2018-11-04, 15:40
Medlem
Religions-Fris avatar
Enligt Aftonbladet blev de angripna av ett rivalgäng. Knappast "Mölnycke gänget" de syftar på.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21z6Bq/uppgifter-sex-hells-angels-medlemmar-skjutna--av-rivalgang
Citera
2018-11-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Religions-Fri
Enligt Aftonbladet blev de angripna av ett rivalgäng. Knappast "Mölnycke gänget" de syftar på.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21z6Bq/uppgifter-sex-hells-angels-medlemmar-skjutna--av-rivalgang

Clickbait, finns inga rivalgäng mot HA i Mölnlycke.
Citera
2018-11-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Hur tänker du nu?

Jag tänker på nästkommande hämndauktion såklart
Citera
2018-11-04, 15:47
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waiting4

Då hade det säkert hänt något.
Nä, HA ska väl ha styrelsemöten á la swedish style och dra ut på det i ett år innan de kommer till skott.
Citera
2018-11-04, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Då hade det säkert hänt något.
Nä, HA ska väl ha styrelsemöten á la swedish style och dra ut på det i ett år innan de kommer till skott.

Ja dom vill väl vara smarta i guess.
Citera
2018-11-04, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjopptjopp90
Clickbait, finns inga rivalgäng mot HA i Mölnlycke.
I Mölnlycke?
Menar du att ett rivaliserande gäng ifrån tex Göteborg inte kan ta sig till Mölnlycke pga av bristen på spårvagnsräls?
Jag vet folk som åkt från Gbg till Sundsvall för att kräva in skuld/utkräva hämnd. För ett par år sedan så åkte en kille ifrån Uppsala ner till Gbg, väntade på parkeringen, sköt han som han hade tänk och vände hem till Uppsala.
Med det här i åtanke, varför skulle inte en gruppering utanför Mölnlycke kunna ta sig dit?
Citera
2018-11-04, 15:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
I Mölnlycke?
Menar du att ett rivaliserande gäng ifrån tex Göteborg inte kan ta sig till Mölnlycke pga av bristen på spårvagnsräls?
Jag vet folk som åkt från Gbg till Sundsvall för att kräva in skuld/utkräva hämnd. För ett par år sedan så åkte en kille ifrån Uppsala ner till Gbg, väntade på parkeringen, sköt han som han hade tänk och vände hem till Uppsala.
Med det här i åtanke, varför skulle inte en gruppering utanför Mölnlycke kunna ta sig dit?

Fast det står ju i den länkade aftonbladet-artikeln att det handlade om LOKALA förmågor.
Citera
2018-11-04, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
I Mölnlycke?

Det är ju 435- gänget. Smågangsters från Mölnlycke och Landvetter. Däremot är en från X-team Göteborg från Mölnlycke, men han sitter inne just nu.
Citera
2018-11-04, 15:54
Medlem
415brushans avatar
Citat:

Det fattar jag.

Men tänker mer, vad gör dig så säker på att de enda motiven till attacken är att de inte tänkt efter eller att de är efterblivna? Haha

Du tänker inte att det finns en möjlighet att det kanske är några tyngre grabbar som gjort detta, eller att dessa 435 har uppbackning? De kanske vet om konsekvenserna och har bestämt sig för att ta den risken (fajten)?

Den möjligheten finns ju också

Därför reagerade jag....
Citera
2018-11-04, 15:54
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast det står ju i den länkade aftonbladet-artikeln att det handlade om LOKALA förmågor.

Fast är det polisens uppgifter eller spekulationer från media?
Citera
2018-11-04, 15:55
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ja dom vill väl vara smarta i guess.

Du gissar fel. HA borde göra rent hus så snart de kan, annars verkar de svaga. De har de iofs redan bevisat genom att låta ortens små avarter ta över de senaste åren. Kommer ihåg den gamla goda tiden då de faktiskt höll undan det böset för gemene man. Oh happy days.
Citera
2018-11-04, 15:57
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Vad menar man med lokalt då?

Lokalt som mölnlycke område, eller lokalt som göteborg?

Lyckas vi tyda denna fråga kan det faktiskt spela stor jävla roll. Lokala mölnlycke busar kommer bli uppätna om de inte har uppbackning. Lokala gbg gangstrar, ja då är det nåt helt annat....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in