[quote=alicia66|65978353]
Citat:
Ursprungligen postat av
OneTwoZero
Där i mot så tål jag inte tjuvjägare och rabiata varghatare som tror att deras vilja är lag. Han är så skyldig som det går att bli. Jägarkåren lever efter egna lagar ute i skogen. De är bara svårt att få dem fällda. Alla "självförsvar" och jag trodde att jag sköt på ... men det var... De kommer undan för detta vet de om.
Jag känner flertalet jägare och råder dig till att följa med ut på några jakter för att skaffa dig en ny uppfattning om hur det går till i skogen. Tror man på det att alla jägare hittar på egna lagar i skogen så är jag övertygad om att du behöver följa med för att ändra syn. Gällande KH´s fall så vet vi ingenting om han begått något brott ännu då han inte är dömd eller åtal inte ens väckts. Det vi vet är att den långa spaningsinsatsen abrupt avbröts då man stoppade en bil med släp där polisen trodde man skulle finna en varg vilket man inte gjorde. Det talas om en död Kungsörn men vet inte om det är bekräftat. Man talade inledningsvis i tråden om olagliga fällor men om dessa har det varit tyst. Likaså om, till jakt, olagliga sikten som ir-sikten. Har man ingen död varg och ingen kula så spelar det ingen roll hur många vapen man provar eftersom man inte kan matcha dem mot någonting.
Några rester efter brända vargar i pannan har man inte funnit trots att det enligt det hemliga vittnet skulle ha skett nära inpå de slog av pannan för att försöka finna något att analysera. Återstår är giftet som hittades hos 50-åringen där vi inte vet om man hittat preparerat kött med giftet eller inte. Kan man knyta giftet som hittades till det eventuellt preparerade köttet ( spekulationer ) så har man ett väldigt starkt bevis mot honom i så fall på " förberedelse för grovt jaktbrott alt artskyddsbrott".
Vi vet att KH har många som inte alls delar hans mening om hur rovdjurspolitiken borde förändras och på så sätt skaffat sig många motståndare i frågan. Om inget åtal väcks så kan det vara för att skydda den hemliga källan och då kan jag lova dig att spekulationerna tar fart om den myndighetsutövning som skett varit i proportion till det misstänkta brottet. Framtiden får utvisa.