2018-10-28, 10:26
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...handel-arjang/

Citat:
28 oktober 09.41, Misshandel, Årjäng

Vid 00:45 kallades polispatrull till Storgatan, Högerud, där ett tiotal personer slogs och tjafsade med varandra.

Det är okänt vad som föranledde bråket. Anmälningar har upptättas om misshandel mot fem personer i 18-20-årsåldern. anmälan finns också om olaga hot och skadegörelse, det senare genom att någon sparkat mot en av bil. Ingen misstänkt har ännu gripits.

Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?
Citera
2018-10-28, 10:35
Medlem
Jag gissar på två olika gäng med äckliga bondraggare som är ovänner om Volvo 940 är coolare än Volvo 740.
Senast redigerad av killapriest 2018-10-28 kl. 10:36. Anledning: Fel information
Citera
2018-10-28, 10:44
Medlem
Witkos avatar
Ingen behövde uppsöka sjukhus så det utesluter väl knivviftande ziggisar och blattar.

Förmodligen någon som inte fick hångla med en fjortis och sparkade på någons bil varav tjafs uppstod.
Citera
2018-10-28, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Ingen behövde uppsöka sjukhus så det utesluter väl knivviftande ziggisar och blattar.

Förmodligen någon som inte fick hångla med en fjortis och sparkade på någons bil varav tjafs uppstod.

Låter tämligen rimligt.
Ganska övertygad om att det är svenskt pack jag också.

Har man inget att göra kan man ju alltid slåss...
Citera
2018-10-30, 17:06
Medlem
Årjäng har berikats rejält de senaste åren. Jag känner till staden och vet ungefär var Högerud ligger. Det är nära den del av Årjäng som huserar större delen av stadens nysvenskar i och med att det finns en hel del hyreshus där. Känner en snubbe som tills nyligen bodde där men sedan flyttade till ett villaområde på andra sidan Årjäng efter att allt plötsligt började förändras i samband med asylvågeb hösten -15.

När jag besökt området är det fullt av babbar som cyklar omkring där. Det ska nämnas att det finns en hel del högljudda och skräniga (främst motorburna) äktsvenskar som kör runt i sina epa-traktorer och söker kontakt med varandra så det kan ju röra sig om en sammanstötning mellan dessa och invandrarna. Liksom grabbar i andra småstäder som berikades sent tror jag dessa svenskar fortfarande är mer benägna att stå på sig och bita tillbaka än att helt sonika vika ned sig då de insett att loppet är kört. Invandrarna har ännu inte hunnit helt befästa sin makt och lyckats kuva svenskarna även om det bara är en tidsfråga även på dessa orter, tyvärr.

/Incestuous
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in