2018-11-01, 04:00
Medlem
JeansJesuss avatar
Jag har stora skulder hos både inkassobolag & kronofogden.

Har dragit på mig dom för några år sedan då jag sjönk djupt ner i spel & drogberoende.

Är idag drogfri och har inte spelat på år, men skulderna finns ju kvar.

Nu till frågan, vad skulle banken säga om ett borgenslån? Vad krävs av den som går i borgen isåfall?

Min totala skuld uppgår till ca 800.000

Ja jag vet att de inte var så smart att sätta sig i denna sits men nu sitter jag där och vill inget hellre än att kunna lösa mina skulder och sedan betala av på 1 lån som jag faktiskt har möjlighet att klara betala
Citera
2018-11-01, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeansJesus
Jag har stora skulder hos både inkassobolag & kronofogden.

Har dragit på mig dom för några år sedan då jag sjönk djupt ner i spel & drogberoende.

Är idag drogfri och har inte spelat på år, men skulderna finns ju kvar.

Nu till frågan, vad skulle banken säga om ett borgenslån? Vad krävs av den som går i borgen isåfall?

Ja jag vet att de inte var så smart att sätta sig i denna sits men nu sitter jag där och vill inget hellre än att kunna lösa mina skulder och sedan betala av på 1 lån som jag faktiskt har möjlighet att klara betala
Jag är "fattigpensionär" och bor i en betald BR. Inga skulder ÖHT! Jag ville se om mitt hus och sökte ett bolån på 50000 för att ha som en buffert när vitvarorna lämnar in. Jag hade med mig mitt ex som tjänar väldigt bra och som skulle borga för mig. Jag fick ödmjuka mig ända in i kaklet. Så fruktansvärt mötet där på Handelsbanken. ........och så ser man på Lyxfällan där folk som slösat sig till stora skulder får "hopbakslån"..........
Citera
2018-11-01, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Jag är "fattigpensionär" och bor i en betald BR. Inga skulder ÖHT! Jag ville se om mitt hus och sökte ett bolån på 50000 för att ha som en buffert när vitvarorna lämnar in. Jag hade med mig mitt ex som tjänar väldigt bra och som skulle borga för mig. Jag fick ödmjuka mig ända in i kaklet. Så fruktansvärt mötet där på Handelsbanken. ........och så ser man på Lyxfällan där folk som slösat sig till stora skulder får "hopbakslån"..........
Folk får hjälp via skuldfällan genom att förnedra sig i tv. Det är inte respekt de får direkt utan skäll. Alla skuldsatta är knappast intressanta nog för att dra inför kamerorna och göra tv av. Tv:n reflekterar inte verkligheten. Men om du skuldsätter dig ordentligt kan du som alla medborgare söka budgetrådgivning. Det är en rättighet lika för alla. Tv produktion? Not so much.
Citera
2018-11-01, 04:49
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeansJesus

Det som krävs av den som går i borgen är:
1. Att han är kreditvärdig nog för lånet.
2. Att han är inställd på att det kan bli han som får betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in