Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-04, 15:53
  #1
Medlem
Hej hej, jag har under en period på ca 10v använt concerta 54 mg för koncentrationssvårigheter.
Håller på att utreda ADHD/ADD men det kunde tydligen ta ett bra tag att bli klar med, jag får dvs inte utskrivet utan köper av en langare.
Jag får ganska kraftiga humörsvängningar av concerta men om jag inte tar den blir jag väldigt nedstämd och det har väl blivit en ond cirkel.
Men den hjälper mig extremt mycket i skolan, från att få F i allt och ligga efter till att jag får bra betyg och hänger med och är mer produktiv.
Ja fick väldigt nyligen en drogutlöst psykos av grönt och misstänker att det kan ha varit nån blandning av dom här två (är bipolär också).

Hur skadligt är det egentligen?? , riskerar jag att hamna i nåt beroende eller i en till pyskos??

Citera
2018-11-04, 16:02
  #2
Medlem
Mulla Krekars avatar
Det skadar utredningen om du självmediciner med det, dessutom olagligt.

Det kan utlösa psykoser också.
Citera
2018-11-04, 16:04
  #3
Medlem
Concerta är väldigt psykosframkallande och blir ännu värre med cannabis, har själv fått psykos av den blandningen. de brukar även villja ha urinprov innan du får utskrivet något för adhd bara så du vet.
Citera
2018-11-04, 16:07
  #4
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeen
Hej hej, jag har under en period på ca 10v använt concerta 54 mg för koncentrationssvårigheter.
Håller på att utreda ADHD/ADD men det kunde tydligen ta ett bra tag att bli klar med, jag får dvs inte utskrivet utan köper av en langare.
Jag får ganska kraftiga humörsvängningar av concerta men om jag inte tar den blir jag väldigt nedstämd och det har väl blivit en ond cirkel.
Men den hjälper mig extremt mycket i skolan, från att få F i allt och ligga efter till att jag får bra betyg och hänger med och är mer produktiv.
Ja fick väldigt nyligen en drogutlöst psykos av grönt och misstänker att det kan ha varit nån blandning av dom här två (är bipolär också).

Hur skadligt är det egentligen?? , riskerar jag att hamna i nåt beroende eller i en till pyskos??

Läkaren lär inte skriva ut något starkare än Alvedon till dej
Citera
2018-11-04, 16:40
  #5
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeen
Hej hej, jag har under en period på ca 10v använt concerta 54 mg för koncentrationssvårigheter.
Håller på att utreda ADHD/ADD men det kunde tydligen ta ett bra tag att bli klar med, jag får dvs inte utskrivet utan köper av en langare.
Jag får ganska kraftiga humörsvängningar av concerta men om jag inte tar den blir jag väldigt nedstämd och det har väl blivit en ond cirkel.
Men den hjälper mig extremt mycket i skolan, från att få F i allt och ligga efter till att jag får bra betyg och hänger med och är mer produktiv.
Ja fick väldigt nyligen en drogutlöst psykos av grönt och misstänker att det kan ha varit nån blandning av dom här två (är bipolär också).

Hur skadligt är det egentligen?? , riskerar jag att hamna i nåt beroende eller i en till pyskos??


Testa Mucuna Pruriens, det innehåller l-dopa som är förstadiet till dopamin.
Citera
2018-11-09, 19:59
  #6
Medlem
Eftersom du är Bipolär, vilka mediciner står du på idag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback