Citat:
Ursprungligen postat av
Pinkus
Ja, var detta jag misstänkte. Har inte uppdaterat min Win 7 på många år så EOL borde inte påverka. När jag reser runt om i världen är det inte ovanligt att jag hittar datorer som fortfarande använder XP, på hotell och liknande...
Jag ser fortfarande gamla amasoner köra runt på gatorna...
Det innebär dock inte att amasoner är krocksäkra, bränslesnåla, avgasrenade eller någonting alls..
Att vissa gillar dessa är rent subjektiva känslor..
Precis likadant är det med vilken Windows version man "gillar" dvs. en rent subjektiv känsla som saknar direkt anknytning till verkliga livet..
Att jämföra Windows 7 med Windows 10 är i praktiken som att jämföra en gammal amason med en splitter ny modern bil.. Mycket som liknar varandra, men i slutänden är det alltid den gamla som förlorar i jämförelsen.. just för att den är
frånåkt på alla i dag relevanta punkter..
Och att XP används i vissa organisationer beror mycket på inkompetens och ren snålhet kombinerat..
Man har helt enkelt inte kompetens, tid eller har tagit sig råd att byta ut utdömda system mot moderna sådana..
Att det är flera som gör fel, innebär inte att det blir rätt att göra så!
Om du gillar Windows 7, aldrig har uppdaterat Windows, så borde väl datorn fungera bra, varför skall du då byta till en ny??