2018-11-03, 19:25
Medlem
Hej

Har tagit sertralin i många många år , för ca 8 månader sedan började jag med minipiller.
Blödningar har ja haft till och enda sedan ja började med dom.
Men nu till problemet.
För några veckor sedan glömde ja ta mina p piller en dag. Tog direkt när ja kom på de.
I samma veva blev de knas med mina setralin så hade ett uppehåll på några dagar.
Har nu haft konstant blödning i över 1 månads tid. Det är inte mycket men är typ ljus ljus rött.
Någon som vet om de kan vara koppling till de glömda p pillret samt uppehållet med setralin ?
Tagit både tester för könssjukdomar samt gravtest och båda visade negativt
Citera
2018-11-03, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tizzeltazzel
Hej

Har tagit sertralin i många många år , för ca 8 månader sedan började jag med minipiller.
Blödningar har ja haft till och enda sedan ja började med dom.
Men nu till problemet.
För några veckor sedan glömde ja ta mina p piller en dag. Tog direkt när ja kom på de.
I samma veva blev de knas med mina setralin så hade ett uppehåll på några dagar.
Har nu haft konstant blödning i över 1 månads tid. Det är inte mycket men är typ ljus ljus rött.
Någon som vet om de kan vara koppling till de glömda p pillret samt uppehållet med setralin ?
Tagit både tester för könssjukdomar samt gravtest och båda visade negativt

Låter märkligt att du blöder såpass länge efter att du missade minipillret. Tog du dubbel dos eller blev det bara förskjutet?

Jag hade nog kollat med gyn/bm. Sertralin är ju inte något som ska påverka blödning på det viset så trolivis är det väl minipillren. Inget annat som kan påverka? Hormonella preventivmedel is a bitch ibland. Har inte ätit minipiller iofs, bara vanliga på-piller. Kunde få mellanblödningar om jag inte tog dem samma tid varje dag. Kan det vara nåt sånt? Du hade haft blödningar av och till, skrev du. Kanske värt att fundera på annan variant om det inte riktigt funkar för dig? Spiral, t.ex, den kommer i flera olika utföranden.

Återigen, kolla med vården! Onödigt att gå runt och blöda i onödan :-)
Citera
2018-11-03, 21:47
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Sertralin har inget med det att göra. Det blev bara så för du missade ett piller. Sluta med piller ett tag o börja sen igen, det gjorde jag när min mens blev konstig, blev jätte bra då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in