2018-10-31, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiron
Kan bara instämma i klagosången. Det finns en anledning varför dom tappade Harley Davidson och nästan också BMW som märken. Deras verkstad är helt värdelös.

Ryktet från northbike/northcar är inte ett vackert sådant.

Vad är det du säger??? Är det sant. Har dom tappat HD? På vilka grunder?
Jag är så jävla blåögd att jag inte efterforska innan jag slog till.
Citera
2018-11-01, 02:00
Avslutad
Du kanske redan har gjort det men om inte så posta det här på sporthoj.se så att alla hojåkare får vetskap om det.
Citera
2018-11-01, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Journalisten1

Sen är jag näringsidkare själv. Så jag går inte under konsument köplagen utan det är köplagen. Är lite osäker på vad som gäller exakt. Men det vet jag nästa vecka när jag ber våran advokat ta en titt på det.

Du behöver inte vänta en vecka, du ska få svaret här och redan nu:

Konsumentköplagen är tvingande, och går inte för näringsidkaren att förhandla bort, för att skydda den svagare parten, privat konsumenten.

När två företagare gör affärer tillämpas mycket riktigt som du säger köplagen och den är dispositiv, dvs det ni avtalar om gäller då ni anses jämbördiga och ingen av er behöver förstärkt skydd gent emot den andre.

Du har alltså din lathet och ditt förmodade försök till skattefifflande att skylla helt och hållet.

Bara att läsa avtalet och hacka i dig vad som står där. Är det inskrivet där att du har 14dagars ångerrätt har du det om inte har du det inte.
Citera
2018-11-02, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Journalisten1
Dom har inte ens registrerat mc på mej fast den är till fullo betald för 3 veckor sen.

Men ska som sagt gå till botten med detta sakta och säkert. Har ett gediget underlag i form av sms konversation fotografier och till och med film inspelning då vi har 24/7 övervakning i vårat garage.

Sen är jag näringsidkare själv. Så jag går inte under konsument köplagen utan det är köplagen. Är lite osäker på vad som gäller exakt. Men det vet jag nästa vecka när jag ber våran advokat ta en titt på det.

Nej, inte sakta och säkert. Fort och resolut gäller.
Annars tappar du alla möjligheter.

Det spelar ingen roll om du är näringsidkare när du köper hojen privat.
Håll isär begreppen.
Men om du verkligen köpt hojen över ditt företaget du mer än lovligt naiv. Du förlorar inte bara din köprättsliga hävstång gentemot säljaren, du binder också ris för egen rygg vad gäller din relation till Skattemyndigheten. Att försöka smussla in en MC på firman brukar brukar vara ett bra sätt att trigga igång en fet revision.
Lycka till...

Om skadorna är så omfattande som du beskriver så är det obegripligt att du accepterade leveransen. Du gjorde självmant problemet till ditt när du skrev under mottagandet utan att besiktiga varan.
Chauffören hade fått vända tillbaka till terminalen med ett ”kunden vägrar leverans pga skada” och sedan kunde dom slagits bäst dom gitter själva medans du fick dina stålar tillbaka på kontot.

För, du har väl inte tappat hojen i backen själv?

TS, du låter ärligt talat som någon som inte borde handla på distans.
Du behöver bygga upp en relation med ett lokalt företag som du litar på, och som kan hjälpa dig med motorcykelägandes fortsatta och framtida vedermödor.
Journalist eller ej, här har du gjort en usel research, varit oförberedd, inte ställt rätt frågor och inte förstått konsekvensen av ditt agerande eller mest kanske brist på agerande. Grow a pair! om du nu skall ut i trafiken på MC.

Norhbike måste rimligen plåtat hojen innan den gick iväg.
Det kan inte vara svårt att spåra var i kedjan ansvaret ligger.

Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Du kanske redan har gjort det men om inte så posta det här på sporthoj.se så att alla hojåkare får vetskap om det.

Adressen är www.sporthoj.com

Dom behöver absolut få veta!
Vem hämtar popcorn?
Citera
2018-11-02, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Nej, inte sakta och säkert. Fort och resolut gäller.
Annars tappar du alla möjligheter.

Det spelar ingen roll om du är näringsidkare när du köper hojen privat.
Håll isär begreppen.
Men om du verkligen köpt hojen över ditt företaget du mer än lovligt naiv. Du förlorar inte bara din köprättsliga hävstång gentemot säljaren, du binder också ris för egen rygg vad gäller din relation till Skattemyndigheten. Att försöka smussla in en MC på firman brukar brukar vara ett bra sätt att trigga igång en fet revision.
Lycka till...

Om skadorna är så omfattande som du beskriver så är det obegripligt att du accepterade leveransen. Du gjorde självmant problemet till ditt när du skrev under mottagandet utan att besiktiga varan.
Chauffören hade fått vända tillbaka till terminalen med ett ”kunden vägrar leverans pga skada” och sedan kunde dom slagits bäst dom gitter själva medans du fick dina stålar tillbaka på kontot.

För, du har väl inte tappat hojen i backen själv?

TS, du låter ärligt talat som någon som inte borde handla på distans.
Du behöver bygga upp en relation med ett lokalt företag som du litar på, och som kan hjälpa dig med motorcykelägandes fortsatta och framtida vedermödor.
Journalist eller ej, här har du gjort en usel research, varit oförberedd, inte ställt rätt frågor och inte förstått konsekvensen av ditt agerande eller mest kanske brist på agerande. Grow a pair! om du nu skall ut i trafiken på MC.

Norhbike måste rimligen plåtat hojen innan den gick iväg.
Det kan inte vara svårt att spåra var i kedjan ansvaret ligger.

Adressen är www.sporthoj.com

Dom behöver absolut få veta!
Vem hämtar popcorn?

UPPDATERING!!!

FÖRETAGET TOG SITT FÖRNUFT TILL FÅNGA OCH VI HAR GJORT UPP I GODO!!!
HADE JAG KÖPT MC AV DOM IGEN. EFTER GÅRDAGENS BEMÖTANDE. SÅ ÄR SVARET ABSOLUT JA!!! DOM GJORDE RÄTT FÖR SEJ. OCH DET VA ALLT JAG HADE SOM ÖNSKEMÅL. SÅ FEL KAN ALLA GÖRA! DET HANDLAR OM ATT RÄTTA TILL DOM I SLUTÄNDAN. VILKET JAG NU ANSER ATT DOM GJORT TILL 100% INGET SNACK OM SAKEN!!!

TUSEN TACK FÖR ERT ENORMA STÖD I EN TID AV FRUSTRATION.
Citera
2018-11-06, 00:55
Medlem
StormaktRods avatar
Northbike verkar inte vilka sälja, ringde in för ett par år sedan och hade en speciell mc i sikte, de hade just fått in de i kartong från japsarna. Eftersom jag kanske inte såg ut som jag hade nästan en halv miljon i ficka så blåste de iväg mig, men samma dag så åkte jag vidare o köpte istället ett annat märke, har varit så flera gånger. De fattar inte at folk med trasiga jeans och skoterjacka är samma person som står med en klassisk mercedes S500 me eberspächer på fulla spjäll. Dessutom överfuller de oljetankarna! på många MC's, skitfirma.
Citera
2018-11-06, 07:37
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormaktRod
Northbike verkar inte vilka sälja, ringde in för ett par år sedan och hade en speciell mc i sikte, de hade just fått in de i kartong från japsarna. Eftersom jag kanske inte såg ut som jag hade nästan en halv miljon i ficka så blåste de iväg mig, men samma dag så åkte jag vidare o köpte istället ett annat märke, har varit så flera gånger. De fattar inte at folk med trasiga jeans och skoterjacka är samma person som står med en klassisk mercedes S500 me eberspächer på fulla spjäll. Dessutom överfuller de oljetankarna! på många MC's, skitfirma.

Har du en eftermonterad bränsledriven kupévärmare inställd på högsta värmen? Stenhårt, de borde buga ner till golvet av pur förundran
Citera
2018-11-09, 17:51
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:

Hur menar du att de såg dig om du ringde in och frågade efter en hoj? Som en hojbutik så har de dessutom kunder med alla möjliga utseenden, från alla socioekonomiska grupper, så ditt utseende hade knappast med saken att göra. Skulle snarare gissa att du var en blyg mus som inte lyckades förmedla att du ville köpa en maskin.
Citera
2018-11-15, 07:36
Medlem
StormaktRods avatar
Nog för att NorthBike är både riktiga otrevliga och lite halvt förståndshandikappade och det svåraste värsta verkstan lyckats laga är nog att laga punktering, däckbyte eller urladdat batteri och vinterförvaringen. Nej! jag vill inte köpa en dunk Motul 3L för 970:- Eller en sissybar till HD eller en skinnpajj som skyddar som något som James Dean skulle haft på sig på sin tid. När jag så smått nuddade och provsatt en av deras HD's kom de direkt utrusande och var nojjiga att jag skulle repa lacken. De lever på att sälja de där putsade beg hojarna med max marginal.
Senast redigerad av StormaktRod 2018-11-15 kl. 08:03.
Citera
2018-11-15, 08:06
Medlem
StormaktRods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Hur menar du att de såg dig om du ringde in och frågade efter en hoj? Som en hojbutik så har de dessutom kunder med alla möjliga utseenden, från alla socioekonomiska grupper, så ditt utseende hade knappast med saken att göra. Skulle snarare gissa att du var en blyg mus som inte lyckades förmedla att du ville köpa en maskin.

Jag är inte direkt blyg. Men apan/internetsäljaren bakom skrivbordet hade väl kollat fel eller något, han vägrade då uppge orsak, det finns för många såna och chefer och alldeles för lite folk som faktiskt kan något om motorcyklar.
Citera
2018-11-15, 08:35
Medlem
Citat:
Jag är inte direkt blyg. Men apan/internetsäljaren bakom skrivbordet hade väl kollat fel eller något, han vägrade då uppge orsak, det finns för många såna och chefer och alldeles för lite folk som faktiskt kan något om motorcyklar.
Men du skrev att du ringde dit och att säljaren inte tyckte du såg ut att ha pengar. Hade du bildtelefon eller myttar du?
Citera
2018-11-15, 20:51
Medlem
StormaktRods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Men du skrev att du ringde dit och att säljaren inte tyckte du såg ut att ha pengar. Hade du bildtelefon eller myttar du?

Nej och Ja. Nu är det här länge sedan men säg att jag ringde på måndag och frågade när de skulle få in tex en CRF450RX som jag hade beställt och han säger imorgon, kom vid lunch. Sen så får man ingen service alls och nån kontorssnubbe sitter och lökar och något biträde som mest vill sälja dyr olja och HD-nyckelringar tittar nervöst i datorn, ringer och säger att det är slipsen jag pratat med om MC:n och finanseringen att jag vill betala hälften kontant och resterande om 3 månader. Men då inget fanns att hämta ut så blev det ingen affär. NB är helsämst, alltid varit, kommer vara till dagen de går i KK. Du mytar och jobbar säkert där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in