• 1
  • 2
2018-10-30, 13:02
Medlem
ps870s avatar
Flertalet konservburkar med olika maträtter som var runt 15- 20 år gamla. . Även ätit leverpastej med samma ålder, även den förpackad i konservburk. Kex och choklad/ godis som var runt 10 år gammal. Inga problem.
Citera
2018-10-30, 13:04
Medlem
Jag äter just nu en grönsakssoppa från tetrapack (10 kr på rea) som är är 11 månader efter sista förbrukningsdatum. Min huvudprincip är att om det är mat så äter jag det.
Vi får se hur det går.
Citera
2018-10-30, 13:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
30 år gamla konserver i Lumpen. Inga problem.
Citera
2018-10-30, 17:23
Moderator
Tystnads avatar
korv som legat i frysen i flera år.
smakade för jävligt och gick ej äta upp allt.

Öl som varit för gammalt.
konserver som varit för gamla.
Mycket gammal choklad.

ölen smakade mycket konstigt men inget illamående, konserverna var som dom skulle.
Chokladen var smaklös

Kryddor skall man se upp med, bildas visst bakterier med åren, så släng skiten om datumet gått ut, undantag är salt.
Citera
2018-10-30, 17:27
Medlem
Konserver klarar sig bra länge efter utgångsdatum. Vet inte exakt hur gammalt det äldsta varit men några år.
Citera
2018-10-30, 18:38
Medlem
Expohunters avatar
Käkade igår en näve pistachenötter från 2015 och jag överlevde. Men de såg lite trötta och torra ut, så kikade på påsen och såg att de var gamla. Slängde dem.

Min fabror har bjudit på en 15 år gammal Hong Thong whisky en gång, den var inget vidare.

Matgeek provade nyligen en 25 år gammal Coca Cola. Tror han lever?
Citera
2018-10-31, 06:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Vatten har inget utgångsdatum. Vatten på jorden är konstant och cirkulerar runt. Inget nytt vatten kan tillkomma.
Plasten kontaminerar vattnet efter ett tag. Du måste vara bra trög
Citera
2018-10-31, 23:48
Medlem
TraXzmans avatar
Finns nån snubbe på jotoben som inmundigar riktigt gammal veteranmat, heter :
Steve1989MREInfo
Citera
2018-10-31, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Finns nån snubbe på jotoben som inmundigar riktigt gammal veteranmat, heter :
Steve1989MREInfo

Jo det har man sett. Legendarisk man som inmundigar 100 år gamla militär ransioner. Man kan bara undra vilket medicinskåp han har bakom kulisserna ifall...
Citera
2018-11-01, 00:01
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteChocolate
Jo det har man sett. Legendarisk man som inmundigar 100 år gamla militär ransioner. Man kan bara undra vilket medicinskåp han har bakom kulisserna ifall...

Jo men han är ju ingen stortugg sväljare av kontaminerad gamm-föda typ, men visst kan man även se rosa elefanter även på smak -dutt- tester
Citera
2018-11-01, 00:10
Medlem
Tenedors avatar
I tonåren fick jag salmonella efter ett restaurangbesök, så idag är jag överdrivet försiktig. Jag har en flaska senap i kylskåpet som gick ut i våras, det är nog det värsta. Annars slänger jag nog lite för mycket mat.

Det värsta jag sett var när jag jobbade i hemtjänsten. En sängliggande tant ville ibland ha lite mat. Vi fick en väldigt nära relation. Vi gillade varande väldigt mycket, helt enkelt. En dag fick jag lite extratid, och frågade henne om jag fick städa i hennes köksskåp. Inga problem. Havegryn, mjöl och socker. Inga konstigheter. Jag kommer inte ihåg vad jag plockade ut sedan, men jag kommer ihåg att bäst före-datumet var 1982. Mysigt. Jag slängde skiten utan att säga till henne. Hon dog, men inte från dålig mat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in