• 1
  • 2
2018-11-03, 14:06
Medlem
Pinkuss avatar
Använder datorn mest till office, photoshop, surf och lite annat. Är nöjd med Win 7.
Funderar dock på att köpa ny dator och de flesta har win 10 installerat, men funderar
faktiskt på att köra Win 7. Finns det några bra argument för att köra Win 10 istället?
Citera
2018-11-03, 14:09
Medlem
Win10 är bättre. Ladda ner classic shell så får du Win7 meny iaf!
Citera
2018-11-03, 14:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Inget illa menat men om du anstränger dig i ett par minuter och söker efter ämnet så lär du finna blandande svar.

Ämnet har varit uppe antal gånger på forumet.
Citera
2018-11-03, 14:30
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
Använder datorn mest till office, photoshop, surf och lite annat. Är nöjd med Win 7.
Funderar dock på att köpa ny dator och de flesta har win 10 installerat, men funderar
faktiskt på att köra Win 7. Finns det några bra argument för att köra Win 10 istället?

Win7 har drygt ett år kvar där MS släpper säkerhetsuppdateringar. Att skaffa ny maskin med Win 7 är väldigt dumt därför.
Citera
2018-11-03, 15:03
Medlem
kalkryggars avatar
Windows 10 är mycket mycket snabbare och mindre buggigt än Windows 7. Det finns dock många gamla gubbar som grinar över Windows 10 och tycker inte att det känns som om datorn är sin egna enhet längre och saknar det. Det stämmer för Windows 10 är anpassat för framtiden.
Citera
2018-11-03, 16:02
Medlem
DR-Drunks avatar
Windows 10 pro - är det man behöver som utvecklare.
Citera
2018-11-03, 16:55
Medlem
PeterNosters avatar
En fördel med Windows 10 är att man kan välja att ta emot all reklam eller bara den riktade reklamen.

En annan är att det är gratis om man har Windows 7, 8 eller 8.1.
Citera
2018-11-03, 17:11
Medlem
exoticspices avatar
Krascher är ovanliga och uppdateringarna påverkar inte prestandan negativt - snarare tvärtom.
Det allra mesta kommer att fungera som tidigare, fast snabbare, stabilare och säkrare.
Citera
2018-11-03, 17:28
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Krascher är ovanliga och uppdateringarna påverkar inte prestandan negativt - snarare tvärtom.
Det allra mesta kommer att fungera som tidigare, fast snabbare, stabilare och säkrare.
Frånsett den senaste uppdateringen då, som i vissa fall raderade användarnas filer.
Citera
2018-11-03, 18:26
Medlem
Gynekologstols avatar
Med undantag för att Windows 7 går EOL om ett år så ser jag inga fördelar med Windows 10. Det skulle vara om man gillar molntjänster, appstores, reklam och liknande, men då tycker jag att man lika gärna kan köpa en suftplatta eller en smartphone.
Citera
2018-11-04, 01:02
Medlem
Pinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Med undantag för att Windows 7 går EOL om ett år så ser jag inga fördelar med Windows 10. Det skulle vara om man gillar molntjänster, appstores, reklam och liknande, men då tycker jag att man lika gärna kan köpa en suftplatta eller en smartphone.

Ja, var detta jag misstänkte. Har inte uppdaterat min Win 7 på många år så EOL borde inte påverka. När jag reser runt om i världen är det inte ovanligt att jag hittar datorer som fortfarande använder XP, på hotell och liknande...
Citera
2018-11-04, 01:22
Medlem
Pinkuss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=GO2tL8Hn3vs

Tittar man på denna video blir man inte alls impad. Win 10 Pro crashar ofta när man kör tyngre program typ Premiere. Designen är inte enhetlig utan vissa fönster ser ut som XP, vissa som Win7, vissa som Win10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in