Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-29, 10:22
  #1
Medlem
När jag tittar på poängligan i NHL så kan jag inte undvika att se att Colorado Avalanches
1:a line med Rantanen- MacKinnon- Landeskog är alla med i topp 10 i poängligan.
Just nu ligger Rantanen 1.a, MacKinnon 3:a och Landeskog 6:a.

Har Colorado fått ihop en superline med dessa tre? Jag tycker att linen påminner om linen
Tikkanen-Gretzky-Kurri. Fast Colorados 1:a line har i det här fallet en finsk, en kanadensare och
sen en svensk. Så jag tycker att linen påminner om Edmontons superlina med
Tikkanen-Gretzky-Kurri.

Har Colorado fått ihop en superline?
__________________
Senast redigerad av pk2 2018-10-29 kl. 11:17.
Citera
2018-10-29, 12:24
  #2
Medlem
Ni som är för unga för att komma ihåg linen Tikkanen-Gretzky-Kurri, kanske inte
fattar vad jag försöker jämföra med. Men jag tror att linen
Rantanen-MacKinnon-Landeskog kanske kan få er att förstå att den där
legendariska linen som Edmonton hade var en riktig superline.
Dom som kommer ihåg Esa Tikkanen tex kommer ihåg hans "Tiki-Talk".
En blandning mellan finska, engelska och svenska som han körde med på isen.
Det var inte någon som fattade vad Tikkanen sade där på isen, därav kallades det för Tiki-Talk.

Linen Rantanen-MacKinnon-Landeskog har onekligen potential, vad det verkar som.
__________________
Senast redigerad av pk2 2018-10-29 kl. 12:41.
Citera
2018-10-29, 13:05
  #3
Medlem
400Bens avatar
Det är just nu den bästa linen i hela NHL ja. Enda som kan konkurrera är förstalinan i Boston. Spelarna är födda 92, 95 och 96 så har lång tid på sig att fortsätta utvecklas också. Jag tror detta kan bli en historisk kedja.

Dock har Colorado problem med att få igång kedjorna under. Lag som Winnipeg, Toronto, Chicago, Tampa, San José, Washington kunde också ha en superkedja men väljer att dela upp kvaliten i två kedjor ist för en som Colorado gjort.
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2018-10-29 kl. 13:13.
Citera
2018-10-29, 13:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är just nu den bästa linen i hela NHL ja. Enda som kan konkurrera är förstalinan i Boston. Spelarna är födda 92, 95 och 96 så har lång tid på sig att fortsätta utvecklas också. Jag tror detta kan bli en historisk kedja.

Dock har Colorado problem med att få igång kedjorna under. Lag som Winnipeg, Toronto, Chicago, Tampa, San José, Washington kunde också ha en superkedja men väljer att dela upp kvaliten i två kedjor ist för en som Colorado gjort.

Ja, jag tittade tidigare på vad dom andra kedjorna i Colorado hittills har åstadkommit.
De har knappt gjort ett mål. Det är förstakedjan som gör allt.
Citera
2018-10-29, 13:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är just nu den bästa linen i hela NHL ja. Enda som kan konkurrera är förstalinan i Boston. Spelarna är födda 92, 95 och 96 så har lång tid på sig att fortsätta utvecklas också. Jag tror detta kan bli en historisk kedja.

Dock har Colorado problem med att få igång kedjorna under. Lag som Winnipeg, Toronto, Chicago, Tampa, San José, Washington kunde också ha en superkedja men väljer att dela upp kvaliten i två kedjor ist för en som Colorado gjort.

Du säger att Bostons förstaline är unga. Men jag har för mig att Rantanen och MacKinnon är rätt
unga, jag har för mig att Landeskog är äldst av dom i kedjan, eller?
Citera
2018-10-29, 13:57
  #6
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Du säger att Bostons förstaline är unga. Men jag har för mig att Rantanen och MacKinnon är rätt
unga, jag har för mig att Landeskog är äldst av dom i kedjan, eller?


Han menar Landeskog och gänget, skriver lite dåligt bara

Spelarna är födda 92, 95 och 96 så har lång tid på sig att fortsätta utvecklas också. Jag tror detta kan bli en historisk kedja.
Citera
2018-10-29, 14:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Han menar Landeskog och gänget, skriver lite dåligt bara

Spelarna är födda 92, 95 och 96 så har lång tid på sig att fortsätta utvecklas också. Jag tror detta kan bli en historisk kedja.

Jaha, Ok.
Citera
2018-10-29, 16:28
  #8
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Ja, jag tittade tidigare på vad dom andra kedjorna i Colorado hittills har åstadkommit.
De har knappt gjort ett mål. Det är förstakedjan som gör allt.

Vi ska inte överdriva. Förstakedjan har gjort 24 mål medan övrig forwards gjort 15 mål.

Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Du säger att Bostons förstaline är unga. Men jag har för mig att Rantanen och MacKinnon är rätt
unga, jag har för mig att Landeskog är äldst av dom i kedjan, eller?

Jag menar Colorados förstakedjan som är ung.

Landeskog 92a, MacKinnon 95a och Rantanen 96a.

Bostons är född 85, 88 och 96 och kan knappast ses som ung.
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2018-10-29 kl. 16:35.
Citera
2018-10-29, 16:43
  #9
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
När jag tittar på poängligan i NHL så kan jag inte undvika att se att Colorado Avalanches
1:a line med Rantanen- MacKinnon- Landeskog är alla med i topp 10 i poängligan.
Just nu ligger Rantanen 1.a, MacKinnon 3:a och Landeskog 6:a.

Har Colorado fått ihop en superline med dessa tre? Jag tycker att linen påminner om linen
Tikkanen-Gretzky-Kurri. Fast Colorados 1:a line har i det här fallet en finsk, en kanadensare och
sen en svensk. Så jag tycker att linen påminner om Edmontons superlina med
Tikkanen-Gretzky-Kurri.

Har Colorado fått ihop en superline?

Svar ja!

Sen så har carolina sin alldeles utmärkta första kedja med Ferland - Aho - Teräväinen (Y)
Citera
2018-10-29, 16:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Vi ska inte överdriva. Förstakedjan har gjort 24 mål medan övrig forwards gjort 15 mål.

Jaha, är det så, då vet jag inte riktigt vilken statistik jag kollat på. Men det var ju du som
sade i tråden och menade på att Colorado har haft svårt att få igång dom andra linorna.
Men Ok, 15 mål är ju inte så dåligt av dom andra forwardsen.



Citat:
Jag menar Colorados förstakedjan som är ung.

Landeskog 92a, MacKinnon 95a och Rantanen 96a.

Bostons är född 85, 88 och 96 och kan knappast ses som ung.

Jag tänkte väl det, att Landeskog är äldst.
__________________
Senast redigerad av pk2 2018-10-29 kl. 16:54.
Citera
2018-10-29, 16:56
  #11
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Men det var ju en annan skribent i tråden som menade på att Colorado har haft svårt att få igång dom andra linorna.
Men Ok, 15 mål är ju inte så dåligt av dom andra forwardsen.

Nej jag skrev att Colorado inte riktigt fått igång de andra kedjorna. Då skrev du att de andra knappt gjort ett mål och förstakedjan gör allt. Det stämmer inte riktigt då de ändå gjort 15 mål på 12 matcher. Men jag anser att det fortfarande är lite dåligt av de 3 andra kedjorna. Kollar vi snittet nu kommer spelare i 3:e kedjan (2a officiellt) hamna på 14-20 poäng vid säsongens slut vilket inte alls är bra. Colorados förstakedjan och kedjan med Söderberg producerar bra men det är fortfarande 2 kedjor vars produktion borde bli bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback