2021-07-19, 00:45
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocialgubbe
Nej

Willys är stora butiker med all mat man kan behöva
Lidl här är jättestor med fullt sortiment.

CityGross är jätte, typ 1km stor hall, helt galet stort, dom har ALLT och lite till

Ica och coop har inget, små lokaler här, och dyra som satan.
Tråkiga felix produkter bara typ

Willys har inte all mat man kan behöva. Eller jo, om man käkar snabbmakaroner och falukorv och liknande mat varje dag, ja.
Lidl har det verkligen inte.
Att jämföra City Gross med ett litet ICA eller Coop gör sig inte rättvisa, jämför det med Coop Forum eller ICA Maxi.
Föredrar iaf Felix framför Favorit. Å andra sidan är halvfabrikat helt ointressant ändå.
Citera
2021-07-19, 23:02
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Helt enig, mina tankar exakt. Särskilt också som ICA är svindyrt, vad fan får man för pengarna?, för att citera Leif Östling. Känns som, likt vad diskuterats i en annan tråd, att ICA är någon slags klass- och livsstilsmarkör bland ängsliga medelklassmänniskor.

Det är bra Kirk vi är kloka. Förstår dock inte vad resten av folket får ut genom att handla på ICA. Tror knappt dom vet det själva.
Citera
2021-07-19, 23:15
Medlem
Vilken butik som är överlägset bäst är svårt att svara på.
Där jag bor har jag enbart Ica, inte överdrivet dyr som mindre butiker vad förr i tiden, mycket trevlig personal och bra utbud av varor. Dock storhandlar jag i närmaste storstad en gång i månaden, där finns både Coop forum samt Ica Maxi, jag brukar variera men styrs mest av vilken butik som har bäst erbjudanden.
Citera
2021-07-19, 23:47
Medlem
MordFustangs avatar
Varför storhandla på ICA när Willys har i stort sett samma utbud för en mindre peng? Ser inte många babbar på min Willys heller för dom håller sig till Lidl och deras egna dadelaffärer
Senast redigerad av MordFustang 2021-07-19 kl. 23:49.
Citera
2021-07-19, 23:49
Medlem
Det beror på vad jag är ute efter.

Schysta varor till ok pris = Willys

Bäst utbud av kvalitetsvaror = ICA
Citera
2021-07-19, 23:51
Avslutad
Ica är helt klart bäst. Sedan Hemköp, Willys, Lidl och sist Coop. Coop har ersätt andra företags produkter med deras egna i frysdisken. Så irriterande. Deras produkter är så äckliga och personalen är skumma.
Citera
2021-07-19, 23:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Willys anställer ju massa nyanlända och då betalar du deras löner med skattepengarna så är det så mycket bättre då?
Sluta ät mat då. Riset har plockats av kineser usch!
Citera
2021-08-08, 14:20
Medlem
Sqeptisks avatar
Den ena matvarukedjan beböver ju inte nödvändigtvis utesluta den andra. Så varför inte plocka russinen ur kakan och använda allas olika fördelar och undvika deras nackdelar
Citera
2021-09-15, 16:27
Medlem
Dorniers avatar
Många i tråden klagar på Coop, att de är dyrare än andra butiker. Det stämmer, men jag gillar Coops ekologiska Änglamark-sortiment, det är mycket bra. (De stora hallarna är bättre när det gäller Änglamark, finns inte alltid på småbutikerna, särskilt inte de som är fd Netto).

Willys är mycket bra på basvaror som ris, pasta, olika konserver som krossade tomater, bönor, osv.

Ica och City Gross är väl ungefär likadana tror jag. Ganska stort sortiment men lite tråkiga ändå, anser jag. Färdig kyld pizza kan man köpa på båda dessa butiker, såna som man bara värmer i ugnen, de är bra. (Ica finns ju som mindre butiker medan City Gross bara är stora hallar, så det kan skilja en del i det avseendet på dessa två).

Lidl är nog min favorit totalt sett, en hel del ekologiskt, roliga varor och märken, bra frukt och grönt i påsar och nät (jag gillar det mer än lösvikt), fantastisk glass som är hård i förpackningen och inte full med luft (man hade även ekologisk glass ett tag, men den verkar ha försvunnit), kul temaveckor, osv.

Det sägs även i tråden att det mest är babbar som handlar på Lidl (och även Willys), men det beror på var butiken ligger. Det finns Lidl- och Willy-butiker som ligger i vitare områden också. Det beror helt på vilka som bor i närheten när det gäller vad för slags kunder som syns i butikerna. Jag kör runt en del och handlar på olika butiker, så jag ser detta själv.

Rankinglista:

1. Lidl

2. Willys

3. Coop

4. City Gross

5. Ica
Citera
2022-01-14, 02:05
Medlem
HanMedMjukisbyxors avatar
Willys är överlägset bäst, och dem har billiga priser.

ICA funkar, stort utbud men dock lite dyrt ibland.

Coop är något jävla trams i hästväg.

Lidl pratar vi inte ens om.
Citera
2022-01-14, 02:18
Medlem
Föredrar Willys framför ICA. Handlar endast på ICA i fall det är något Willys saknar.
Lidl är bra men jag har långt till närmaste Lidlbutik, men deras Enebacken korv är kanon och alltid bra avokado mm.
ICA är mycket dyrare på bl. annat ost.
När de hade "extrapris" på herrgårdsost för ett par veckor sen med 79:90, kontrade Willys med 49:90 för exakt samma ost... (en som håller koll..)
Citera
2022-01-14, 02:36
Medlem
stjaertselleris avatar
Willys, Stora Coop och ICA Maxi. Om jag storhandlar kan jag köpa allt eller nästan allt jag behöver från ett ställe. Hemköp, ICA Kvantum/Supermarket, Lidl, Coop (övriga icke-Stora varianter) etc har för skralt sortiment av kvalitetsmat att det blir typ kaffe från en butik, grönsaker från en annan osv.. En massa onödigt jobb bara för att handla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in