Citat:

Ursprungligen postat av 
makrus

Håller med om att du behöver ett nytt jobb. Men om du bestämmer dig för att byta se till att söka till något du faktiskt tycker verkar kul Att vara på ett jobb som är trist bara för pengarna kan få den mest positiva person att ifrågasätta livet.

Jag behöver utbilda mig om jag ska komma ifrån de slags jobb jag kan få i dagsläget men har ingen aning om ännu vad jag skulle vilja göra. Därav "sabbatsåret".
Vill ha tips på hur jag ska lägga upp det bara.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Odiskadmugg

Lösning? Ha det roligt på fritiden istället, och lär dig gilla det jobb du har, tex genom att skratta åt det som är dåligt, se det absurda och komiska. Lek och skoja med kunder och arbetskamrater, nästan alla upplever samma absurditet.

Haha.. vilken fritid?
Försöker fylla nätterna med studier och liknande men jag vill komma ut bland folk, detta kan jag bara göra om jag slutar jobba natt och börjar leva på dagtid.
(Och nej, man orkar inte vända om och leva på dagtid när man är ledig. Man sitter bara och somnar överallt och upplevs som "tråkig" av folk).
Jag tar f.ö tillvara på de få möten jag har men de är alltför korta.
(Och jag skulle gärna jobba ideellt om det fanns utrymme till det, ska göra det nu under semestern)