2018-11-29, 21:44
  #1237
Medlem
alicia66s avatar
[quote=OneTwoZero|65977676]
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Tycker dom flesta att han är en clown? Du är ganska verklighetsfrånvarande va?
Gissar du är en av dom få insnöade vänsterpartister som finns kvar,en sån som har svårt att glädjas över andras framgångar. Och tycker att människor som tjänar pengar och lyckas är monster. Det är sådana människor som han som ser till att sånna dom du kan leva på era bidrag.
Vet du jag bryr mig inte i hans pengar. Han är ett narcissistiskt svin och kriminell. På sina "föreläsningar" uppmuntrar han att bojkotta eftersök på skadat vilt vilket säger en del om gubbens empati förmåga. Jag lever inte på bidra så håll käften. Såna stavas med ett s. Din lille tomte dyslexi och adhd med anpassat jobb.
Citera
2018-11-29, 22:04
  #1238
Medlem
[quote=alicia66|65977988]
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Vet du jag bryr mig inte i hans pengar. Han är ett narcissistiskt svin och kriminell. På sina "föreläsningar" uppmuntrar han att bojkotta eftersök på skadat vilt vilket säger en del om gubbens empati förmåga. Jag lever inte på bidra så håll käften. Såna stavas med ett s. Din lille tomte dyslexi och adhd med anpassat jobb.
Haha...där tog det skruv din lilla vänstertomte🤣🤣+! Ska du klanka på min stavning så kan du kontrollera din egna innan.
På vilket vis är han kriminell? Har han någon dom på dig? Eller har du dömt själv?
Klart du bryr dig om att han är rik..säg inget annat.
Att ha en massa förutfattade meningar är ett handikapp..i all välmening. Tänk på det!
Citera
2018-11-29, 22:20
  #1239
Medlem
alicia66s avatar
[quote=OneTwoZero|65978198]
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Haha...där tog det skruv din lilla vänstertomte🤣🤣+! Ska du klanka på min stavning så kan du kontrollera din egna innan.
På vilket vis är han kriminell? Har han någon dom på dig? Eller har du dömt själv?
Klart du bryr dig om att han är rik..säg inget annat.
Att ha en massa förutfattade meningar är ett handikapp..i all välmening. Tänk på det!
Du har förutfattade meningar om mig! Vänstertomte och bidragstagare. Du påstår att jag är avundsjuk på hans pengar. Inget rätt där. Så då du sköt du dig själv i foten. Där i mot så tål jag inte tjuvjägare och rabiata varghatare som tror att deras vilja är lag. Han är så skyldig som det går att bli. Jägarkåren lever efter egna lagar ute i skogen. De är bara svårt att få dem fällda. Alla "självförsvar" och jag trodde att jag sköt på ... men det var... De kommer undan för detta vet de om.
Citera
2018-11-29, 22:50
  #1240
Medlem
[quote=alicia66|65978353]
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Du har förutfattade meningar om mig! Vänstertomte och bidragstagare. Du påstår att jag är avundsjuk på hans pengar. Inget rätt där. Så då du sköt du dig själv i foten. Där i mot så tål jag inte tjuvjägare och rabiata varghatare som tror att deras vilja är lag. Han är så skyldig som det går att bli. Jägarkåren lever efter egna lagar ute i skogen. De är bara svårt att få dem fällda. Alla "självförsvar" och jag trodde att jag sköt på ... men det var... De kommer undan för detta vet de om.

Antar att du inte läser artiklarna i aktuellt fall, nu när alla är släppta så innebär det att det inte längre finns några grövre punkter kvar.
Syftet med häktningarna var att de inte skulle kunna försvåra polisens arbete, nu när utredningen visat att det inte har hittats några bevis på de grova punkterna så kommer åklagarna tvingas krypa till korset när de förlitat sig på " på den hemliga källan" som visade sig var en idiot.

Så det kommer att bli friande domar på de inblandade och sedan så hoppas jag att de stämmer skiten ur den ansvariga tidningarna.
Citera
2018-11-29, 22:58
  #1241
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Skyldig eller oskyldig?
Oavsett VAD man tycker om varg & jägare så är detta måsteläsning:

http://www.dagensjuridik.se/2018/11/rattsvasendets-legitimitet-en-pastatt-skjuten-varg-prioriteras-nar-manniskor-mordas-pa-oppen

Så, detta fall är mer än tillräckligt illa prioriterat även om KH verkligen hållit på med varggrillning i sågverkspannor.

Koppla om hjärnan i ett neutralläge ett tag & läs & begrunda ovanstående.

Tänk sedan då till ett varv extra..

Tänk så bedrövligt rättsapparaten prioriterar om han t.o.m. är oskyldig till anklagelserna..?

Tackar för länken. Väldigt intressant läsning. Fanns även del läsvärda kommentarer på sidan.
Citera
2018-11-29, 23:24
  #1242
Medlem
zurfarns avatar
Hela den här historien är bara ett sätt att flytta fokus. Att skjuta en björn/varg är betydligt värre än att skjuta en ungdom i huvudet på en pizzeria i random nordvästlig förort i Sthlm.

Vilka vill flytta fokus på detta sätt? Och hur länge har liknande fokusförflyttningar pågått? 20 år?

Ge KH 3 månaders samhällstjänst. Dvs. kör bolagen som vidare men ta inte ut nån lön ur bolagen. Eller ta ut tredubbel lön och betala in tredubbel arbetsgivaravgift och skatt. Det senare är det bästa, för det hjälper till med att "återföra" de missanpassade till samhället. Nu är jag ju själv plågsamt medveten om att dessa avgifter och skatter hamnar i ett svart hål som jag själv har noll koll på. Oavsett om jag röstar vart 4:e år eller inte. Men ändå....en samhällsinsats vore det.

Jämför med den numera 17-åriga pizzzeriamördaren som fick 3 års "ungdomsvård". Han har aldrig, och kommer aldrig, att bidra till samhället. Never.
Citera
2018-11-30, 11:03
  #1243
Medlem
alicia66s avatar
[quote=Vatos-Locos|65978644]
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66

Antar att du inte läser artiklarna i aktuellt fall, nu när alla är släppta så innebär det att det inte längre finns några grövre punkter kvar.
Syftet med häktningarna var att de inte skulle kunna försvåra polisens arbete, nu när utredningen visat att det inte har hittats några bevis på de grova punkterna så kommer åklagarna tvingas krypa till korset när de förlitat sig på " på den hemliga källan" som visade sig var en idiot.

Så det kommer att bli friande domar på de inblandade och sedan så hoppas jag att de stämmer skiten ur den ansvariga tidningarna.
Men din lille obildade idiot! De är släppta för att bevisen är säkrade och inte längre kan förstöras. Vad ska de stämma tidningarna för de har inte gjort något fel. Ha ha. Oj oj jojjj. "ur den ansvariga tidningarna" Du hade stora problem i skolan va? Inte ett rätt där.
Citera
2018-11-30, 12:33
  #1244
Medlem
Halvmass avatar
[quote=alicia66|65978353]
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Där i mot så tål jag inte tjuvjägare och rabiata varghatare som tror att deras vilja är lag. Han är så skyldig som det går att bli. Jägarkåren lever efter egna lagar ute i skogen. De är bara svårt att få dem fällda. Alla "självförsvar" och jag trodde att jag sköt på ... men det var... De kommer undan för detta vet de om.

Jag känner flertalet jägare och råder dig till att följa med ut på några jakter för att skaffa dig en ny uppfattning om hur det går till i skogen. Tror man på det att alla jägare hittar på egna lagar i skogen så är jag övertygad om att du behöver följa med för att ändra syn. Gällande KH´s fall så vet vi ingenting om han begått något brott ännu då han inte är dömd eller åtal inte ens väckts. Det vi vet är att den långa spaningsinsatsen abrupt avbröts då man stoppade en bil med släp där polisen trodde man skulle finna en varg vilket man inte gjorde. Det talas om en död Kungsörn men vet inte om det är bekräftat. Man talade inledningsvis i tråden om olagliga fällor men om dessa har det varit tyst. Likaså om, till jakt, olagliga sikten som ir-sikten. Har man ingen död varg och ingen kula så spelar det ingen roll hur många vapen man provar eftersom man inte kan matcha dem mot någonting.
Några rester efter brända vargar i pannan har man inte funnit trots att det enligt det hemliga vittnet skulle ha skett nära inpå de slog av pannan för att försöka finna något att analysera. Återstår är giftet som hittades hos 50-åringen där vi inte vet om man hittat preparerat kött med giftet eller inte. Kan man knyta giftet som hittades till det eventuellt preparerade köttet ( spekulationer ) så har man ett väldigt starkt bevis mot honom i så fall på " förberedelse för grovt jaktbrott alt artskyddsbrott".
Vi vet att KH har många som inte alls delar hans mening om hur rovdjurspolitiken borde förändras och på så sätt skaffat sig många motståndare i frågan. Om inget åtal väcks så kan det vara för att skydda den hemliga källan och då kan jag lova dig att spekulationerna tar fart om den myndighetsutövning som skett varit i proportion till det misstänkta brottet. Framtiden får utvisa.
Citera
2018-11-30, 18:48
  #1245
Medlem
Det är femtio-åringens ex som är polisens källa. Hämndaktion!
Citera
2018-11-30, 19:10
  #1246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Det är femtio-åringens ex som är polisens källa. Hämndaktion!

Det var alltså hennes 50-årspresent till sin fd man? Han fyllde ju år precis när härvan uppdagades.
Citera
2018-11-30, 19:12
  #1247
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Men din lille obildade idiot! De är släppta för att bevisen är säkrade och inte längre kan förstöras. Vad ska de stämma tidningarna för de har inte gjort något fel. Ha ha. Oj oj jojjj. "ur den ansvariga tidningarna" Du hade stora problem i skolan va? Inte ett rätt där.

Du kan inte stava. Du kan inte läsa och du klarar inte av att citera korrekt. Vem är den obildade idioten?
Citera
2018-11-30, 20:27
  #1248
Medlem
idiamindadas avatar
[quote=OneTwoZero|65977676]
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Tycker dom flesta att han är en clown? Du är ganska verklighetsfrånvarande va?
Gissar du är en av dom få insnöade vänsterpartister som finns kvar,en sån som har svårt att glädjas över andras framgångar. Och tycker att människor som tjänar pengar och lyckas är monster. Det är sådana människor som han som ser till att sånna dom du kan leva på era bidrag.
De flesta har ingen aning vem KH är. Är man berörd av skog och jakt vet man kanske. Är man intresserad av vargfrågan vet man. Antingen tycker man att han är en hjälte, har man tur får man jaga med honom eller på hans marker. Att karln är duktig och ger mycket till samhället är tveklöst.

Jag har hört lite för mycket tveksamheter om KH:s förehavanden för att ha någonsomhelst respekt för honom. Inte vid ett tillfälle, utan ett flertal i olika situationer på olika platser. Ni anar inte hur mycket en full jägare berättar i förtroende. Nu är det jag hört självklart inte att se som några bevis. Men det gör mig glad i själen att han sitter i skiten. Hoppas bara inga jobb försvinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in