2018-11-01, 04:18
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Willys anställer ju massa nyanlända och då betalar du deras löner med skattepengarna så är det så mycket bättre då?
De har inte anställt nyanlända där jag bor det är bara vita som talar perfekt svenska här. I slutändan måste jag ändå äta så då väljer jag det alternativ som är minst dåligt haha
Citera
2018-11-01, 04:56
Medlem
dramagouss avatar
Jag handlar oftast hos Willys, tycker att deras priser är bra.
Men snyggaste butikerna har ICA, känns även som dom har bäst kvalite på varorna.
Citera
2018-11-01, 05:17
Medlem
BullensPilsners avatar
Av de butiker jag handlat i så är Lidl och Willys i en klass för sig när det gäller varor och personal. Inte långt över de sunkiga invandrarbutikerna.
Numera sker mina inköp till ca 90% hos Coop, ca 6% hos Ica, och resten på mackar och någon enstaka gång på Willys.

Det värsta är egentligen att, alla, butiker/kjedjor går mot mer och mer färdigmat. Det gör inte bara att råvarorna blir färre och sämre (där de finns) utan även att transporterna blir längre.
Citera
2019-02-28, 00:33
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonSwanson
Lidl är underskattad i min mening. Bra och kvalité!
Citat:
Ursprungligen postat av RonSwanson
Okej, tråkigt att du hade en dåligt upplevelse. De har ofta olika "teman", ex italienskt, grekiskt, amerikanskt osv numera. Om du har tid så tycker jag du ska kika in deras hemsida och se vad som gäller och se om du hittar något som passar dig.
Jag gav Lidl en ny chans och blev definitivt positivt överraskad. De flesta varor är minst lika bra som på ICA fast mycket billigare. Där jag bor ligger Lidl och ICA MAXI ganska nära varandra så numera gör jag oftast ett större inköp på Lidl och går sedan till Maxi och handlar det som inte fanns på Lidl. Ett bra sätt att både spara pengar och få god kvalité - skitbra.
Citera
2019-02-28, 03:09
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag har nog en av Sveriges dyraste butiker där jag bott tidigare, den var Coop och personalen var riktigt trist också alltid otrevliga och allmänt dryga.

Nuvarande närmsta ICA butikerna kan jag inte ens panta burkar och få ut det som pengar, riktigt värdelöst sätt att jävlas, speciellt små ICA butiker brukar personalen vara värre på annars föredrar jag de stora Kvantum eller eventuellt Maxi de brukar vara bättre bemötande från personal där.

Vilken eller vilka matbutiker är bäst enligt dig och varför?

Där jag bor så kan man inte lösa in pantkvitton på City Gross och få ut det i kontanter. Medan det funkar i ICA-butikerna. Men ärligt talat, så förstår jag inte riktigt problemet. Kan du inte använda pengarna i samband med att du handlar livsmedel (och eventuellt annat) i just den butiken? Varför måste du ha ut det i kontanter istället?

Själv tycker jag att bemötandet är i stort sett detsamma oavsett butik.

Jag handlar oftast på Ica Maxi eller Ica Kvantum. Bra utbud, enkelt att ta sig dit, och prisnivån är okej. Netto funkar okej om jag bara ska småhandla lite, och i samband med att jag hittar något intressant i deras reklamblad.

Coop har jag också uppfattat som dyr, och jag undviker Coop så gott det går. Det har dock hänt att jag handlar där ändå, men det är väldigt sällan.
Citera
2021-07-08, 01:52
Medlem
Skarparattarns avatar
99% COOP 1% LIDL ni som handlar på Ica hur tänker ni? Vill ni betala handlarens nya bil? Medans personalen knappt får något i jämförelse?
Citera
2021-07-18, 21:49
Medlem
antisocialgubbes avatar
Lidl och Willys är dom bästa. Båda delar 1a plats enligt mig Bra sortiment, Billigast
Sedan
CityGross som 2a Bäst sortiment, lite dyrare än Lidl och Willys, men störst , bäst sortiment.
Enorma lokaler fyllda med all tänkbar käk

Coop näst sist undviker gärna, men kollar ibland om de har extra priser
Ica sist / undviker mycket gärna , endast nödfall om de har någon super bra erbjudande
Citera
2021-07-18, 23:36
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocialgubbe
Lidl och Willys är dom bästa. Båda delar 1a plats enligt mig Bra sortiment, Billigast
Sedan
CityGross som 2a Bäst sortiment, lite dyrare än Lidl och Willys, men störst , bäst sortiment.
Enorma lokaler fyllda med all tänkbar käk

Coop näst sist undviker gärna, men kollar ibland om de har extra priser
Ica sist / undviker mycket gärna , endast nödfall om de har någon super bra erbjudande

Med andra ord går du enbart på pris när du ska avgöra vilken butik som är bäst? Du skiter med andra ord helt i sortiment? Intressant.
Citera
2021-07-18, 23:42
Avslutad
Små närbutiker oavsett namn, hatar stora lagerlokal-liknande butiker.
Citera
2021-07-18, 23:57
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
99% COOP 1% LIDL ni som handlar på Ica hur tänker ni? Vill ni betala handlarens nya bil? Medans personalen knappt får något i jämförelse?
Helt enig, mina tankar exakt. Särskilt också som ICA är svindyrt, vad fan får man för pengarna?, för att citera Leif Östling. Känns som, likt vad diskuterats i en annan tråd, att ICA är någon slags klass- och livsstilsmarkör bland ängsliga medelklassmänniskor.
Citera
2021-07-19, 00:08
Medlem
antisocialgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Med andra ord går du enbart på pris när du ska avgöra vilken butik som är bäst? Du skiter med andra ord helt i sortiment? Intressant.

Nej

Willys är stora butiker med all mat man kan behöva
Lidl här är jättestor med fullt sortiment.

CityGross är jätte, typ 1km stor hall, helt galet stort, dom har ALLT och lite till

Ica och coop har inget, små lokaler här, och dyra som satan.
Tråkiga felix produkter bara typ
Citera
2021-07-19, 00:14
Medlem
Pungpuckels avatar
Handlar i stort sett bara på Willys, bor meter ifrån en sådan.
Men det stora minuset är alla äckliga lakan man måste trängas med.. är jag på dåligt humör (en jag-pallar-inga-invandrare-dag) så blir det city gross.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in