• 1
  • 2
2018-10-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag förstår inte varför du skall släppa in ett sånt företag i din dator? Har du problem med virus & trojaner så installera: Malwarebytes.

Sitter något virus och biter i datorn så använd den här sidan: https://www.bleepingcomputer.com/

Blir du av någon anledning inte av med det så får du bita i det sura äpplet och ominstallera datorn.

Men jag skulle inte betala en cent till företaget du länkar och jag skulle aldrig släppa in dom i min dator så länge jag lever. Har du virus på datorn nu menar du eller? Börja genast med att installera Malwarebytes som jag sa och scana datorn.

Håller med. Det gäller en person jag känner som "vunnit" ett paket värt runt tusenlappen av dem.
Citera
2018-10-28, 15:50
Medlem
1FFs avatar
Förutom vad som redan skrivits i tråden om hjälp och hjälpmedel för att avlägsa malware så finns även tidning PcFörAlla och sidan Malwaretips vilkas nätsidor ger gratis hjälp. Så det finns gott om gratis hjälp.

Men det borde inte vara en fråga med så bra gratisskydd som finns idag. Utöver det så blir det helt säkert om man har en backup att gå tillbaka till. Så säg åt honom att göra - backups.
Citera
2018-10-29, 16:19
Medlem
Ebetyls avatar
Du måste ge dom ditt lösenord så dom kan hjälpa dig förstår du inte det varför sitta och lyssna på hackers här.
Citera
2018-10-30, 07:20
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebetyl
Du måste ge dom ditt lösenord så dom kan hjälpa dig förstår du inte det varför sitta och lyssna på hackers här.
Utan motivering till varför är det ju inte ens värt att ägna tid att läsa sådana här inlägg, kan du upplysa oss andra om varför du påstår detta?

Vad är det som gör ett random företag mer legitimt än att lyssna på folk i tråden som dessutom vid upprepade tillfällen sagt, på goda grunder, att det här går att fixa själv relativt enkelt utan att släppa in diverse mystiska figurer på sin dator?
Citera
2018-10-30, 08:49
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Installera bara vad som finns på ninite.com så är du säker.
En installation av alla bra program utan lull lull och senaste versionen.
Har använt ninite i många år och sparat massor av timmar.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2018-10-30 kl. 08:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in