2018-11-29, 15:48
  #1225
Medlem
45-70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Läste just i FP att man inte hittat några som helst spår efter kremerad varg i pannan i Karbenning. Vad blir nästa bakslag i utredningen?
Troligtvis att den häktade med insektsgiftet släpps då det inte går att koppla giftet till något olagligt.
Sen är det nog lika bra att lägga ner utredningen då det bara finns uppgifter från den hemliga källan kvar.
Citera
2018-11-29, 16:49
  #1226
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-70
Den gissningen är du nog ganska ensam om. Det är väl ett önsketänkande från en vänsterbliven som har svårt för människor som lyckats i livet
Hamna bakom lås och bom är inte vad jag kallar att lyckas. Dina fördomar om mig kan du behålla för dig själv. Nej då jag är inte ensam men de som tror att han inte blir dömd gapar mest. Skulle inte bevisen räcka så tror jag inte en sekund på att han är oskyldig. Så det så.
Citera
2018-11-29, 17:42
  #1227
Medlem
[quote=alicia66|65975006]Hamna bakom lås och bom är inte vad jag kallar att lyckas. Dina fördomar om mig kan du behålla för dig själv. Nej då jag är inte ensam men de som tror att han inte blir dömd gapar mest. Skulle inte bevisen räcka så tror jag inte en sekund på att han är oskyldig. Så det så.[/QUOTE


Vem skulle bry sig om vad du tycker?
Citera
2018-11-29, 17:49
  #1228
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jag tror inte på något falskt rykte. Polisen tar inte in någon och en häktar dem rykten. Men det förstår du va`?

Nja, i Lillhärdal grep man fyra personer, (och sedan en femte) för att länsstyrelsens personal tyckte att de såg misstänkta ut, då de rekade inför en bäverjakt.
Citera
2018-11-29, 17:55
  #1229
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Hamna bakom lås och bom är inte vad jag kallar att lyckas. Dina fördomar om mig kan du behålla för dig själv. Nej då jag är inte ensam men de som tror att han inte blir dömd gapar mest. Skulle inte bevisen räcka så tror jag inte en sekund på att han är oskyldig. Så det så.


Han ärvde ett sågverk och byggde ett skogsimperium. Han ger massor av jobb till människor i en trakt där arbetsmarknaden är ytterst begränsad. Det kallar jag att lyckas.
Citera
2018-11-29, 17:56
  #1230
Medlem
alicia66s avatar
[quote=pochahontas|65975518]
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Hamna bakom lås och bom är inte vad jag kallar att lyckas. Dina fördomar om mig kan du behålla för dig själv. Nej då jag är inte ensam men de som tror att han inte blir dömd gapar mest. Skulle inte bevisen räcka så tror jag inte en sekund på att han är oskyldig. Så det så.[/QUOTE


Vem skulle bry sig om vad du tycker?
Så du tycker att det är lyckat att hamna bakom lås? Det är bara i jägarkretsar han är en hjälte. En gubbe med storhetsvansinne som startar krig för att han inte får som han vill. Allt kan inte köpas för pengar. De flesta tycker han är en clown. Så nu vet du det.
Citera
2018-11-29, 18:11
  #1231
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Nja, i Lillhärdal grep man fyra personer, (och sedan en femte) för att länsstyrelsens personal tyckte att de såg misstänkta ut, då de rekade inför en bäverjakt.
Det var vad de sa jag. Sanningen var säker en annan.
Citera
2018-11-29, 18:22
  #1232
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det var vad de sa jag. Sanningen var säker en annan.

Skyldig eller oskyldig?
Oavsett VAD man tycker om varg & jägare så är detta måsteläsning:

http://www.dagensjuridik.se/2018/11/rattsvasendets-legitimitet-en-pastatt-skjuten-varg-prioriteras-nar-manniskor-mordas-pa-oppen

Så, detta fall är mer än tillräckligt illa prioriterat även om KH verkligen hållit på med varggrillning i sågverkspannor.

Koppla om hjärnan i ett neutralläge ett tag & läs & begrunda ovanstående.

Tänk sedan då till ett varv extra..

Tänk så bedrövligt rättsapparaten prioriterar om han t.o.m. är oskyldig till anklagelserna..?
Citera
2018-11-29, 18:39
  #1233
Medlem
Är ej insatt, vad är ett rimligt straff för det brott som han i nuläget misstänks för?
Citera
2018-11-29, 19:13
  #1234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
När skrev jag att han är frikänd?

Skadestånd hoppas jag han får efter att han har blivit frikänd eller när utredningen har lagts ner i brist på bevis.

Edit: Jag skrev ju just att det inte är polisen som fattar beslut om häktning.
Om det blir aktuellt med skadestånd, så anser jag att det är åklagaren Lars Magnusson själv som skall betala.
Citera
2018-11-29, 21:12
  #1235
Medlem
[quote=alicia66|65975670]
Citat:
Ursprungligen postat av pochahontas
Så du tycker att det är lyckat att hamna bakom lås? Det är bara i jägarkretsar han är en hjälte. En gubbe med storhetsvansinne som startar krig för att han inte får som han vill. Allt kan inte köpas för pengar. De flesta tycker han är en clown. Så nu vet du det.
Tycker dom flesta att han är en clown? Du är ganska verklighetsfrånvarande va?
Gissar du är en av dom få insnöade vänsterpartister som finns kvar,en sån som har svårt att glädjas över andras framgångar. Och tycker att människor som tjänar pengar och lyckas är monster. Det är sådana människor som han som ser till att sånna dom du kan leva på era bidrag.
Citera
2018-11-29, 21:39
  #1236
Medlem
DenimDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Är ej insatt, vad är ett rimligt straff för det brott som han i nuläget misstänks för?

6 mån - 1 år, baserat på tidigare domar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in