Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-28, 15:17
  #205
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
Hade en del Ducktales på TV i tidigaste barndomen men minns mest Bumbibjörnarna på Disneydags.
Hur som helst vill jag säga att rebooten på Ducktales 2017 som nu har tre säsonger, visar att dom ligger på topp när det gäller att ge smarta kvalitéts säkrade-barnprogram/tecknat, utan massa vänsterpropaganda eller billiga tricks.

En guldåder av kapitalism på ett pedagogiskt och modernt sätt genomsyrar nya serien också, vilket jag tkr är positivt.

Har läst åtminstone 100 kallepockets och det resonerar bra med nya Ducktales, med Magicka och Gizmo osv
spoilerwarning
ENJOY the ORIGINAL

är inte den där Matilda (?) hushållerskan ganska SD normig ?
Citera
2023-03-30, 21:14
  #206
Medlem
hroobarbs avatar
Kan inte tänka mig att det är många under 30 som bryr sig om kalle anka-tidningar. Det var väl mer för oss så kallade millennialer, och äldre. Och vi läser inte så mycket tidningar längre.
Citera
2023-03-31, 09:00
  #207
Medlem
Kalle lever nog och frodas.

Pressbyrån erbjuder minst åtta olika Kalle/Musse-tidningar - och då räknar jag alla olika Kalle Anka-pocket som en produkt.

https://webshop.pressbyran.se/webbsh...ar/serierbarn/

Kalles deckarpocket
KA & Co (den klassiska serietidningen)
KA Klassiker
KA Megapåse
KAP Special
KAP (x antal att köpa)
KA & Co Skollov
Musse Piggs deckargåtor
Citera
2023-03-31, 21:01
  #208
Moderator
Popesizes avatar
Flyttade över inlägg som inte rörde specifikt Kalle Anka-publikationer till tråden (FB) Är serier på väg att dö ut i Sverige?

Moderator
Citera
2023-11-03, 16:05
  #209
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Kalle lever nog och frodas.

Pressbyrån erbjuder minst åtta olika Kalle/Musse-tidningar - och då räknar jag alla olika Kalle Anka-pocket som en produkt.

https://webshop.pressbyran.se/webbsh...ar/serierbarn/

Kalles deckarpocket
KA & Co (den klassiska serietidningen)
KA Klassiker
KA Megapåse
KAP Special
KAP (x antal att köpa)
KA & Co Skollov
Musse Piggs deckargåtor


Någon som vet hur dagens Kalle-Pocket är? Jag har några hundratal i min samling, men bara gamla sådana från 1970-1990.
Citera
2023-12-10, 14:26
  #210
Medlem
Det första numret av den svenska Kalle Anka tidningen såldes för 125 000 kr på auktion i Växjö.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...-vaxjo--nvb3wn
Citera
2024-02-04, 08:53
  #211
Moderator
Sun Rulers avatar
Sonen har prenumererat på Kalle Anka sedan han var liten och uppskattar tidningen fortfarande. Min högst subjektiva bild är dock att det verkar inte vara lika vanligt som när jag själv var ung då dessa tidningar stod att finna i var mans hus.

En annan sak som jag har noterat är att det är oerhört sällan följetonger i tidningen. När jag prenumererade som ung var det inte ovanligt att ett äventyr kunde vara uppdelat i tre delar och publiceras i tre nummer.
Vet inte vad det säger om vår samtid.
Citera
2024-02-04, 10:10
  #212
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
En annan sak som jag har noterat är att det är oerhört sällan följetonger i tidningen. När jag prenumererade som ung var det inte ovanligt att ett äventyr kunde vara uppdelat i tre delar och publiceras i tre nummer.
Vet inte vad det säger om vår samtid.

Det beror nog på att bara vartannat nummer distribueras till butik, då fungerar det inte med fortsättningsserier. Hörde för några år sedan att lösnummerförsäljningen gått ned till enbart ca 2000 ex, ofattbart i jämförelse med 257 000 på 1970-talet. (FB) Är Kalle Anka döende?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback