Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-22, 16:48
  #25
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormaktRod
Nej och Ja. Nu är det här länge sedan men säg att jag ringde på måndag och frågade när de skulle få in tex en CRF450RX som jag hade beställt och han säger imorgon, kom vid lunch. Sen så får man ingen service alls och nån kontorssnubbe sitter och lökar och något biträde som mest vill sälja dyr olja och HD-nyckelringar tittar nervöst i datorn, ringer och säger att det är slipsen jag pratat med om MC:n och finanseringen att jag vill betala hälften kontant och resterande om 3 månader. Men då inget fanns att hämta ut så blev det ingen affär. NB är helsämst, alltid varit, kommer vara till dagen de går i KK. Du mytar och jobbar säkert där.

Du har koll på att de över sina anläggningar säljer tusentals fordon per år och har en omsättning på över en halv miljard? Tror nog inte de är ens nästan påväg i KK. Tror som sagt att det sitter mer hos dig än hos Northbike.
Citera
2018-11-22, 20:46
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Journalisten1
Vill varna för detta företag som säljer mc,n till reducerade priser. Hojarna har oftast varit med om div olyckor. Köpte en demo mc med 90 mil på mätaren och fick mej en käft smäll när jag upptäckte skadorna på hojen. Mc,n va nedsatt till 60,000:- Men skadorna uppgår till 40,975:-

När man sedan kontaktar företaget blir man bollad mellan olika avd.

Mitt råd är köp aldrig en mc du inte besiktat själv på plats.
Det finns en anledning till att dom erbjuder sej att leverera kostnads fritt i hela Sverige.
För att reklamera till dom på distans är en process. Som jag nu blir tvungen att ta. Så andra som inte har samma möjligheter slipper.

Första kontakten som bollar med en är försäljaren Jörgen Hären. När han inser att man vet vad man har för rättigheter så bollar han vidare ärendet till Jessika Haggling. Som mest troligt är anställd där av en anledning och det är för att prata ner gemene man.
Sen att dom uppmanar en att få mc,n lackerad och att det blir så bra gjort att man inte behöver upplysa om att den är om lackerad den dagen man säljer vidare. Det är bara så moraliskt fel. Men tydligen är det så dom jobbar.
Vill gärna komma i kontakt med flera som varit med detta. Då dom uppgav för mej att det är inte första gången detta hänt och att alla andra gått med på upplägget.

Fejk-blondinen heter Jessika Häggling och inget annat.
Citera
2020-01-14, 15:51
  #27
Medlem
Dom är kass! lämna inte hojen där...
Citera
2020-01-14, 16:47
  #28
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calicocarbine
Dom är kass! lämna inte hojen där...

Nyreggad användare som kommer in i en gammal tråd och klagar utan att vidareutveckla varför Northbike är ”kass” känns ju lagom seriöst. Vilken av deras anläggningar är det du tycker är dåliga och varför?
Citera
2020-02-10, 18:24
  #29
Medlem
sfrges avatar
Dom har bra betyg och renommé på Facebook i alla fall.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback