2018-10-31, 03:36
Medlem
Ponera att man jobbar natt 100% och fr ut ca 15-17000kr i mnaden men hller p att d av tristess och isolering.
Och frestll er sen att man har rvt en miljon kr som man vill investera i aktier och fonder fr att sedan leva av avkastningen- men alla grafer pekar nert och inget investeringsalternativ tycks gynnsamt i dagslget.

Sg att man kanske inte vet exakt vad man vill gra med sin framtid men iallafall hller p att ta krkort och skulle vilja vara vaken p dagen fr att utforska olika alternativ..
Hur skulle man bst kunna planera in ett sabbatsr fr kompetensutveckling tro?
Det vore ju synd att brja leva p miljonen, man vill kanske helst ha bidrag i frsta hand och fylla eventuella hlrum med sparade pengar.
A-kassa finns men den gller ej vid uppsgning (mste man stlla till med nt jkelskap och f sparken bara fr att f a-kassa d?)

Finns inga studier som verkar intressanta men i det hr lget skulle jag sga att bara f stiga ut i solen och prata med mnniskor vore inspirerande och livgivande.
Kanske ka runt lite i lnet och g p infotrffar.. trffa folk, dricka kaffe, kpa kurser via ntet och studera nt intressant hemma.. Grna leva spartanskt och f in rediga dagsrutiner som en normal mnniska.

En annan kan eventuellt tnka sig att hoppa in lite d och d p gamla jobbet fr att jmna ut inkomsten.
Citera
2018-10-31, 05:27
Medlem
goin-xxxls avatar
Du lter som ove sundberg ur solsidan.. ponera att personen sitter p en miljon och vill inte jobba p ett r till en.brjan.. men vill inte anvnda sina egna pengar.... vadfan.k till p en.sjlslig resa till asien, blir billigt om.du.vill. ha det billigt och kanske vet du sen.vad du vill gra mes resten... ppna en.hkans.bar i banglaroad.
Citera
2018-10-31, 07:33
Medlem
Du behver ett nytt jobb. A-kassa r till fr att tcka upp mellan jobb, inte gratispengar fr att "hitta sig sjlv".
Vssa pennan och skriv ihop ditt CV. In och sk varenda jobb du kan hitta. Frga runt bland dina bekanta. Arbetslsheten r lg just nu s du kommer hitta ngot.
Citera
2018-10-31, 09:04
Medlem
Hller med om att du behver ett nytt jobb. Men om du bestmmer dig fr att byta se till att ska till ngot du faktiskt tycker verkar kul Att vara p ett jobb som r trist bara fr pengarna kan f den mest positiva person att ifrgastta livet.
Citera
2018-10-31, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makrus
Hller med om att du behver ett nytt jobb. Men om du bestmmer dig fr att byta se till att ska till ngot du faktiskt tycker verkar kul Att vara p ett jobb som r trist bara fr pengarna kan f den mest positiva person att ifrgastta livet.

Alla jobb r trista eller blir trista, och alla jobbar bara fr pengar, annars hade de jobbat ideellt vilket ingen under 70 gr.

Lsning? Ha det roligt p fritiden istllet, och lr dig gilla det jobb du har, tex genom att skratta t det som r dligt, se det absurda och komiska. Lek och skoja med kunder och arbetskamrater, nstan alla upplever samma absurditet.
Citera
2018-10-31, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makrus

Jag behver utbilda mig om jag ska komma ifrn de slags jobb jag kan f i dagslget men har ingen aning om nnu vad jag skulle vilja gra. Drav "sabbatsret".
Vill ha tips p hur jag ska lgga upp det bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Lsning? Ha det roligt p fritiden istllet, och lr dig gilla det jobb du har, tex genom att skratta t det som r dligt, se det absurda och komiska. Lek och skoja med kunder och arbetskamrater, nstan alla upplever samma absurditet.

Haha.. vilken fritid?
Frsker fylla ntterna med studier och liknande men jag vill komma ut bland folk, detta kan jag bara gra om jag slutar jobba natt och brjar leva p dagtid.
(Och nej, man orkar inte vnda om och leva p dagtid nr man r ledig. Man sitter bara och somnar verallt och upplevs som "trkig" av folk).

Jag tar f. tillvara p de f mten jag har men de r alltfr korta.
(Och jag skulle grna jobba ideellt om det fanns utrymme till det, ska gra det nu under semestern)
Citera
2018-10-31, 17:30
Medlem
Sk en CSN-berttigad utbildning eller s sker du den slags jobb som du "kan" ta. Det viktiga fr dig verkar vara att f byta till normala dagtider. Jag frstr inte varfr du ska g arbetsls och bara brnna kapital?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in