2018-11-07, 08:03
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Postkoden till Mölnlycke.

Edit: Pucktvåa.

Inte postkoden, pucko.
Det är postnumret. En helt annan sak. Sett för mycket på TV och ändå inte fattat?
Citera
2018-11-07, 08:17
Medlem
jugbandbluess avatar
kan bekräfta att en polack blev skjuten med flera skott.

gällande den allmänna diskussionen om HA:s status i sverige så är det väl uppenbart efter över ett decennium av maktförskjutning till blattegäng, att det är en organisation på dekis. de är bortkörda från storstäderna, häckar mest i landsbygden, skadar helst sina egna med goleri och misshandel osv. skriver detta som opartisk observatör som minns deras heydays på 90-talet, det är helt enkelt andra tider nu
Citera
2018-11-07, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roddan11
Jag hoppas verkligen att de som skriver ut namn i den här tråden vet 100% att de är de personer som är inblandade.

Jag vet att ni maskar, men tror kanske att en och annan medlem läser tråden..

Du kan nog vara lugn. HA kollar säkert upp mer än lite FB-skvaller innan dom städar upp efter den här röran.

Värre om det varit tvärtom. Om det varit kränkta kaozblattar, då hade det säkert rykt med en och annan oskyldig i kulregnen
Citera
2018-11-07, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
kan bekräfta att en polack blev skjuten med flera skott.

gällande den allmänna diskussionen om HA:s status i sverige så är det väl uppenbart efter över ett decennium av maktförskjutning till blattegäng, att det är en organisation på dekis. de är bortkörda från storstäderna, häckar mest i landsbygden, skadar helst sina egna med goleri och misshandel osv. skriver detta som opartisk observatör som minns deras heydays på 90-talet, det är helt enkelt andra tider nu
Bortkörda från storstaden? Nej, man etablerar sig medvetet på landsbygden pga total avsaknad av poliser där.
Citera
2018-11-07, 08:38
Medlem
414-414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
För, som jag skrev: Jag känner dom inblandade

Sluta nu, det förekomm nån sort överenskommelse. Jag kände dom inblandade
Citera
2018-11-07, 08:41
Medlem
Haha alla tros veta ALLT och alla som va in inblandade.. Vilka jävla troll de finns på flashback

Älskar att läsa den här tråden..ni alla är gängmedlemmar ser jag!
Citera
2018-11-07, 08:46
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
På några här inne låter det som att HA skulle vara som några fruktade stålmän...
Minns för något år sedan när det gick att läsa om 6 HA medlemmar som åkte på stryk av 2 bröder. Har för mig att det var i Eskilstuna.
Visserligen var bröderna boxare och med i BC men inte vart det någon payback.

Länk?

Det låter som en fabel. Att överhuvudtaget komma undan i en tre mot en situation är svårt oavsett kampsportbakgrund. Speciellt som boxare då avståndet för att effektivt kunna försvara sig är ytterst begränsat.
Varför skulle HA vara rädda för att hämnas för att någon är boxare? Om du tror att HAs affärsmodell bygger på kunnighet i kampsport är du helt fel ute.
Det är att de alltid kan eskalera en nivå och utgör ett hot mot dig, din familj, ditt företag, din bil. Du kommer inte undan.
Detta är ingen skönmålning,jag tycker att HA är ett vidrigt fenomen men man måste förstå fundamentalia i hur ett globalt kriminellt nätverk fungerar för att förstå varför denna tråd är intressant.
Ett förortsgäng får stryk av några i perifirin av HA. Får för sig att hämnas med vapen och råkar skada några som tycks vara fullvärdiga medlemmar. Är det så kommer det att få konsekvenser.
Det kan vara att man väntar tills röken har lagt sig men hämnden kommer.
Citera
2018-11-07, 08:49
Medlem
Det är bara att konstatera att gemene man tycker att HA fått på nöten, svarar de inte på provokationen/händelsen så är deras rykte i gungning. Som någon skrev att de ger sig på "lätta mål" och släpper de detta så bekräftar det denna tes.
Citera
2018-11-07, 08:53
Medlem
VonSilfwertryffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
Bland annat blev J*immy kl*sson misshandlad. Som då var medlem i hells angels. Men numera har han lämnat. Jag vet va ja pratar om så d e ingen ide du försöker förmildra omständigheterna.

Han var proppe vid det aktuella tillfället.

Ja han fick stryk, men hade en svart hoodie utan färger på sig över sin väst.

VT var det som blev sönderslagen. JK åkte på det lite men flocken var mest på VT som syntes på "efter-bilden".

Ska inte vara tjatig, begriper ju att ryktet som uppstår kring en sådan händelse är mer avgörande än vad som egentligen hände så du har ju rätt när det kommer till vad som är den gängse uppfattningen.

Jag har rätt i sak. Men det spelar nog mindre roll i sammanhanget haha...

Oavsett så blir denna nya händelse intressant att följa upp.
Citera
2018-11-07, 09:08
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hr.Johansson
Inte postkoden, pucko.
Det är postnumret. En helt annan sak. Sett för mycket på TV och ändå inte fattat?

Phew. Tack för den "snabba" rättningen! Bra prioritering i tråden!

Många trådsanningar som snurrar runt nu.
Det vi verkar veta enligt media var att det skulle vara fest på HA Goth town i Skepplanda och att tillställningen på Beer Brothers MC var någon form av förfest.

GP.se

Personen som legat nedsövd har efter en sådär 10 skott har aldrig beskrivits som en polsk HA ledare mig veterligen. Inte någonstans utom i denna tråden.

GP.se
Citera
2018-11-07, 09:13
Avstängd
tomyhockeys avatar
Är det polacker som är HA i Göteborg. Polacker brukar vara kända mer som bygg arbetare. Och annat fysiskt arbete. Har aldrig läst om vålds benägna polacker förutom att de dricker öl.

Rent allmänt Alla gäng i Sverige är pajas gäng jämfört med camorra eller riktiga HA utrikes.
Citera
2018-11-07, 09:28
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8

Men om man nu pratar om det aktuella ämnet istället för indirekta punkter. Hur har det fortskridit med de som vårdas på sjukhus och när är häktningen för de som frihetsberövats? Det borde väl ha genomförts häktning redan väl?

Alla har lämnat sjukhuset, samtliga är släppta, ingen häktad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in