2018-11-06, 13:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho
Däremot har vi Annie Lööf. Bara en sån grej lixom.

Narcissistiska individer med psykopatiska personlighetsdrag finns i alla partier. De reella konsekvenserna får en annan dignitet när dom återfinns på partiledarenivå.

Den människan är farlig.
Citera
2018-11-06, 15:10
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Flashback har alltid varit högerextremt. Jag har hört formuleringar som ”det nazistiska forumet Flashback” i många år i riksmedia.
"Riksmedia" är ju detsamma som regimens media, så det är inte märkligt att de beskriver detta forum för yttrandefrihet som "högerextremt" då det ligger i sakens natur att rödingar skyr yttrandefrihet som pesten.
Citera
2018-11-06, 16:09
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fresh-p
Jag uppskattar och har alltid uppskattat flashback för den breda massan av åsikter som florerar här. Men har det inte blivit så att flashback snarare blivit en rörelse? En hjärndöd rörelse där man allt för många gånger får läsa glåpord mot invandrade människor och allt som har med Sveriges rådande politik att göra över huvudtaget - snarare än att man får läsa om konstruktiva ideologiska tankegångar som faktiskt kan göra skillnad.

Var är nyanseringen? Kan majoriteten av flashbacks skribenter verkligen inte komma med mer än one liners där man klagar på "Arab-Mohammeds jävla kvinnosyn" och "PK-fittorna till politikers jävla godhetsknarkande" Finns det inte bättre argument att komma med? Mer nyanserade, politiskt/ideologiskt motiverade argument som faktiskt utgår från vad som är uttalat på riktigt? Endast då kan man bemöta argument mot den rådande politiken "med rent mjöl i påsen".

Varför är flashback så översvämmat med hjärndöda "#sd2018"-debattörer? Har flashback fallit för högerpopulismen?

Kanske sitter inte folk längre stilla och vaggar sitt huvud fram och tillbaka i uppgivenhet i den rödmålade apburen.
Citera
2018-11-07, 16:35
Medlem
NPC-svennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Flashback har alltid varit högerextremt. Jag har hört formuleringar som ”det nazistiska forumet Flashback” i många år i riksmedia.

Precis! Jag tycker också att många verkar vara rasister på Flashback. Många är kritiska till våra vanliga tidningar och vad som sägs på TV och radio, men jag tycker dem har rätt att flashback är rasistiskt.
Citera
2023-02-24, 20:47
Medlem
Citat:
allt är till sin natur politiskt.
Kanske men det betyder inte att du måste ta upp det hela tiden.
Citera
2023-02-24, 21:37
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Börja med att anmäla inlägg som du tycker bryter mot t.ex. kvalitet för kvantitet-regeln eller personangrepp, om du tycker något faller under det. Moderatorer tar rätt ofta bort one-liners eller sådant som inte bidrar något till diskussionen.

Instämmer inte i att flashback skulle blivit en rörelse.
Tycker ibland det kan ske lite hastigt att man stoppar in den och den i facket "högerpopulism". Även statlig media driver ju i så fall på den utvecklingen, t.ex. med att sätta brottslighet högst upp på agendan och menlöst kändisskvaller.

Det går ju bra att ignorera inlägg man tycker är störiga också. Är ju inget krav på att svara någon.
Citera
2023-02-24, 22:24
Medlem
Citat:
Jag uppskattar och har alltid uppskattat flashback för den breda massan av åsikter som florerar här. Men har det inte blivit så att flashback snarare blivit en rörelse? En hjärndöd rörelse där man allt för många gånger får läsa glåpord mot invandrade människor och allt som har med Sveriges rådande politik att göra över huvudtaget - snarare än att man får läsa om konstruktiva ideologiska tankegångar som faktiskt kan göra skillnad.

Var är nyanseringen? Kan majoriteten av flashbacks skribenter verkligen inte komma med mer än one liners där man klagar på "Arab-Mohammeds jävla kvinnosyn" och "PK-fittorna till politikers jävla godhetsknarkande" Finns det inte bättre argument att komma med? Mer nyanserade, politiskt/ideologiskt motiverade argument som faktiskt utgår från vad som är uttalat på riktigt? Endast då kan man bemöta argument mot den rådande politiken "med rent mjöl i påsen".

Varför är flashback så översvämmat med hjärndöda "#sd2018"-debattörer? Har flashback fallit för högerpopulismen?
Gissningsvis för att den hjärndöda vänsterpopulismen har gott om plattformar, t.ex. public service, så de behöver inte Flashback. Visst finns det gott om hjärndöda högerpopulister här men det går också att hitta intressanta debattörer - åtminstone om man letar litet.
Citera
2023-02-25, 20:40
Medlem
Citat:

Flashback är precis det hjärndöda skithål Sverige behöver. Jag lider här av människors logik, visst. Men hellre här än samma sak i kvällspressarnas krönikor där skribenten, till skillnad från här, får tre gånger mer än jag i lön för att lägga upp skiten. Här kan man dessutom svara på det som skrivs och inte bara ta den i röven
Senast redigerad av jielm 2023-02-25 kl. 20:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in