Citat:
Ursprungligen postat av
fresh-p
Jag uppskattar och har alltid uppskattat flashback för den breda massan av åsikter som florerar här. Men har det inte blivit så att flashback snarare blivit en rörelse? En hjärndöd rörelse där man allt för många gånger får läsa glåpord mot invandrade människor och allt som har med Sveriges rådande politik att göra över huvudtaget - snarare än att man får läsa om konstruktiva ideologiska tankegångar som faktiskt kan göra skillnad.
Var är nyanseringen? Kan majoriteten av flashbacks skribenter verkligen inte komma med mer än one liners där man klagar på "Arab-Mohammeds jävla kvinnosyn" och "PK-fittorna till politikers jävla godhetsknarkande" Finns det inte bättre argument att komma med? Mer nyanserade, politiskt/ideologiskt motiverade argument som faktiskt utgår från vad som är uttalat på riktigt? Endast då kan man bemöta argument mot den rådande politiken "med rent mjöl i påsen".
Varför är flashback så översvämmat med hjärndöda "#sd2018"-debattörer? Har flashback fallit för högerpopulismen?
Flashback är precis det hjärndöda skithål Sverige behöver. Jag lider här av människors logik, visst. Men hellre här än samma sak i kvällspressarnas krönikor där skribenten, till skillnad från här, får tre gånger mer än jag i lön för att lägga upp skiten. Här kan man dessutom svara på det som skrivs och inte bara ta den i röven