2018-11-04, 15:22
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Finns tråd om dessa misslyckade avskräden nånstans.

Finns en snabb sammanfattning om dom här:
http://blog.zaramis.se/2018/11/04/gangland-goteborg-molnlycke/

”Att kalla gänget i Mölnlycke för organiserad brottslighet eller kriminellt nätverk som polisen och media gör förefaller dock något överdrivet även om de sannolikt ägnar sig åt cannabishandel. Varken brottsligheten eller våldsutövandet förefaller vara av sådan kaliber och nivå att sådana epitet är rimliga.”

Såg den efteråt så blev ett par edits
Frågan är om de vill skaffa sig mark eller om de flippat ut av att några svenska gubbar har sagt emot dem.
Citera
2018-11-04, 15:23
Medlem
OM, HA nu inte agerar mot detta, så kan dom ju sälja hela sin verksamhet! Detta om nått är ju förnedrande! Gäller fan att falla med flaggan och hedern i behåll! Jag säger.... SKJUT TILLBAKA FÖR FAN! Måste få bort dom här arab gängen! ( om det nu är araber) 🙄
Citera
2018-11-04, 15:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trelleborg70
OM, HA nu inte agerar mot detta, så kan dom ju sälja hela sin verksamhet! Detta om nått är ju förnedrande! Gäller fan att falla med flaggan och hedern i behåll! Jag säger.... SKJUT TILLBAKA FÖR FAN! Måste få bort dom här arab gängen! ( om det nu är araber) 🙄

Ja men precis. HA måste leva upp till sitt rykte nu i en tid av snabbt växande kriminella gäng med extremt hög våldspotential. Annars blir de väl öppet villebråd.
Citera
2018-11-04, 15:26
Medlem
b00b00s avatar
Citat:

435 består av wt gen-experiment och svarta gängliga gentlemän, så det är en mix av exkrementer.
Citera
2018-11-04, 15:28
Medlem
415brushans avatar
Citat:

Om det är Arab/blatte gäng kan du glömma att de kan göra något alls.

Möjligtvis om de pratar med albaner och får hjälp på det sättet. Men själva? Nja inte en chans. Det ska till många rawc för att sopa bort brushorna i orten hehe
Citera
2018-11-04, 15:29
Medlem
Religions-Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Lugna ner dig för fan. Låt oss följa utvecklingen
Håller med, låt oss följa utvecklingen av detta.
Själv tvivlar jag starkt på att det är "Mölnycke gänget" som ligger bakom denna skottlossning. Är set fortfarande ingen som vet adressen till de två lägenheterna som polisen hämtade in folk ifrån?
Citera
2018-11-04, 15:30
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
435 består av wt gen-experiment och svarta gängliga gentlemän, så det är en mix av exkrementer.

Jag är nyfiken på vad den där gripne personen i 50-årsåldern kan vara för en filur.

Zamiramis text om 435 är ju från 2015. Kan inte en hel del ha ändrat sig sedan dess? Eller vet du lite om de där herrarna på lite närmre håll?
Citera
2018-11-04, 15:31
Medlem
Citat:
Med tanke på att HA spelat ut sin roll inom det organiserade buset under snart 20 år, så får man nog anse att de gjort sitt nu. I alla fall i Sverige. Tragiskt att se en sån organisation förfalla till den nivå där halvt efterblivna glin ger sig på dom. ( Såvida det nu skulle röra sig om 435rna.)

Man får väl hoppas att HA rycker upp sig. Hade det gällt böset i Biskop eller Tynnered så hade det antagligen redan regnat handgranater i anhörigas sovrum eller liknande.

Det är nu HA får bekänna färg.

Men man skall veta att medlemmar eller hela klubbar som är s.k. "hangarounds" eller stödmedlemmar(klubbar) så är det skillnad.

Dessa har egentligen inga förpliktelser mot t.ex. HA, och likadant har HA inga skyldigheter mot dessa "hangarounds".

Det handlar om att "hangarounds" så småningom blir "prospects" provmedlem eller provklubb, för att slutligen bli fullvärdig medlem som person eller klubb.

Är det förresten någon som vet ifall en person som är fullvärdig medlem i HA, kan "nedgradera" sig till medlem i en hangaround-klubb?
Senast redigerad av Hultabultan 2018-11-04 kl. 15:35.
Citera
2018-11-04, 15:32
Medlem
Jag funderar mest på hur dessa grabbar tänkte . Har dom dödslängtan eller är dom bara väldigt lågbegåvade ?
Citera
2018-11-04, 15:33
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag är nyfiken på vad den där gripne personen i 50-årsåldern kan vara för en filur.

Zamiramis text om 435 är ju från 2015. Kan inte en hel del ha ändrat sig sedan dess? Eller vet du lite om de där herrarna på lite närmre håll?

Inte mer än att de säljer riktigt kasst gräs. Som de antagligen köper i GBG´ s förorter och som de inte får sålt där. Plus det lilla som står i tråden om dom samt fup:ar från redigt misslyckade personrån och misshandel.
Citera
2018-11-04, 15:33
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waiting4
Jag funderar mest på hur dessa grabbar tänkte . Har dom dödslängtan eller är dom bara väldigt lågbegåvade ?

Hur tänker du nu?
Citera
2018-11-04, 15:39
Medlem
Citat:
Måhända att det är på just det viset. Men utan våldskapital eller vilja till vedergällning, så har de inget att hota med, då det varit en del av deras affärsmodell.

Det kommer komma hämnd för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in