• 4
  • 5
2018-10-31, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Jo jag förstår hon måste ju mätta sin feta grismage. Hoppas hon får en klapp på ryggen av sin chef jävla fetto. Jag förstår att folk hatar dem och att de även ibland blir hotade / anfallna av folk det måste vara världens sämsta jobb verkligen. Visst kan man förstå dem på tätbefolkade ställen som i centrala delar av större städer eller flygplatser men i en liten stad i ett bostadsområde liksom.

men vänta nu ett tag.
Jag förstår att man blir arg o besviken när man får P-bot, det blir jag också MEN........
att kalla någon "tjockfitta", "grismage" "jävla fetto" osv är inte OK.
Det är DU som parkerat fel.
Tänk om hon kallat dig "åsnekuk", "lågpanna" osv när du kom ut till bilen??
Du har rätt att vara arg o besviken men rikta din ilska på den som gjort fel, nämligen dig själv.
Citera
2018-10-31, 20:17
Medlem
Citat:
Jo jag förstår hon måste ju mätta sin feta grismage. Hoppas hon får en klapp på ryggen av sin chef jävla fetto. Jag förstår att folk hatar dem och att de även ibland blir hotade / anfallna av folk det måste vara världens sämsta jobb verkligen. Visst kan man förstå dem på tätbefolkade ställen som i centrala delar av större städer eller flygplatser men i en liten stad i ett bostadsområde liksom.
Hur vore det om ni nyanserade ert språk en del! att tilldela ett företags personal negativa epitet tillför ingenting, av era tidigare inlägg framgår ju att det inte var något fel i vaktens agerande, ni vidgick gärningen, därmed vore det snarare fel om det inte rapporterades av den tjänstgörande vakten.

Parkeringsbevakning behövs på många platser numera, oavsett om det är på gårdar eller gator.
Citera
2018-11-01, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Hur vore det om ni nyanserade ert språk en del! att tilldela ett företags personal negativa epitet tillför ingenting, av era tidigare inlägg framgår ju att det inte var något fel i vaktens agerande, ni vidgick gärningen, därmed vore det snarare fel om det inte rapporterades av den tjänstgörande vakten.

Parkeringsbevakning behövs på många platser numera, oavsett om det är på gårdar eller gator.

Det som är grejen är ju den korta tiden TS stod fel. Samtidigt, om han stod med hjulen upp på trottoaren så borde han ju stått väl åt sidan och därmed inte blockerat trafiken heller.
Självklart behövs ju parkeringsbevakning på många platser. Men den ska ju bedrivas på ett sätt som verkligen ger nytta. Parkerar man så att andra får svårt att komma förbi, så är det förståeligt om man får en bot (kontrollavgift) - även om det bara är under en 1 minut eller 2 så har det betydelse (särskilt om många gör så vid spridda tillfällen, så skulle det få stor inverkan på trafiken). Likaså om TS stått som han gjorde, men under en längre tid (kanske 15+ min) kan det väl också va mer förståeligt - för det var ju inte tillåtet att stå så.

Men i det här fallet var det ju under så kort och verkade inte skapa något besvär för andra. Uppenbart att parkeringsvakten var mer ute efter att dra in lite pengar till parkeringsbolaget snarare än att underlätta för andra, så att säga
Citera
2018-11-01, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Det som är grejen är ju den korta tiden TS stod fel. Samtidigt, om han stod med hjulen upp på trottoaren så borde han ju stått väl åt sidan och därmed inte blockerat trafiken heller.
Självklart behövs ju parkeringsbevakning på många platser. Men den ska ju bedrivas på ett sätt som verkligen ger nytta. Parkerar man så att andra får svårt att komma förbi, så är det förståeligt om man får en bot (kontrollavgift) - även om det bara är under en 1 minut eller 2 så har det betydelse (särskilt om många gör så vid spridda tillfällen, så skulle det få stor inverkan på trafiken). Likaså om TS stått som han gjorde, men under en längre tid (kanske 15+ min) kan det väl också va mer förståeligt - för det var ju inte tillåtet att stå så.

Men i det här fallet var det ju under så kort och verkade inte skapa något besvär för andra. Uppenbart att parkeringsvakten var mer ute efter att dra in lite pengar till parkeringsbolaget snarare än att underlätta för andra, så att säga
Då parkören nyttjat trottoaren för uppställning av sitt fordon så har denne placerat bilen där stoppförbud råder, därmed ingen orsak att vänta.
Citera
2018-11-01, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Då parkören nyttjat trottoaren för uppställning av sitt fordon så har denne placerat bilen där stoppförbud råder, därmed ingen orsak att vänta.

Jo, enl reglerna gjorde ju P-vakten inget fel. Men det är ju ändå ganska svinigt att skriva ut avgiften direkt - utan att ge en chans att flytta bilen först (inte ens när TS dök upp innan hon var klar). I och med att han stod på trottoaren, så lär han ju som sagt inte stått direkt i vägen för trafiken - i vägen för gående möjligen, men dom brukar ju inte ha nåt problem att smita förbi bilen ändå.
Citera
2018-11-01, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Jo, enl reglerna gjorde ju P-vakten inget fel. Men det är ju ändå ganska svinigt att skriva ut avgiften direkt - utan att ge en chans att flytta bilen först (inte ens när TS dök upp innan hon var klar). I och med att han stod på trottoaren, så lär han ju som sagt inte stått direkt i vägen för trafiken - i vägen för gående möjligen, men dom brukar ju inte ha nåt problem att smita förbi bilen ändå.
Då stoppförbud råder har ju överträdelsen redan skett direkt bilen stannat. Att det är på en trottoar medför ofta att man därmed förpassar gångare till körbanan förbi hindret, därmed ökar givetvis olycksrisken. Visserligen kan hävdas att det troligen fanns plats kvar eftersom endast en del av bilen var på trottoaren, men så länge det är stoppförbud så finns för vakten inget att vänta på.
Citera
2018-11-01, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
En lapp som ligger kvar i lapplisans hand när bilen är borta, måste väl rimligen vara ogiltig.

Rimligen varför? Om du snor en snickers i en affär har du inte snott den om ingen såg? Att sätta lappen på rutan är bara ett sätt att meddela att du fått en räkning, räkningar kan skickas på post, det är en avgift och ingen bot, böter måste ges till personen i fråga, en avgift är som en räkning som kommer på posten. Problemet är att folk säger böter och inte felparkeringsavgift. För det är stor skillnad mellan böter och avgift.

Jag är en av dem som brukar tala med lapplisorna, tipsa om bilar som står felparkerade osv. Massa idioter där jag bor som parkerar som idioter och hindrar trafik/gående osv. Som de sagt till mig, har de påbörjat skriva ned informationen kommer de att få en felparkeringsavgift, har hen inte börjat skriva brukar hen vara snäll och låta det gå.
Citera
2018-11-01, 23:03
Medlem
Det är svårt att ta sig förbi med barnvagn när folk parkerar på trottoaren. Man kan tvingas ut i körbanan för att ta sig förbi. Likadant för gamlingarna med deras rollatorer.

TS kanske hade klarat sig från böter om denne hade stannat kvar och pratar med parkeringsvakten, förklarat att det var 3 min, sagt jag är ledsen, det var dumt, snälla ska inte göra om det. Men valde istället att kaxigt gasa iväg.
Citera
2018-11-02, 16:16
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Tjockfttan skickade en böter på 700kr . Fick det för en minut alltså 11:03-11:04 står det på lappen.Tyvärr allihopa dom behöver tydligen inte säga ett skit om böter även fast man drar iväg innan dom hunnit skriva ut den.

Dom är riktigt smutsiga ärligt talat 700kr för en minut. Tydligen så står det att det finns ett foto också aja fuck it ska betala den nu så jag slipper tänka på skiten den är ju illgul och äcklig.
Jaså, du fick en hem alltså, det trodde jag inte. Hon skrev ut och tog ett foto under en minut, det var snabbt jobbat. Det är bara och betala och glömma bort det.
Citera
2018-11-03, 08:05
Medlem
Citat:
Tjockfttan skickade en böter på 700kr . Fick det för en minut alltså 11:03-11:04 står det på lappen.Tyvärr allihopa dom behöver tydligen inte säga ett skit om böter även fast man drar iväg innan dom hunnit skriva ut den.

Dom är riktigt smutsiga ärligt talat 700kr för en minut. Tydligen så står det att det finns ett foto också aja fuck it ska betala den nu så jag slipper tänka på skiten den är ju illgul och äcklig.

De är inte smutsigare än idioter som saknar hjärna och parkerar på trottoaren och hindrar personer i rullstol.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in