2006-02-19, 17:15
Medlem
Katzespeiens avatar
Jag vill minnas att jag läste på swedish matchs hemsida att tillbakadraget tandkött och då blev jag lite ledsen. Tycker att de kunda skriva det på dosan istället så man flyttar runt mer.
Citera
2006-02-19, 18:56
Medlem
SomeMightSays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Jag vill minnas att jag läste på swedish matchs hemsida att tillbakadraget tandkött och då blev jag lite ledsen. Tycker att de kunda skriva det på dosan istället så man flyttar runt mer.

Håller med. Nu är det ju försent liksom men det borde helt klart stå som tips på dosan!
Citera
2006-02-20, 02:18
Medlem
conluceos avatar
Konsulterade just min tandläkarmorsa, tillbakadraget tandkött går tyvärr väldigt sällan tillbaka, kan återhämta sig om man bara börjat se tendenser till detta och slutar genast men annars är det rätt kört. Dock finns det ljuspunkter, man kan förhindra detta igenom en övernitiskt munhygien. Tandborstning och tandtråd två gånger om dan, tandtråden är väldigt viktig för ett friskt tandkött. Att även borsta långt upp på tandköttet samt att byta sida då och då är viktigt för att låta det återhämta sig.
Citera
2006-02-20, 08:08
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conluceo
Konsulterade just min tandläkarmorsa, tillbakadraget tandkött går tyvärr väldigt sällan tillbaka, kan återhämta sig om man bara börjat se tendenser till detta och slutar genast men annars är det rätt kört. Dock finns det ljuspunkter, man kan förhindra detta igenom en övernitiskt munhygien. Tandborstning och tandtråd två gånger om dan, tandtråden är väldigt viktig för ett friskt tandkött. Att även borsta långt upp på tandköttet samt att byta sida då och då är viktigt för att låta det återhämta sig.

Det där sammanfattar rätt bra precis vad jag också hört från tandläkare.
Citera
2006-02-20, 11:31
Medlem
SomeMightSays avatar
Har hållt uppe med snus i fem dagar nu och faktum är att min munhygien klart förbättrats. Detta efter fem dagar! Tandköttet var ofta svullet och ömt innan men nu märker jag inte av några sådana åkommor. Sen att tandköttet inte "växer" tillbaks är ju skitsamma egentligen. Men men, för mig var det bra att sluta snusa men jag gissar på att folk är olika tåliga mot saker och ting.
Citera
2006-02-20, 11:40
Medlem
Christer ps avatar
Hm börjar bli dags för mej att sluta också men fattar inte hur det ska kunna gå!
Vill man skona tandköttet lite så kan man köra portion istället för lössnus gör faktiskt jävligt stor skillnad på tandköttet!
Citera
2006-02-20, 12:13
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christer p
Hm börjar bli dags för mej att sluta också men fattar inte hur det ska kunna gå!
Vill man skona tandköttet lite så kan man köra portion istället för lössnus gör faktiskt jävligt stor skillnad på tandköttet!
Jag får större problem av portion än vad jag får av lössnus. Snusar jag portion blir det en knapp dosa om dan och kraftiga smärtor i tandköttet. Snusar jag lös blir det en dosa per tre dagar och inga direkta smärtor i tandköttet om jag inte kör på för hårt.
Citera
2006-02-20, 12:24
Medlem
Christer ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Jag får större problem av portion än vad jag får av lössnus. Snusar jag portion blir det en knapp dosa om dan och kraftiga smärtor i tandköttet. Snusar jag lös blir det en dosa per tre dagar och inga direkta smärtor i tandköttet om jag inte kör på för hårt.

Konstigt jag upplever motsatsen håller iof med om att det känns mindre med lös men tandköttet blir på mej riktigt sönder härjat när jag kör lös!

Hm konstigt är kanske något fel på ditt tandkött
Citera
2006-02-20, 12:38
Medlem
JackDanielzs avatar
Jag gick över till portion för ett år sen(snusa lös i 8 år), enda skillnaden e att man får ju fan lägga in två st hela tiden, annars känns det inte..
Tandköttet e skrynkligt som fan ändå
Citera
2006-02-20, 14:34
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christer p
Konstigt jag upplever motsatsen håller iof med om att det känns mindre med lös men tandköttet blir på mej riktigt sönder härjat när jag kör lös!

Hm konstigt är kanske något fel på ditt tandkött
Det kan nog ha med den stora omsättningen av portionssnus att göra. Jag tycker att de tappar smak efter tjugo till trettio minuter och måste lägga in en ny. Lösnus kan jag ha inne i upp till fyra fem timmar beroende på vad jag gör.
Citera
2006-02-23, 09:29
Medlem
Goggens avatar
Vore kul med bilder på Flashbackarnas tandkött!
Citera
2006-03-06, 00:53
Medlem
Un Perros avatar
Idag så fick jag sånt där vitt skit som nämns i början av tråden, lichen? på BÅDA sidor av tandköttet, samtidigt!? Och detta trots att jag verkligen inte snusat mer än vanligt på sistone. Har även blåsor i munnen, känns som om jag har ätit en hel citron, ni vet. När jag inspekterade tandköttet så såg jag till min förfäran att det var två stora jävla hål där snusen brukar ligga. Röda var dom också. Så riktigt obehagligt ut. Jävla skit också... och jag som verkligen inte vill lägga av med skiten. Jävla knark!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in