2018-10-27, 02:00
Medlem
diskretpunkts avatar
fan vad dåligt det uppdateras på aftonbladet etc. Har dom rånarna ens något i spåren? som jag fattar de så verkar dom ju ha tappat flyktbilarna någonstans och vet inte riktigt vart dom ska fokusera letandet? Tror ni rånarna klarar sig, och om dom torskar - hur fan då? för nu måste dom väl vara långt som fan bort någonstans o trycka utan telefoner på sig o gräva ner sitt byte eller ha hunnit gömma det?

Varför kommer INGA siffror ut officiellt - alls? ens ett humm? Vi vet ju inte ens om dom fått med sig något av värde alls egentligen?
Citera
2018-10-27, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tippar på minst 20 mil, men är man på flykt och har tillgång till ett gäng bilar, benso, vapen och cash så är det ju ingen match alls...

men vi klipper inte en bank bara sådär
Citera
2018-10-27, 02:46
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
fan vad dåligt det uppdateras på aftonbladet etc. Har dom rånarna ens något i spåren? som jag fattar de så verkar dom ju ha tappat flyktbilarna någonstans och vet inte riktigt vart dom ska fokusera letandet? Tror ni rånarna klarar sig, och om dom torskar - hur fan då? för nu måste dom väl vara långt som fan bort någonstans o trycka utan telefoner på sig o gräva ner sitt byte eller ha hunnit gömma det?

Varför kommer INGA siffror ut officiellt - alls? ens ett humm? Vi vet ju inte ens om dom fått med sig något av värde alls egentligen?

De befinner sig nog i närområdet i skogarna så skulle säga att det är 50/50. Det är inte säkert att jag har rätt men det känns som att de ligger och trycker just nu. Tror inte de haft flera flyktbilar som lyckats ta sig vidare genom kontroller.
Citera
2018-10-27, 03:03
Medlem
Det verkar lite malplacerat att råna en bank. De flesta kontor är i det närmaste kontantlösa idag så några större belopp är kanske inte att vänta.

Denna konstellation av rånare verkar bekant. Tre, fyra personer varav en förmodligen av kvinnligt kön.
Det har funnits ett liknade gäng hemmahörande i Småland, tror det var Växjö eller Kalmar. Dessa var också av våldsam natur. Om denna gruppering har något med Åtvidaberg att göra vet jag dock inte ännu.
Senast redigerad av April62 2018-10-27 kl. 03:20.
Citera
2018-10-27, 03:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt

det e det nya sverige, vardagsmat helt enkelt. en notis sedan e det glömt. Polisen kommer aldrig fa tag pa 10 pers, som sagt kan va ny giv att rana i stora grupper.
Citera
2018-10-27, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det verkar lite malplacerat att råna en bank. De flesta kontor är i det närmaste kontantlösa idag så några större belopp är kanske inte att vänta.

Denna konstellation av rånare verkar bekant. Tre, fyra personer varav en förmodligen av kvinnligt kön.
Det har funnits ett liknade gäng hemmahörande i Småland, tror det var Växjö eller Kalmar. Dessa var också av våldsam natur. Om denna gruppering har något med Åtvidaberg att göra vet jag dock inte ännu.

Tycker du oxå att den långa skulle kunna vara av kvinnligt kön, som jag tycker mig se?

Det första jag tänker på är dom som plockades in tidigt i utredningen om dubbelmorden i mantorp.. men minns inte allt hus många det gällde, men det va en kvinna med där iaf ..
Citera
2018-10-27, 04:20
Medlem
N0FQM8s avatar
2008 rånades denna bank senast, även då automatvapen och skottlossning.

https://www.expressen.se/nyheter/vapnat-bankran-i-atvidaberg/
Senast redigerad av N0FQM8 2018-10-27 kl. 04:25.
Citera
2018-10-27, 05:04
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
Att vara på flykt? Inte det minsta avundsjuk.

Jag får bara inte ihop det hur 7 miljoner euro tar så liten plats i två ikea-kassar.

Tumregel: 1 miljon U$D i 100$ sedlar får plats i en liten resväska.

1000 SEK är ungefär lika med 100 U$D; € finns i högre valörer.

Så: Om ett litet fånigt bankkontor i en av Sveriges fånigaste byhålor har €7 000 000 liggande i höga valörer så kan det få plats i två IKEA-kassar.

Jag är skeptisk till att bytet blev €7 000 000
Citera
2018-10-27, 05:44
Medlem
Innerfittefetts avatar
Korkade blattar troligtvis!
De är ju redan identifierade via ny teknik som utgår från rörelsemönster. Än så länge funkar det inte som bevis i domstol men ska vara bättre än fingeravtryck.
Förhoppningsvis knäpper insatsstyrkan lössen i natt.
Inte kul för blattarna att helikopter med värmesikte letar efter dom....
Citera
2018-10-27, 05:50
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Deltar NI eller piketen från Stockholm i insatsen?
Lokal IG körde om mig vid Vårdsbergsrondellen vid 16:08
En svart civil WvTransporter med blåljus runt om.
Citera
2018-10-27, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
De befinner sig nog i närområdet i skogarna så skulle säga att det är 50/50. Det är inte säkert att jag har rätt men det känns som att de ligger och trycker just nu. Tror inte de haft flera flyktbilar som lyckats ta sig vidare genom kontroller.

När klockan blev 18.00 åkte polisen hem. Då skulle barnen hämtas på dagis.
Någon fredagsöl blev det dock inte, någon hade tagit pengarna.
Senast redigerad av QuickFuse 2018-10-27 kl. 06:48.
Citera
2018-10-27, 07:44
Medlem
Fortfarande ingen misstänkt, och ingen gripen.
Ser ut som att detta inte kommer klaras upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in