2021-02-21, 19:32
  #1921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Vadå inte fanns en dödad varg? Det vet väl du inget om, eller? Bara för att de inte hittat någon betyder ju inte det att ingen varg har dödats.
Hur många blir fällda när det inte finns nån kropp....
Citera
2021-02-21, 19:35
  #1922
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt
Skönt att du slutat kalla landsbygdsbefolkning hillbillies. Allmänt är det lite oklart vad du vill uttrycka, mer än att folk som bor på landet är efterblivna. Ett tips när du skriver är att se till att syftningarna i texten blir rätt. T.ex. är det knepigt när du skriver att man inte får förgifta rådjur som äter tulpaner utom jakttid. Tror du att man får förgifta dem under jakttid?

För att komma till det tråden handlar om, så är det en man som inte bekänner sig till den av regimen påbjudna korrekta värdegrunden, och som inte förnekar sig på denna punkt. Han är miljardär, men uttrycker ändå åsikter som annars bara hörs från SD-röstare, dessa ...hillbillies. Vidrigt att se för etablissemanget. En sådan varelse måste infångas och oskadliggöras, och illegal vargjakt är en möjlighet att få honom inlåst, eller åtminstone smutskastad. Problemet för etablissemanget är att många vanliga människor skiter fullständigt i om KH tjuvjagar varg eller inte, men genomskådar statens intentioner med den process som pågår, och inser att samhället faktiskt inte är intresserat av dem och deras behov, utan bedriver den verksamhet som passar de styrande skikten bäst.

Att Karl Hedin ogillar varg är inte så konstigt, eftersom de äter älgarna han vill skjuta, dödar hans bästa jaktkamrater hundarna och dödar tamdjur för hans grannar, kolleger och vänner. Dessutom är en del av dessa människor rädda för vargen. Om alternativet är att slippa vargen och därtill hörande baksidor, är det många som föredrar det, inte bara Karl Hedin.

Syftet är glasklart. Man får inte förgifta vilt, eller jaga dessa utom jakttid.

Försöker du göra detta till politiska uttalanden? Den såg jag inte komma. Vilka uttalanden syftar du på och hur går dem hand i hand med SD?
Den åtalade har under decenier utmanat med varghat och för tjuvjakt och förgiftning av dessa. Att man sedan riskerar sitt goda namn och företag för att vargen äter andra vilt såsom älg eller tar ett kreatur på ett torp eller fäbod är för mig en gåta. De skjuter ju själva sönder stammen till minimalnivåer. När andra frågar dessa hillbillies vad de jobbar med så svarar 90 % att de är älgjägare istället året runt och även på mallissemestern. Vargen är därför ett hot mot deras valda livsstil, något vi normala gör på fritiden.
Citera
2021-02-21, 20:09
  #1923
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweise86
Intressant det som Leif gw Persson sa i Nyhetsmorgon, ifrågasatte hur man kunde lägga ner så mkt pengar på en utredning när det inte ens fanns nån dödad varg. Ett spaningsmord med en död människa kostar inte ens lika mycket att utreda. Sverige är skevt.....

Bestickande och klarsynt kommentar av Leif GW. Jag delar den helt och hållet.

Varför lägger staten ned så mycket resurser på att lagföra den ledande kritikern av den uppbyggda vargstammen? Jag kan inte komna fram till någon annan slutsats än att det är en politisk process. Miljömupparna i städernas inre stadsdelar mot landsbygdsbefolkningen och jägare.

Dessa miljömuppar är ofta unga och har inte upplevt Bergslagen på 60- och 70-talet med en levande landsbygd med jordbruk, nötkreatur som gick på skogen, små ängar med alla blommor och en rik älgstam. Hur ser det ut nu med en stor vargstam?

Ingen jagar knappt längre med hund, få gårdar har djur som håller landskapet öppet. Vargen och idioter på länsstyrelsen som bildar reservat i tron att de kan ”bevara” generationers jordbruk tar över skogen mer och mer.

Karl Hedin och några till protesterar mot den förda politiken. Nu skall de skrämmas till tystnad i en rättegång med bevis påhittade av polisen och en psyksjuk fru till en av de medåtalade.

Jag mår illa och hoppas verkligen att rättvisan segrar. Men med av rätten handplockade politiska nämndemän vete fan hur det går.
Citera
2021-02-21, 20:15
  #1924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweise86
Hur många blir fällda när det inte finns nån kropp....

Ingen lär bli fälld såklart, men det är ju en helt annan sak.
Citera
2021-02-21, 20:18
  #1925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Bestickande och klarsynt kommentar av Leif GW. Jag delar den helt och hållet.

Varför lägger staten ned så mycket resurser på att lagföra den ledande kritikern av den uppbyggda vargstammen? Jag kan inte komna fram till någon annan slutsats än att det är en politisk process. Miljömupparna i städernas inre stadsdelar mot landsbygdsbefolkningen och jägare.

Dessa miljömuppar är ofta unga och har inte upplevt Bergslagen på 60- och 70-talet med en levande landsbygd med jordbruk, nötkreatur som gick på skogen, små ängar med alla blommor och en rik älgstam. Hur ser det ut nu med en stor vargstam?

Ingen jagar knappt längre med hund, få gårdar har djur som håller landskapet öppet. Vargen och idioter på länsstyrelsen som bildar reservat i tron att de kan ”bevara” generationers jordbruk tar över skogen mer och mer.

Karl Hedin och några till protesterar mot den förda politiken. Nu skall de skrämmas till tystnad i en rättegång med bevis påhittade av polisen och en psyksjuk fru till en av de medåtalade.

Jag mår illa och hoppas verkligen att rättvisan segrar. Men med av rätten handplockade politiska nämndemän vete fan hur det går.

Börja bli mer likt Ryssland
Citera
2021-02-21, 20:21
  #1926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt

Att Karl Hedin ogillar varg är inte så konstigt, eftersom de äter älgarna han vill skjuta, dödar hans bästa jaktkamrater hundarna och dödar tamdjur för hans grannar, kolleger och vänner. Dessutom är en del av dessa människor rädda för vargen. Om alternativet är att slippa vargen och därtill hörande baksidor, är det många som föredrar det, inte bara Karl Hedin.

Jägarna och tamboskapshållarna är ju problemet. Utan dem skulle inte jakthundar dödas, ej heller tamboskap. Att kräva en vargfri skog för att de vill ha en livsstil som inte går ihop med varg är ju sanslöst egoistiskt. Dessutom är det korkat, då det leder till en utarmning av den biologiska mångfalden.
Citera
2021-02-21, 20:38
  #1927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Jägarna och tamboskapshållarna är ju problemet. Utan dem skulle inte jakthundar dödas, ej heller tamboskap. Att kräva en vargfri skog för att de vill ha en livsstil som inte går ihop med varg är ju sanslöst egoistiskt. Dessutom är det korkat, då det leder till en utarmning av den biologiska mångfalden.
Det var ett märkligt påstående. Det som är korkat är den undermåliga konsekvensanalysen man har gjort.
Man har underskattat en stor del Svempa befolkningen. Karl Hedin har påtalat detta flera gånger.
Biologisk mångfald som utarmas av att man är tamboskapsägare på landsbygden var det dummaste jag har hört på länge.
Tvärtom skulle jag säga, andra djur och insekter mår bra av att tamboskap finns.
Citera
2021-02-21, 23:32
  #1928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Syftet är glasklart. Man får inte förgifta vilt, eller jaga dessa utom jakttid.

Försöker du göra detta till politiska uttalanden? Den såg jag inte komma. Vilka uttalanden syftar du på och hur går dem hand i hand med SD?
Den åtalade har under decenier utmanat med varghat och för tjuvjakt och förgiftning av dessa. Att man sedan riskerar sitt goda namn och företag för att vargen äter andra vilt såsom älg eller tar ett kreatur på ett torp eller fäbod är för mig en gåta. De skjuter ju själva sönder stammen till minimalnivåer. När andra frågar dessa hillbillies vad de jobbar med så svarar 90 % att de är älgjägare istället året runt och även på mallissemestern. Vargen är därför ett hot mot deras valda livsstil, något vi normala gör på fritiden.
Karl Hedin är obekväm och jobbig. När staten via Skogsstyrelsen kräver lägre älgstam säger han nej, hans bolag har stämt staten för att från naturreservat ha spridit barkborrar som skadat skog, han har skrivit en bok om att staten inskränker äganderätten genom artskyddsförordningen och nyckelbiotoper. Förstår du? Han är en man som propagerar för att den lilla människans rättigheter är viktiga; motsatsen till de tidstypiska feberdrömmarna om exempelvis diktatur för klimatets skull.

KH är känd för att vilja ha en stor älgstam. Du skriver att han och andra skjutit sönder den, vilket alltså inte stämmer, om han inte plötsligt ändrat sig på denna punkt. Han hävdar att statens (via Skogsstyrelsen) älgskadeinventeringar är överdrivna och att skogen tål aktuell älgstam.
Citera
2021-02-22, 06:59
  #1929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt
Karl Hedin är obekväm och jobbig. När staten via Skogsstyrelsen kräver lägre älgstam säger han nej, hans bolag har stämt staten för att från naturreservat ha spridit barkborrar som skadat skog, han har skrivit en bok om att staten inskränker äganderätten genom artskyddsförordningen och nyckelbiotoper. Förstår du? Han är en man som propagerar för att den lilla människans rättigheter är viktiga; motsatsen till de tidstypiska feberdrömmarna om exempelvis diktatur för klimatets skull.

KH är känd för att vilja ha en stor älgstam. Du skriver att han och andra skjutit sönder den, vilket alltså inte stämmer, om han inte plötsligt ändrat sig på denna punkt. Han hävdar att statens (via Skogsstyrelsen) älgskadeinventeringar är överdrivna och att skogen tål aktuell älgstam.


Detta är också en av anledningarna till att han är så emot en växande vargstam. Så du har helt rätt!
Och staten har genom att missköta sina skogar genom bland annat SVEA Skog, bidragit till ökade anfall av bland andra barkborre.

Titta på de stora problem man har nu i Vargön (Vänersborgs Kommun), på Hunne- och Halleberg, där barkborren har blivit ett gigantiskt problem.
Citera
2021-02-22, 07:11
  #1930
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt
Karl Hedin är obekväm och jobbig. När staten via Skogsstyrelsen kräver lägre älgstam säger han nej, hans bolag har stämt staten för att från naturreservat ha spridit barkborrar som skadat skog, han har skrivit en bok om att staten inskränker äganderätten genom artskyddsförordningen och nyckelbiotoper. Förstår du? Han är en man som propagerar för att den lilla människans rättigheter är viktiga; motsatsen till de tidstypiska feberdrömmarna om exempelvis diktatur för klimatets skull.

KH är känd för att vilja ha en stor älgstam. Du skriver att han och andra skjutit sönder den, vilket alltså inte stämmer, om han inte plötsligt ändrat sig på denna punkt. Han hävdar att statens (via Skogsstyrelsen) älgskadeinventeringar är överdrivna och att skogen tål aktuell älgstam.

Jag förstår. Dock inte vad SD har med saken att göra.
Du menar att hans andra engagemang ligger till grund för att han står åtalad idag?
Citera
2021-02-22, 07:14
  #1931
Medlem
Direktrapport: Följ rättegången mot Karl Hedin om misstänkt jaktbrott

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/direktrapportering-folj-rattegangen-mot-karl-hedin-om-misstankt-jaktbrott

Börjar kl 9.00.
Citera
2021-02-22, 07:23
  #1932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666sthlm
Det var ett märkligt påstående. Det som är korkat är den undermåliga konsekvensanalysen man har gjort.
Man har underskattat en stor del Svempa befolkningen. Karl Hedin har påtalat detta flera gånger.
Biologisk mångfald som utarmas av att man är tamboskapsägare på landsbygden var det dummaste jag har hört på länge.
Tvärtom skulle jag säga, andra djur och insekter mår bra av att tamboskap finns.

Du verkar inte förstå.
Tamboskapshållare vill inte ha varg.
Jägare vill inte ha varg.
Varg dödas därför ofta illegalt.
Varg är ett rovdjur och en toppredator.
Avsaknad av rovdjur och toppredator utarmar den biologiska mångfalden.
Förstår du nu eller ska jag förtydliga ännu mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in