolyckor som inträffar? Det brukar inte ens skrivas om olyckor i den här storleken. Så löjligt och nu ska Linda Bengtzing framställas som nån hjälte.

Hon säger själv enligt AB att hon inte vill framställas som nån hjälte men med stor bild på förstasidan så gör hon det pga av aftonbladet!

Dessutom var Bert Karlssons dotter Johanna också med och hjälpte till vid olyckan. Att jag hatar schlager gör inte saken bättre!
Citera
2006-02-16, 09:57
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timehunter
Dagens stora nyhet!

Stor bild på förstasidan på aftonbladet.se

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/s...779410,00.html

patetiskt!

Vad är det som är så häftigt med att en känd person råkar va först på platsen vid en av mängder av trafikolyckor som inträffar? Det brukar inte ens skrivas om olyckor i den här storleken. Så löjligt och nu ska Linda Bengtzing framställas som nån hjälte.

Hon säger själv enligt AB att hon inte vill framställas som nån hjälte men med stor bild på förstasidan så gör hon det pga av aftonbladet!

Dessutom var Bert Karlssons dotter Johanna också med och hjälpte till vid olyckan. Att jag hatar schlager gör inte saken bättre!

Att AB framställer henne som hjälte måste ju inte vara hennes eget fel eller hur?

Däremot tycker jag VÄLDIGT synd om Johanna Karlsson som är så lik sin pappa...
Citera
2006-02-16, 11:38
Medlem
timehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Att AB framställer henne som hjälte måste ju inte vara hennes eget fel eller hur?

Nä det var ju precis det jag skrev
Citera
2006-02-16, 13:10
Medlem
syltes avatar
Klart att hon måste få lite mediautrymme....Hon skall ju vara med i schlagerfestivalen på lördag.....
Citera
2006-02-16, 13:21
Medlem
brianmolkos avatar
De gör väl okända till hjältar ibland också ju
Citera
2006-02-16, 14:38
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:

Men vänta nu. Exakt hur tror du att det går till när sketolyckor slås upp stort i kvällspressen?

- Riiing!
- Aftonbladet, hallå?
- Hej, det är Linda Bengtzing.
- Hej Linda. Vad har du på hjärtat idag då?
- Jag har just sett en trafikolycka!
Citera
2006-02-16, 17:37
Medlem
vättes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timehunter
Aftonhorans primära målgrupp är som bekant svagsinta idioter, nyheter som denna är av största vikt och intresse för dessa.
Citera
2006-02-16, 17:51
Medlem
Sånt här kommer ju bara fram i tidningen när kändisen ifråga skall släppa ny cd, ha premiär på sin turné eller vara med i melodifestivalen, det kommer mera...
Citera
2006-02-16, 19:32
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Men vänta nu. Exakt hur tror du att det går till när sketolyckor slås upp stort i kvällspressen?

- Riiing!
- Aftonbladet, hallå?
- Hej, det är Linda Bengtzing.
- Hej Linda. Vad har du på hjärtat idag då?
- Jag har just sett en trafikolycka!

Så kan det gå till i teorin men det är ju knappast så som det är vanligast att det går till...
Citera
2006-02-16, 20:28
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Så kan det gå till i teorin men det är ju knappast så som det är vanligast att det går till...

Nähä du. Då kanske du, som uppenbarligen är allvetande, kan upplysa en förvirrad stackare som mig hur f**n en singelolycka utan dödlig utgång som inträffat nånstans mellan Leksand till Borlänge hamnar hos Aftonbladet.
Citera
2006-02-16, 21:58
Medlem
Presidentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Nähä du. Då kanske du, som uppenbarligen är allvetande, kan upplysa en förvirrad stackare som mig hur f**n en singelolycka utan dödlig utgång som inträffat nånstans mellan Leksand till Borlänge hamnar hos Aftonbladet.
Det är väl inte så svårt att fatta. Bert Karlssons dotter var ju med. Hon berättar för gubben vad som hänt och att Linda Bengtzing var med (om Bert inte redan visste det) varpå Bert omedelbums ringer Aftonbladet.

Var det ingen som såg Blåsningen på Tv för några år sedan? De arrangerade så att det såg ut som en cirkusvagn hade kört åt helvete utanför Bert Karlssons villa. Utanför huset stod zebror (eller vad det nu var) och betade och inne i huset hade en gorilla ockuperat sovrummet.

Bert anlände till huset, såg chockad ut i exakt 3,5 sekunder innan han slet upp mobiletelefonen - och ringde tidningen! Denna sekvens säger mer om Bert Karlsson än alla böcker och tidningsartiklar tillsammans.
Citera
2006-02-16, 22:39
Medlem
timehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
De gör väl okända till hjältar ibland också ju

Jasså hur ofta då?
På alla de trafikolyckor och avåkningar som förekommer varje månad så är det alltid nån som är där först och larmar! Inte är de med i tidningen, framförallt inte som förstanyhet på AB.

Dessutom är hon ingen hjälte, hon gjorde sin plikt det förhoppningsvis alla skulle göra i en sån situation.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in