Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-31, 19:54
  #205
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klemo
tar 30 min max om man inte är helt efterbliven.
Så rullstolsburen eller åttio plus, då är man efterbliven?
Citera
2018-10-31, 19:57
  #206
Avstängd
arakas avatar
Lika säker som att halkan kommer är att den årliga hjulskiftestråden kommer upp på Flashback, 😀.
500 spänn är det lätt värt för att slippa gå med ryggont i en vecka.
En eller två kaffe och en titt i DI på bilfirman, sen är saken biff.

Till alla snåljåpar, fundera på det här:
När du dör, vad spelar det för roll om saldot tex är 300.000 eller 330.000 på bankkontot?
Just det, inte speciellt mycket.
__________________
Senast redigerad av araka 2018-10-31 kl. 20:04.
Citera
2018-10-31, 19:59
  #207
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovasang
Fem timmar? Tar max 2.
Jag böt däck på min Audi idag och med hämtning från förrådet tog det mig exakt 13 minuter. Då använder jag mutterdragarn modell större från Biltema för att minimera risken för stumma bultar.
På två timmar har jag bytt däck och bromsar runt om.
På fem har man lyft motorn
Citera
2018-10-31, 20:23
  #208
Medlem
Karmans avatar
Here we go again:
Varför städar inte alla själva och sparar... Varför tvättar inte alla sina skjortor själva och sparar... Varför sköter inte alla sina trädgårdar själva och sparar...
Citera
2018-10-31, 20:25
  #209
Medlem
kaerakels avatar
Skaffa ett ordentligt jobb och generera arbetstillfället istället. Mina barn får varsin bil istället för fjuttiga 40k när de blir 18.
Citera
2018-10-31, 20:27
  #210
Medlem
mensverkets avatar
Hur många kan balansera däck hemifrån?
Citera
2018-10-31, 20:29
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Lika säker som att halkan kommer är att den årliga hjulskiftestråden kommer upp på Flashback, 😀.
500 spänn är det lätt värt för att slippa gå med ryggont i en vecka.
En eller två kaffe och en titt i DI på bilfirman, sen är saken biff.

Till alla snåljåpar, fundera på det här:
När du dör, vad spelar det för roll om saldot tex är 300.000 eller 330.000 på bankkontot?
Just det, inte speciellt mycket.

Om du får ryggont i en vecka av att byta däck är det nog dags att du börjar gymma eller nått.
Citera
2018-10-31, 20:30
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Lägger hellre dessa 5 timmar/år på mina barn. Eller på meningslöst surfande/chattande på FB.... 😉

5timmar på att byta hjulen? Skojar du? Tar max 20min med en fälgkors, eller 30min med rostspray från biltema om det rostat igen.
Citera
2018-10-31, 20:35
  #213
Avstängd
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laozhu
Om du får ryggont i en vecka av att byta däck är det nog dags att du börjar gymma eller nått.
Går regelbundet till gymmet.
Men, jag väljer bekvämlighet före slit i alla lägen.
Men hey, det är ju bara vad jag tycker.
Var och en gör som den vill men om man har tillräckligt med flis, varför inte använda dem?
Citera
2018-10-31, 20:35
  #214
Medlem
Jag skulle vilja vända på resonemanget och se det ur däcksfirmans synpunkt. Let's face it, dom gör det här på typ en grisblink, ungefär som Formel 1 depån. 300 spänn för typ inget jobb alls.

Det är väl nästan därför som jag vägrar lämna bort det. Jag vill inte unna någon blodsugare att stoppa så lätta pengar i madrassen.

Tror många skulle gå ihop och göra det för släkt och vänner och kanske "byta grejer med varann". Undanhålla skatt från det korrupta samhällssystemet. Tror många faktiskt gör det idag. Kanske åt grannkärringen. Byta hjul i utbyte mot en "steak&blowjob day".

Bekämpa systemet!
Byt dina egna däck!
__________________
Senast redigerad av Simmaellersjunk 2018-10-31 kl. 20:39.
Citera
2018-10-31, 20:38
  #215
Avstängd
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag skulle vilja vända på resonemanget och se det ur däcksfirmans synpunkt. Let's face it, dom gör det här på typ en grisblink, ungefär som Formel 1 depån. 300 spänn för typ inget jobb alls.

Det är väl nästan därför som jag vägrar lämna bort det. Jag vill inte unna någon blodsugare att stoppa så lätta pengar i madrassen.

Tror många skulle gå ihop och göra det för släkt och vänner och kanske "byta grejer med varann". Undanhålla skatt från det korrupta samhällssystemet. Tror många faktiskt gör det idag. Kanske åt grannkärringen. Byta hjul i utbyte mot en "staek&blowjob day".

Bekämpa systemet!
Byt dina egna däck!
Jag gillar bilfirman där jag har köpt mina senaste bilar.
Om de tjänar lite pengar så inte mig emot, det finns värre avarter som bidragstagare, politiska partier, statliga kulturinstutitioner, public service osv.
__________________
Senast redigerad av araka 2018-10-31 kl. 20:40.
Citera
2018-10-31, 20:39
  #216
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Hur många kan balansera däck hemifrån?
Balansering gör man om det behövs, inte bara för att man skiftar hjul.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback