2018-10-31, 18:58
Medlem
cyber_zekes avatar
Blir bara så frustrerad när man läser den lokala blaskan Helsingborgs Dagblad idag.
Där står det om en 26 årig man tillrättavisade 4 lymlar som betedde sig illa inne på CityGross. När han kom ut ur affären högg någon av dessa honom i ryggen med en kniv. Polisen rubricerar det som mordförsök och griper inom kort alla 4. Nu visar det sig att ingen av de fyra kommer att åtalas! Minst en var minderårig, men den springande punkten är att det går inte att bevisa vem som helt i kniven. Tillråga på allt så kommer de inte ens att åtalas för grov misshandel då de 4 lymmlarna hävdar nödvärn.

Hur kan man komma undan med nödvärn när de är 4 mot 1, och dessutom är beväpnade med kniv?

Hur tror ni att den attackerade mannen känner sig idag, efter att ha blivit så kränkt av det svenska rättsväsen, som bara vänder honom ryggen?

Efter att ha läst om detta blir jag bara så frustrerad och tappar jag själv ytterligare tillit till vårt rättsväsen.

Tyvärr bara en betallänk till artikeln...
https://www.hd.se/2018-10-31/fyra-gr...ross-men-ingen
Citera
2018-10-31, 19:14
Medlem
Det är såhär det blir efter svenskens massinvandring, polis-nedskärning och patetiska straff.

Undrar hur länge samhället håller?

Om ingen kan styrkas för brottet borde alla dem jävlarna dömas (för att vänta ut på att GMs kamrater tjallar på han.)
Citera
2018-10-31, 19:21
Medlem
Expohunters avatar
Svenskt rättsväsende är pinsamt. Får hoppas att han tar lagen i egna händer och bankar skiten ur asen.
Citera
2018-10-31, 19:29
Medlem
cyber_zekes avatar
Finns det något sätt att få reda på identiteten på dessa fyra herrar?
Citera
2018-10-31, 19:33
Medlem
killenmedkexs avatar
Polisen är för upptagna med att ta fast de farliga moppepojkarna som trimmar och haschtomtar för att bry sig om våldsbrott av invandrarkidsen.

Är ni verkligen förvånade?
Citera
2018-10-31, 19:41
Medlem
Jag är inte jurist, men jag frågar mig följande:

Borde det inte i det aktuella fallet ha varit möjligt för åklagaren att åtala alla de tre straffmyndiga gärningsmännen för grov misshandel, med argumentet att de alla gemensamt deltog i misshandeln, och att de därmed alla ska ses som skyldiga till knivhugget oavsett vem av dem som faktiskt höll i kniven?

Liknande åtal har ju lett till fällande domar i fall där åklagaren kunnat bevisa att flera gärningspersoner i samråd utövat grovt våld. Varför skulle det inte vara möjligt i detta fall?
Citera
2018-10-31, 19:58
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag är inte jurist, men jag frågar mig följande:

Borde det inte i det aktuella fallet ha varit möjligt för åklagaren att åtala alla de tre straffmyndiga gärningsmännen för grov misshandel, med argumentet att de alla gemensamt deltog i misshandeln, och att de därmed alla ska ses som skyldiga till knivhugget oavsett vem av dem som faktiskt höll i kniven?

Liknande åtal har ju lett till fällande domar i fall där åklagaren kunnat bevisa att flera gärningspersoner i samråd utövat grovt våld. Varför skulle det inte vara möjligt i detta fall?

Ja fanns ett fall med Aik supporters som sprang in på en buss vid Cityterminalen som skulle åka till Göteborg, där de misshandlade chauffören, ingen sa något för de trodde att då kunde de komma undan men alla tre åkte på brottet.

Så borde gå att straffa samtliga.
Citera
2018-10-31, 20:03
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Svenskt rättsväsende är pinsamt. Får hoppas att han tar lagen i egna händer och bankar skiten ur asen.

Får man en kniv i ryggen och samhället vägrar bestraffa GM, då är det liksom den enda lösningen som återstår i detta fall.
Citera
2018-10-31, 22:42
Medlem
Inzaits avatar
Jag blir lite mörkrädd.

Det står ju att polisen VET att det är dessa som varit på BO. Men kan inte bevisa VEM som höll i kniven när den åkte i ryggen på BO.

Med andra ord räcker det att man går ut ett gäng och gör exakt vad fan man vill. Gå in och misshandla/mörda någon. Sitt utanför och invänta polis. Bli häktade och sedan släppta. Ta emot fint skadestånd från staten iochmed att man suttit häktad. Är det så här rättsväsendet ska fungera?

Jag vill minnas att det var ett annat fall i Sverige för något år sedan där två föräldrar blev misstänkta för att ha misshandlat ihjäl sitt spädbarn. Dessa två odjur skyllde på varandra och det gick ej att bevisa vem av dom som gjort det, så båda gick fria och fick över 100 tusen i skadestånd.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nd-for-lidande
Citera
2018-11-01, 10:52
Medlem
Klownfaces avatar
Ok då är det fritt fram för valfritt nazi-gäng att sticka ner invandrare och sen neka så blir alla släppta? Tror det hade låtit jävligt annorlunda då Det här landet och dess lagar och jurister är ett jävla skämt
Citera
2018-11-01, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Ok då är det fritt fram för valfritt nazi-gäng att sticka ner invandrare och sen neka så blir alla släppta? Tror det hade låtit jävligt annorlunda då Det här landet och dess lagar och jurister är ett jävla skämt

Rättsväsendet skulle ansträngt sig mer då.
Citera
2018-11-02, 10:02
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Rättsväsendet skulle ansträngt sig mer då.

Det hade varit uthängning med namn och bild, fackeltåg och propaganda för ökad invandring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in