Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-07, 13:13
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Lungorna förbättras av all konditionsträning. Har själv erfarenhet då mina smalben är kroniskt skadade så löpträning är uteslutet. Jag cyklar endast och springer några lopp per år och brukar springa milen på runt 40-45min beroende på loppats bana utan att ens träna löpning.

Finns nog inget som bygger upp konditionen bättre än något annat. Alla olika aktiviteter aktiverar olika delar olika mycket. Löpning är alltid bra, precis som allt annat. Jag tror inte du ska lägga så mycket vikt på vilket som är "effektivast" då alla stammisar som fortfarande tränar efter 10-20 år tränar det som de tycker är kul.
All konditionsträning förbättrar kroppen så pass mycket att man inte behöver "jaga".

Löpning aktiverar vissa muskler i kroppen och det är ju bra. Men du kommer inte få några magrutor eller synliga bröstmuskler.

Vilken skulle du rekommendera av alla de på hemsidan?
Citera
2018-11-07, 13:17
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunnander
Vilken skulle du rekommendera av alla de på hemsidan?

Med hemsidan. Syftar du på blocket då?
Citera
2018-11-10, 17:44
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Med hemsidan. Syftar du på blocket då?
Nej. Vill inte ha begagnade, eller second hand och dylikt.

Denna menade jag https://www.traningsmaskiner.com/sv/.../spinningcykel

Men du kan givetvis länka från vilken annan sida som helst!
Citera
2018-11-11, 11:44
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunnander
Nej. Vill inte ha begagnade, eller second hand och dylikt.

Denna menade jag https://www.traningsmaskiner.com/sv/.../spinningcykel

Men du kan givetvis länka från vilken annan sida som helst!

Jag rekommenderar en spinningcykel. Inga mätare och sådant meningslöst krafs. Helst så dyr som möjligt. Om du menar allvar med att fixa formen så köp en kring 5-10 tusen iaf. Säg att du använder den i 10 år. Tänk vad lite pengar per år för att förbättra hälsan.
Nackdelen med att köpa en dyr är att du kanske snabbt tappar intresset och då är det pengar i sjön. Samtidigt ger en billig cykel en sämre upplevelse så man kanske tröttnar bara för den känns ostabil och Kina-kvalité.

Nackdelen med en cykel är att det sliter på mina knän. Jag började cykla 1 timmes pass och ena knät gav upp efter två veckor med 3 pass i veckan. Så det är en jungel. Crosstrainer och promenader tycker jag själv är mest skonsamt.
Nu cyklar jag runt 20-40min 2ggr i veckan. Suger att börja bli gammal. :/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback