Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-10, 20:21
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bär_min_gitarr
Så jag som anser att inget ska dras tillbaka utan tycker att folk ska få vara fria att välja vad de själva vill läsa tror att jag har tolkningsföreträde?
Du å andra sidan, som tycker det är bra att tidningar som inte är rätt i tiden inte publiceras, tror dig inte ha tolkningsföreträde?

Jag vill varken hindra eller tvinga på någon något då det är fritt fram att välja att köpa eller inte köpa jultidningar. Du däremot, vill hindra folk från att läsa en tidning med innehåll du inte gillar.

Fetade: Förstår du inte att allt du skriver går att applicera på dig själv?
Nej du vet du vad, skillnaden är inte att jag ålägger mig tolkningsföreträde utan att jag accepterar att människor berörs illa av att kallas för ord som jag själv inte har känslomässiga associationer med. Oerhört stor skillnad mellan dig och mig där. Du vill bara ha rätt över andra medan jag lyssnar på att andra människor finner något stötande och kränkande. Sedan kan du försöka vrida på saken hur mycket du vill.
Citera
2018-11-10, 21:26
  #110
Medlem
bär_min_gitarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Nej du vet du vad, skillnaden är inte att jag ålägger mig tolkningsföreträde utan att jag accepterar att människor berörs illa av att kallas för ord som jag själv inte har känslomässiga associationer med. Oerhört stor skillnad mellan dig och mig där. Du vill bara ha rätt över andra medan jag lyssnar på att andra människor finner något stötande och kränkande. Sedan kan du försöka vrida på saken hur mycket du vill.
Jag testar att ta hjälp av lite rörliga bilder och ljud och ser om jag kan nå fram, angående det här med att andra människor finner något stötande och kränkande:
https://youtu.be/ceS_jkKjIgo
Citera
2018-11-10, 21:28
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bär_min_gitarr
Jag testar att ta hjälp av lite rörliga bilder och ljud och ser om jag kan nå fram, angående det här med att andra människor finner något stötande och kränkande:
https://youtu.be/ceS_jkKjIgo
Nej du får skriva bättre inlägg istället. Jag är trött på att mobilen sedan strular pga knepiga länkar och orkar inte återställa just för tillfället.
Citera
2018-11-11, 05:50
  #112
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Nej du får skriva bättre inlägg istället. Jag är trött på att mobilen sedan strular pga knepiga länkar och orkar inte återställa just för tillfället.

Eller så lägger du ner ditt ”do-gooderi”
Det borde du orka med.

För ett tag sedan hade jag en ”intressant” monolog med en beteendevetare, som påpekade att tolkningen av allt man sade
”Ägdes” av den mottagande.

Kulturmarxistisk jävla flumnazism.


Gick nästan exakt till såhär:
(Jo faktiskt, sjukt nog)

”Godmorgon”

”-med vilken rätt anser du dig kunna bedömma om min morgon har varit bra eller inte, jag kanske inte alls haft en bra morgon???”

Sjuka i hela huvudet är ni.
__________________
Senast redigerad av scoremax 2018-11-11 kl. 06:07.
Citera
2018-11-11, 07:10
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Eller så lägger du ner ditt ”do-gooderi”
Det borde du orka med.

För ett tag sedan hade jag en ”intressant” monolog med en beteendevetare, som påpekade att tolkningen av allt man sade
”Ägdes” av den mottagande.

Kulturmarxistisk jävla flumnazism.


Gick nästan exakt till såhär:
(Jo faktiskt, sjukt nog)

”Godmorgon”

”-med vilken rätt anser du dig kunna bedömma om min morgon har varit bra eller inte, jag kanske inte alls haft en bra morgon???”

Sjuka i hela huvudet är ni.
Totalt ovidkommande inlägg. Men tack för din analys. Alltid så mycket floskler av er "debattörer".
Citera
2018-11-11, 07:14
  #114
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Totalt ovidkommande inlägg. Men tack för din analys. Alltid så mycket floskler av er "debattörer".

Jag lägger ditt inlägg i andra vågskålen och noterar ingen skillnad.
Citera
2018-11-11, 07:21
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag lägger ditt inlägg i andra vågskålen och noterar ingen skillnad.
Tack så jättemycket för upplysningen herr/fröken ondskeknarkare. Snart kanske du till och med intresserar mig när du vill citera mig gällande åsikter om att återinföra gamla publicerade alster etc. Jag vet en annan skylt som beskriver din, och dem som likt dig uttalar ståndpunkt i sådana här saker lite bättre.

https://www.levandehistoria.se/content/1356
Citera
2018-11-11, 07:28
  #116
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Tack så jättemycket för upplysningen herr/fröken ondskeknarkare. Snart kanske du till och med intresserar mig när du vill citera mig gällande åsikter om att återinföra gamla publicerade alster etc. Jag vet en annan skylt som beskriver din, och dem som likt dig uttalar ståndpunkt i sådana här saker lite bättre.

https://www.levandehistoria.se/content/1356


Haha!
Du har verkligen ingen aning!!

Eftersom man inte vill ha en fullständigt irrationell censur av äldre litteratur, så är man ”nazist”.

Ja herregud, vad är det du inte fattar med att censurera litteratur.

Det är just precis det Totalitära ideologier håller på med!
__________________
Senast redigerad av scoremax 2018-11-11 kl. 07:32.
Citera
2018-11-11, 07:31
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Haha!
Du har verkligen ingen aning!!
Vad tillför det här diskussionen? Har jag ett intresse för dig jag själv inte är medveten om eller vad?
Citera
2018-11-11, 07:33
  #118
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Vad tillför det här diskussionen? Har jag ett intresse för dig jag själv inte är medveten om eller vad?

Jag har editerat.
Citera
2018-11-11, 07:39
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Haha!
Du har verkligen ingen aning!!

Eftersom man inte vill ha en fullständigt irrationell censur av äldre litteratur, så är man ”nazist”.

Ja herregud, vad är det du inte fattar med att censurera litteratur.

Det är just precis det Totalitära ideologier håller på med!
Du citerar mig utan att läsa mina inlägg i saken Jag har sagt att jag inte är för det att förstöra historien men däremot att återpublicera när tiderna förändrats. Ett slående exempel är Astrid Lindgrens debatterade verk. Hon ville själv att saker skulle bort eftersom det var opassande och inte längre den tidsepok då hon skrivit sina sagor, ändå bråkar människor om hennes verk.

Censur är det inte att sluta uppträda opassande eller säga saker som kränker andra, det är utveckling. Givetvis så gäller det även annat såsom kulturella skapelser.

För att vara anarkist talar du mycket emot socialdemokratiskt och andra röda ideologiska tankesystem.
Citera
2018-11-11, 07:59
  #120
Avstängd
scoremaxs avatar
=
Citat:
Ordmojlig|65800219]Du citerar mig utan att läsa mina inlägg i saken Jag har sagt att jag inte är för det att förstöra historien men däremot att återpublicera när tiderna förändrats. Ett slående exempel är Astrid Lindgrens debatterade verk. Hon ville själv att saker skulle bort eftersom det var opassande och inte längre den tidsepok då hon skrivit sina sagor, ändå bråkar människor om hennes verk.

Och vad är problemet med att återpublicera?
Att ta bort litteratur för att tiderna förändras är som att ta bort Iliaden och Oddysen..för vad?
För att någon inte skall ta illa upp?
Vansinnigt.
Ta länken du själv lägger upp, du vill ju dessutom brunsmeta mig med den.

Om nu ditt foto inte skall existera mer, för (ta-daaa, jag kan ju ta illa upp), så är det tidsdokumentet borta.
Fattar du?

Citat:
Censur är det inte att sluta uppträda opassande eller säga saker som kränker andra, det är utveckling. Givetvis så gäller det även annat såsom kulturella skapelser.

Jag håller inte med.
Men visst, vi kan köra på ditt sätt.
Jag blev #kränkt# av att ditt foto och försök att associera mig med det, så nu skall fotot bort.
Helvete vad mycket som skall bort.

Läs litegrann om statyn ”pan och geten”
Och inse att din väg är helt fel att gå.
Eller du tycker det är innovativt att spränga Buddastatyer också?

Citat:
För att vara anarkist talar du mycket emot socialdemokratiskt och andra röda ideologiska tankesystem.
[/quote]

Jag är Libertarian.
__________________
Senast redigerad av scoremax 2018-11-11 kl. 08:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback