Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-28, 10:43
  #1
Avstängd
Hur kan man förbättra engelska uttalet om man sjunger just på engelska?
Har hört att det är talpedagog som kan hjälpa med sånt. Kan det stämma?
Vem är lämpligast annars?
En sånglärare som har engelska som modersmål?
En lärare i engelska?
Citera
2018-10-28, 10:49
  #2
Medlem
Prootkraafts avatar
Vad är huvudsaken? Att lära sig tala engelska utan brytning eller att sjunga utan brytning ?
Citera
2018-10-28, 10:49
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prootkraaft
Vad är huvudsaken? Att lära sig tala engelska utan brytning eller att sjunga utan brytning ?

Främst att sjunga utan brytning.
Citera
2018-10-28, 11:00
  #4
Medlem
Prootkraafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Främst att sjunga utan brytning.
Isf ifall du själv inte hör skillnaden i uttalet du gör, tänker jag en pedagog skulle göra saken bäst,
Citera
2018-10-28, 11:02
  #5
Avstängd
LE37s avatar
En sångpedagog blir bra.
Citera
2018-10-28, 11:03
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prootkraaft
Isf ifall du själv inte hör skillnaden i uttalet du gör, tänker jag en pedagog skulle göra saken bäst,

Ok. Jag har brytning förstås både om jag sjunger och pratar.
Precis som du säger har jag lite svårt att förstå att jag bryter.
Antar det bör vara en som kan väldigt bra engelska eller har det som modersmål? Eller det kanske inte är det som det handlar om?
Citera
2018-10-28, 11:05
  #7
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Ok. Jag har brytning förstås både om jag sjunger och pratar.
Precis som du säger har jag lite svårt att förstå att jag bryter.
Antar det bör vara en som kan väldigt bra engelska eller har det som modersmål? Eller det kanske inte är det som det handlar om?

Nej ta gärna någon som är dålig på engelska, trollar du?
Citera
2018-10-28, 11:11
  #8
Medlem
Prootkraafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Ok. Jag har brytning förstås både om jag sjunger och pratar.
Precis som du säger har jag lite svårt att förstå att jag bryter.
Antar det bör vara en som kan väldigt bra engelska eller har det som modersmål? Eller det kanske inte är det som det handlar om?
Nån som kan språket men också hör skillnaden i de små detaljerna samt kan lära ut.
Citera
2018-10-28, 11:11
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Nej ta gärna någon som är dålig på engelska, trollar du?

Klart pedagogen ska kunna bra engelska. Tänkte om en talpedagog har egna metoder för att typ lära dig att lyssna på dig själv, hur man använder tungan etc vid uttal, så att det handlar inte främst eller bara om språket. Helt enkelt undrade jag om talpedagogen måste vara en som har engelska som modersmål eller inte.
Citera
2018-10-28, 11:19
  #10
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Klart pedagogen ska kunna bra engelska. Tänkte om en talpedagog har egna metoder för att typ lära dig att lyssna på dig själv, hur man använder tungan etc vid uttal, så att det handlar inte främst eller bara om språket. Helt enkelt undrade jag om talpedagogen måste vara en som har engelska som modersmål eller inte.

Du ska ta kontakt med en sångpedagog som jobbar med folk som sjunger på engelska.
Citera
2018-11-01, 00:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Ok. Jag har brytning förstås både om jag sjunger och pratar.
Precis som du säger har jag lite svårt att förstå att jag bryter.
Antar det bör vara en som kan väldigt bra engelska eller har det som modersmål? Eller det kanske inte är det som det handlar om?
Tryck/håll tungspetsen mot underkäkens framtänder och svälj den inte som en fransman skulle göra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback