• 1
  • 2
2018-11-06, 16:57
Medlem
gretagris123s avatar
Jag skrev alldeles nyss typ samma inlägg fast med bara titeln som togs ner då den var dåligt formulerad, jag vet inte hur jag ska formulera frågan, det är upp till er hur ni vill tolka den. Men kanske att man kommer för fort eller helt enkelt inte kan ta det för man inte vet vart man ska ta vägen...pratade med en vän innan och det blev en hel diskussion så nu undrar jag vad ni tycker, kan sex vara FÖR skönt?
Citera
2018-11-06, 16:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Det kan ju gå till att bli ett missbruk så det är givet att det kan vara för skönt för vissa. Att personer råkar in i missbruk. Terry Crews är ju ett exempel på det som var ärlig om hur han var beroende av porr.
Citera
2018-11-06, 17:00
Medlem
jag har fått en stroke under orgasm en gång
Citera
2018-11-06, 17:04
Medlem
Krusensnorres avatar
Nja, beror på hur man menar. Man absolut bli överstimulerad, fast då är det ju inte alls skönt längre.
Citera
2018-11-06, 17:10
Medlem
Va med en tjej som blev superkåt.
Jag hade nog kunnat pissa på henne och hon hade älskat det då.

Kändes lite som att alla hämningar släppte. Riktigt skumt

Så svar ja
Citera
2018-11-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gretagris123
Jag skrev alldeles nyss typ samma inlägg fast med bara titeln som togs ner då den var dåligt formulerad, jag vet inte hur jag ska formulera frågan, det är upp till er hur ni vill tolka den. Men kanske att man kommer för fort eller helt enkelt inte kan ta det för man inte vet vart man ska ta vägen...pratade med en vän innan och det blev en hel diskussion så nu undrar jag vad ni tycker, kan sex vara FÖR skönt?
Nej. Sex ska vara FÖR skönt. Det är därför män måste anstränga sig för att inte spruta.
Om man kommer för tidigt så får man helt enkelt öva på att kontrollera sprutet.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det kan ju gå till att bli ett missbruk så det är givet att det kan vara för skönt för vissa. Att personer råkar in i missbruk. Terry Crews är ju ett exempel på det som var ärlig om hur han var beroende av porr.
Det beror inte på att det är för skönt, lika lite som det beror på att brännvin är för gott eftersom Gudrun Schyman är alkis.
Beroende är ett flyktbeteende och därför något helt annat och triggas av helt andra mekanismer än att något är för skönt/gott/spännande.
Citera
2018-11-06, 17:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Det beror inte på att det är för skönt, lika lite som det beror på att brännvin är för gott eftersom Gudrun Schyman är alkis.
Beroende är ett flyktbeteende och därför något helt annat och triggas av helt andra mekanismer än att något är för skönt/gott/spännande.

Men du har likväl många som anser sig ha ett sexmissbruk. Så tänker att det hamnar inom samma kategori. Kan äta mat vara för skönt? Visst kan det vara det och lika som vid sex äta för mycket mat blir också det ett missbruk.

Finns ju väldigt många som erkänner just att de har ett sexmissbruk, kan vara att vara beroende av sex eller av porr.
Citera
2018-11-06, 17:35
Medlem
Snartfinsks avatar
Har haft sex med brudar som enligt mig varit för attraktiva och sköna för att jag ska kunna hålla mig ifrån att komma för fort. Reptil hjärnan går igång till 120%.
Citera
2018-11-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men du har likväl många som anser sig ha ett sexmissbruk. Så tänker att det hamnar inom samma kategori. Kan äta mat vara för skönt? Visst kan det vara det och lika som vid sex äta för mycket mat blir också det ett missbruk.

Finns ju väldigt många som erkänner just att de har ett sexmissbruk, kan vara att vara beroende av sex eller av porr.

Javisst, det finns massor av människor som har ett sexmissbruk. Jag har själv provat (bland annat) den typen av missbruk...

Grejen är den att när man inte trivs med livet (sig själv) så kan man alltid hitta på sätt att "fly" från det där tråkiga, det som skaver, det som gör ont (som är en form av själslig smärta).
Spelmissbruk, drogmissbruk, alkoholmissbruk (om man nu ens ska skilja på de två), matmissbruk, shoppingmissbruk och sexmissbruk är bara sätt missbrukaren lärt sig att "fly" från vardagen eller snarare från verkligheten, om än för ett kort ögonblick.
Och vet du? - det funkar inte.
Det säkraste sättet att få uppleva smärta, är att försöka fly från den.

Ja, detta var klart OT i förhållande till TS fråga, men hoppas att det duger som inlägg ändå.
Frågor och kommentarer är välkomna här eller som PM.
Citera
2018-11-06, 20:00
Medlem
Ziayas avatar
Nej. Men det kan bli så skönt att det gör lite ont. Fast det är inte heller för skönt. Däremot kan det bli extremt intensivt, så intensivt att man nästan försvinner.
Citera
2018-11-06, 20:23
Medlem
Mackan52s avatar
Är övertygad om att sex är så skönt som naturen tillåter för den naturliga poängen med sex är att vi ska reproducera oss och eftersom detta i slutändan kräver en väldigt massa praktiskt besvär i form av sömnlösa nätter, en kraftigt minskad budget och andra hemskheter så måste givetvis naturen sparka in en jävla massa endorfiner och extaskänslor i hela processen annars hade mänskligheten varit utdöd för länge sen.
Citera
2018-11-06, 22:42
Medlem
gretagris123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Nej. Men det kan bli så skönt att det gör lite ont. Fast det är inte heller för skönt. Däremot kan det bli extremt intensivt, så intensivt att man nästan försvinner.

Ja där har du nått!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in