2018-11-07, 15:04
Medlem
Ett tänkbart scenario är väl att de hårda förortsgängens ledare ser hur HA vacklar.

Det måste vara ett ypperligt tillfälle att tala om för mc-gubbarna i Hells Angels att dom inte ska röra snubbarna i Mölnlycke.

Respektera att dom fick spö i en uppgörelse och ligga lågt med svansen mellan benen. Speciellt HA ses med avsmak av förortsbuset. Dom har få blattar i sina led.

Bandidos är smartare på ett vis. Dom har tagit in massor av blattar som fått västar. Även x-team är väldigt blattetätt.

Tar säkert större marknadsandelar i firman ”ruffel å båg”.

Svenska HA har tappat mycket i prestige nu när dom blev förnedrade av det här ungdomsgänget.

Det kanske även kan ha varit ett påhitt av Bandidos och deras x-team? Även om det kommer bli svårt att bevisa om det nu är på det viset.

HA får väl hålla sig på landsorten och bluffa med grävmaskiner och byggföretag.

Det kan inte vara kul att känna att folk fnissar bakom ryggen på HA-knuttarna.

Ingen bra period för HA i Sverige just nu.
Citera
2018-11-07, 15:27
Medlem
Inte mycket substans i denna tråd förutom några få inlägg. Gällande att de polska bröderna ska vara så hårda och många kan jag bara säga ett ord, FEL.
Detta 435 gäng får ju dock ses som en frisk fläkt som agerar stenhårt och visserligen ogenomtänkt. En del av er verkar ju tro att dessa medlemmar i HA är untouchable, även de själva förmodligen. Detta visar på att så inte är fallet, finns alltid någon som tröttnar på att de försöker trampa på andra individer. Nu var de ju nära att bli "änglar" på riktigt
Citera
2018-11-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Är väl inte helt orimligt att HA ger första "sonderingsuppdraget" till BB?

Den som lever får se.

Jag skulle inte tro det. BB är, mig veterligen, inte ett kriminellt MC-gäng i den bemärkelsen. Möjligtvis att deras medlemmar begått brott här och där, men jag sorterar dom nog snarare i delen som tycker om att åka motorcykel och dricka öl, men har ett riktigt jobb och en familj att försörja.
"Support 81" innebär väl inte mycket mer än att man för bjuda HA-medlemmar på fester och dylikt, och i sig varken någon skyldighet att utföra hjältedåd åt HA eller få uppbackning av HA.

Hade det varit BB som skadats, kanske. När det är en såpass våldsam aktion, av en annan kriminell "organisation" och där patchade HA-medlemmar skadats? Nä, det här blir nog något RWC och RD får reda ut, kanske till och med patchade HA då det faktiskt är en hederssak. Det här ifrågasätter HAs ställning och rykte (Göteborg är ett relativt starkt HA-fäste som jag förstått det) och nu får vi se om de faktiskt förtjänar den ställning de har haft sedan slutet på MC-kriget.

Jag har tyvärr ingen större insyn i varken HA eller göteborgs undre värld dock.
Citera
2018-11-07, 15:41
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plague1349
Är både blånegern och tjockisen med i helgens händelser?

Dom platsar väl egentligen inte i det av media uppgivna åldersspannet. Finns dock en del som tyder på att media därvidlag är fel ute - sett till 435. Tjockisen kan vi möjligen räkna bort.
Citera
2018-11-07, 15:48
Medlem
Här har ni bilder på en del gubbar inom HA och även Bandidos.
https://www.expressen.se/nyheter/de-leder-mc-gangen-dar-du-bor---har-ar-listan/

Mina egna spekulationer

Är att det kan pågå förhandlingar bakom kulisserna, det kan varit ett misstag att man råkat anfalla HA.

Vad skulle ett förorts kompisgäng med svenskar och invandrare sätta sig mot HA även om HA består av gamla gubbar.
Kompisgänget ifrån Lerum 15 st mot HA som sägs ha flera 100 medlemmar i bara Sverige.

Självklart så har alla dessa span på sig i någon månads tid innan polisen släpper för att dom inte har råd. Sen så sätter HA igång om dom inte gör det så lever dom bara på gamla meriter. Deras senaste kraftsamlingen innebär 17 st som anföll ett annat mc gäng som hade fest med barn och kvinnor.
Riktigt pinsam attack sen så var det bara några st fullvärdiga medlemmar så frågan är hur många dom egentligen kan kraftsamla med vid kris.
Att dom har svårt att locka medlemmar är känt då dom bara tar in vita och vita är inte lika kriminella som invandrare.

Invandraklanerna och förortsgängen kan kraftsamla i snitt 50 st vid kris, däremot efter det så tror jag det blir svårt även för dom stora släkterna här i Sverige.

Alla gäng och klaner lever på rykten, att dom har uppbackning ifrån många. Vilket till största delen är bullshit det bluffas som fan i den kriminella världen. Problemet är att ingen vågar syna eller ta kampen ifall man måste döda upp till 100 stycken. Jag tror folk hinner ge upp innan det.
Citera
2018-11-07, 16:34
Bannlyst
Jag tycker att det är så tragiskt att det finns så här usla skyttar!

Hur lyckas man ens spreja in så där med ett automatvapen och inte ens få åtminstone 3 personer?
Citera
2018-11-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullkream
Jag tror HA ser detta som ett ypperligt arbetstillfälle, 1 kommer bli syndabock fysiskt, resten kommer deras föräldrar få pantsätta deras boende då HA kommer överlämna en fin ”faktura”

Tror som sagt att detta kommer kosta dessa grabbar mycket pengar

Och finns inte i min vildaste fantasi att nåt annat ”gäng” kommer backa upp några obetydliga ”gangstrar” dom har skjutit jobbig org folk som hells angels, oavsett hur ha är idag så kommer ingen gå imot dom pågrund av dessa boys som antagligen har en jobbig bakfylla just nu 😂
Håller helt med...det handlar om affärer. De här killarna är gatulangare och torgrövare och det finns ingen som skulle backa upp dem. Oavsett etnicitet, att nån känner någon i x-team eller ogillar västsnubbar. Jag tror inte de här killarna fattade att det var HA förrän det var för sent.
Citera
2018-11-07, 17:09
Medlem
Mycket svartskallar i tråden som vill poängtera hur svaga HA är och att de är rädda för dessa blattegäng.
HA har stor respekt i den undre världen och vet att ett krig betyder mindre intäkter och mer uppmärksamhet.
De kommer ta ut sin hämnd va så säkra, men de gör det i det tysta. Inte som de pajaser som åker moppe och kör drive by ala compton. De har också enorma ekonomiska fördelar och kan leja personer som fixar dessa luffare.
Citera
2018-11-07, 17:18
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knallhatten81
Mycket svartskallar i tråden som vill poängtera hur svaga HA är och att de är rädda för dessa blattegäng.
HA har stor respekt i den undre världen och vet att ett krig betyder mindre intäkter och mer uppmärksamhet.
De kommer ta ut sin hämnd va så säkra, men de gör det i det tysta. Inte som de pajaser som åker moppe och kör drive by ala compton. De har också enorma ekonomiska fördelar och kan leja personer som fixar dessa luffare.

Ja deras hemsida visar hur stora dom är
Citera
2018-11-07, 17:20
Medlem
Jag tror inte HA är intresserade av gängkrig och liknande. De vill hålla låg profil,jobba med företag och växa mer,lite i det tysta. De gynnas ju också av att ändra sammanslutningar skjuter och säljer droger,sånt som suger upp polisens resurser.
Citera
2018-11-07, 17:24
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loudpipe77
Jag tror inte HA är intresserade av gängkrig och liknande. De vill hålla låg profil,jobba med företag och växa mer,lite i det tysta. De gynnas ju också av att ändra sammanslutningar skjuter och säljer droger,sånt som suger upp polisens resurser.

Blir väl inget krig gymbrallorna lär fly fältet om dom inte redan gjort så
Citera
2018-11-07, 17:26
Medlem
Dom måste ju göra nånting tillbaka. Dom kan åtminstonde göra en markering och ta kål på den mest tongivande i gänget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in