Citat:
Ursprungligen postat av
Lucidnode
Tycker det är underhållande att du låtsas som att du inte förstår varför man inte vill köra en ful skräpbil och vill påstå att en bil minsann bara är en nyttopryl, medans du själv har köpt en liten trång V60 som inte klarar annat än att transportera personer, till priset av flera hundra tusen? Finns bilar som är mycket mer praktiska än den bilen och samtidigt mycket billigare att äga, så varför kommer du och klagar på mig när jag bara vill ha en bil som jag slipper skämmas för att köra runt i?
Jag sa aldrig att jag vill att andra ska kolla på min bil, du lägger massa ord i min mun. Jag skrev att jag vill ha en bil jag kan vara LITE stolt över. Vill inte köra en skitbil längre. Man ser vad andra har och då vill man själv inte ha något sämre, inte alls svårt att förstå sig på och egentligen inte konstigt alls.
Sluta låtsas som att du inte förstår status och vad för syfte fina prylar har. Antar att du går runt med sopsäckar som kläder, för varför ska man ha snygga kläder, det är ju bara en nyttopryl som ska hålla dig varm. Antar att du bor i en container i skogen? Varför ska man ha något finare bara för att andra har de liksom? Mitt råd till dig, sluta vara en jävla hycklare...
O du vägrar se min poäng.
Att du skäms i en bil är en konstig tanke.
Jo, jag har vad du kan se som status. För mig är den inte status utan det jag skrev om klassresa.
Jag har inte gjort den resan för att uppnå status utan det har fallit sig naturlig från en halvt alkoholiserad snorunge till medelålders via ett upplånat familjeliv.
Utan hemavarande barn samt en skön avsaknad av villalån så har ekonomin gjort att jag har råd med denna bil.
Det är först nu när jag har den som jag även inser hur dumt köp det var.
Det är därför jag ser hur dumma dina tankar är med statusen.
Jag säger inget om att man har en statusbil om det är viktigt för en som person. Det korkade i ditt tänk är att du ska pendla med den. Pendling är dyrt o sliter hårt på en bil o då prioriterar du ändå statusen när du är begränsad i din ekonomi.
Men varför inte två bilar?
Den ena i pendlingskön där bara du är den som har tid att tänka på de andra o deras bilar samt en fin bil för nöjesresor? På så sett har du en ekonomisk bil när du ska tjäna pengar samt en fin bil att imponera småflickorna runt korvmojjen.
Sedan är du lite rolig som använder ordet hyckleri när du tydligen inte vet vad det innebär.
Hyckleri hade det varit om jag berättat om min fina bil samtidigt som jag äter nudlar.
Du misstar ordet hyckleri med insikt.
Men visst.
Köp dig en statusbil för 50 000kr. Att du antagligen riskerar att få ett gammalt, sönderkört vrak kanske inte spelar någon roll. När du står där med rykande motor medan pendlingskön rullar förbi så kan du i alla fall tänka på att du har en statusbil och hur rätt du gör som inte bara ignorerar råd från de som gjort dina misstag utan att du även hånade dem👍
Mitt råd kvartsår.
Köp dig en vettig pendlarbil o bygg upp en stabil ekonomi. Forden jag tipsade om är en sådan bil.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lucidnode
Ännu en hycklare.
Läs mina inlägg igen. Har inte lagt någon stor betoning på att jag vill ha en fräck bil jag kan vara mallig över.
Skrev att jag vill ha en bil jag kan vara lite stolt över, alltså vill jag inte ha en skitbil, så som rubriken förtäljer. Kan väl inte vara så svårt att förstå varför jag inte vill ha en skitbil eller?
Ingen av er har någon poäng alls för jag har inte uttalat mig om att jag vill ha en snygg bil så att andra ska kolla på den. Varför ens lägga din tid att skriva i en tråd angående bil-köpråd när du inte ens ger ett köpråd. Fullständigt efterblivet.
Jag tror det är ni som är de ytliga här. Jag själv skulle kunna känna mig stolt över en vanlig bil men du själv verkar ju behöva en Ferrari för att känna dig stolt...
Du har en viss poäng.
Ja, vi har köpt fina bilar. Det är din poäng.
Men du missar lik förbannat, öppet mål.
Det är du som tror att vi är stolta över våra bilar.
Vore jag stolt eller ens såg någon prestige så hade jag i dag inte haft kvar min "nya" bil jag köpte för tre år sedan. I så fall så hade jag pumpat in 200 000kr för att köpa något nytt då min fina bil i dag är en gammal, sliten dussinbil.
Tyvärr. Att vara stolt/se prestige i en bil blir dyrt då man efter en kort tid inser att det man äger fortfarande bara är en bil i mängden.