2018-11-06, 00:13
Medlem
nerdnerds avatar
Finns iaf en medlem här som är något omåttlig i sin användning av etc. Är det bara jag som tycker att det faktiskt stör diskussionen?

Har också svårt att se att tuffare restriktioner skulle minska det fria ORDET.
Citera
2018-11-06, 00:21
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Finns iaf en medlem här som är något omåttlig i sin användning av etc. Är det bara jag som tycker att det faktiskt stör diskussionen?

Totalt urbota korkat. Visst stör det diskussionen med puckon som spammar smileys i inläggen, men varför ska ett fåtal idioter få förstöra för den större massan som mer än gärna använder smileys för att visa uttryck, känslor och fan vet allt i inlägg?
Citera
2018-11-06, 00:24
Medlem
Ni tycker inte att det finns drygare innehåll i inlägg än emojis?
Citera
2018-11-06, 00:24
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd

Visst skulle forumet fungera utmärkt med färre och t.o.m helt utan smileys, men jag tycker det är bra som det är. Ser jag ett inlägg fylld med smileys är det nästan med 100% säkerhet en fullständig idiot som skrivit inlägget. Då vet jag att jag lugnt kan hoppa över att läsa det. Speciellt denna: (och än hellre flera i rad) är en utmärkt idiot-markör jag ofta tittar efter.
Senast redigerad av Ancistrus 2018-11-06 kl. 00:26.
Citera
2018-11-06, 00:29
Medlem
BassReevess avatar
Varför ens använda smileys? Är det inte bättre att man lär sig att uttrycka sig istället?
Ofog!
Citera
2018-11-06, 00:31
Medlem
kalkryggars avatar
En begränsning på 6 per inlägg tycker jag skulle vara rimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Visst skulle forumet fungera utmärkt med färre och t.o.m helt utan smileys, men jag tycker det är bra som det är. Ser jag ett inlägg fylld med smileys är det nästan med 100% säkerhet en fullständig idiot som skrivit inlägget. Då vet jag att jag lugnt kan hoppa över att läsa det. Speciellt denna: (och än hellre flera i rad) är en utmärkt idiot-markör jag ofta tittar efter.

Den är ju den bästa av alla och visar tydligt vad som avses om citerad text.

Du kanske skall skriva bättre så du slipper få den hela tiden.
Citera
2018-11-06, 00:37
Medlem
Utopiantoss avatar
Jag tycker också att det är en smula störigt, men jag har vant mig. Som väl är är det inte så värst många som använder smileys. Själv använder jag inte ofta men ibland nedanstående egenkomponerade smiley, som varken lyser upp med färger eller rör på sig en massa.

=)
Citera
2018-11-06, 01:15
Medlem
Mia-Rovys avatar
Tyvärr så tror jag att det i alla fall teorin kan uppstå någon slags obskyr diskussion där det är fullt legitimt med inlägg som innehåller massvis med smilies, kanske till och med endast smilies.

Citat:
Speciellt denna: (och än hellre flera i rad) är en utmärkt idiot-markör jag ofta tittar efter.
Jag instämmer på din observation! Antalet whoco5s känns faktiskt ganska träffsäkert när det kommer till att indikera graden av idioti i ett inlägg. Det är något jag lagt märke till också.

Jag vet inte varför, men antalet fel, missuppfattningar, och olika former av störningar tycks faktiskt ofta öka i takt med den smilien. Särskilt när det rör sig om fler än en.

Teorier kring varför det kan vara så välkomnas varmt (men kanske i en annan tråd). Klart står det i alla fall att den här smilien är värdefull även för en del som inte använder den. Så det bör inte begränsas
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-11-06 kl. 01:17.
Citera
2018-11-06, 01:18
Medlem

Det är klart att man måste få använda hur många smilisar man vill!

Nejdå jag stör mig också på överdrivet bruk av dem.
Citera
2018-11-06, 01:35
Medlem
Porryhatters avatar
Förutsätt att det finns någon text i inlägget så ser jag inga problem med det. Som Död o återfödd och Mankans användande av smileys för att reta upp folk i debatten tyckte jag bara höjde underhållningsvärdet.
Citera
2018-11-06, 03:02
Medlem
08oss avatar
Det är skrämmande ofta hur någon vill begränsa Flashback (och andra siter) på olika sätt. Så fort något inte passar så ska det förbjudas eller begränsas. Fine att det kan vara störande med smileys men det kan vissas åsikter också vara... Det är tillräckligt med censur och begränsningar i vad man får säga i samhället och vi behöver inte fler förbud hela tiden.
Citera
2018-11-06, 03:24
Medlem
Opportunitiess avatar
Det är nån jävel som avslutar varenda inlägg hen gör med: ”tack för att du läste”. Blir provocerad varje gång!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in