Citat:
Ursprungligen postat av
Brunnander
Aa okej! Men egentligen så är jag ingen person som är så mycket för begagnade saker, speciellt inte när det kommer till gym.
Hur blir det med lungorna, hur förbättras dom? Löpning är väl egentligen bättre och går fortare när det kommer till konditionen? Löpning ökar väl också muskelmassorna vid brösten och magen något?
Lungorna förbättras av all konditionsträning. Har själv erfarenhet då mina smalben är kroniskt skadade så löpträning är uteslutet. Jag cyklar endast och springer några lopp per år och brukar springa milen på runt 40-45min beroende på loppats bana utan att ens träna löpning.
Finns nog inget som bygger upp konditionen bättre än något annat. Alla olika aktiviteter aktiverar olika delar olika mycket. Löpning är alltid bra, precis som allt annat. Jag tror inte du ska lägga så mycket vikt på vilket som är "effektivast" då alla stammisar som fortfarande tränar efter 10-20 år tränar det som de tycker är kul.
All konditionsträning förbättrar kroppen så pass mycket att man inte behöver "jaga".
Löpning aktiverar vissa muskler i kroppen och det är ju bra. Men du kommer inte få några magrutor eller synliga bröstmuskler.