Citat:
Ursprungligen postat av
Ruskigbuss
Vad jag vill ha sagt är nog exakt det jag har sagt.
Jag har inte sagt att jag är den enda något. Läs gärna på när det gäller halmgubbar, så du kan låta bli de, tack.
Jag har inte sagt att någon skall tvingas till något.
Jag har inte sagt något om någon höger- eller vänstersida. Eller twitter.
Min meningslösa poäng är att kretiner som du inte kan vara oemotsagda och dina glåpord ser ganska taffliga och meningslösa ut när du inte längre befinner dej i din filterbubbla.
Jag tror att det kan vara en av skälen till den aggressivitet som möter sådana som trådskaparen, folk som är vana att vara oemotsagda och få ryggdunkar får plötsligt veta att de finns personer med annorlunda åsikter och de får till och med framföra dem. (Nej, jag behöver inte vara glad för att jag får göra det, jag har varit med och hjälpt till att det är så.)
så, vi kan sammanfatta dina inlägg i tråden på följande sätt:
"Högermänniskor och rasister på diskussionsforumet Flashback är elaka grupprunkare som inte vet om eller accepterar att funktionen "citera" och oliktänkande finns, därför bryter jag, Ruskigbuss, mig in i deras värld för att tala om för dem att de är ohövliga, idiotiska kretiner eftersom de kastar glåpord och öknamn efter vänsteråsikter och vänsterpersoner. Jag kan kalla andra för olika öknamn och kasta glåpord eftersom jag har mina särskilda skäl som inte kan gälla för någon annan än mig. Jag har utarbetat en manual som berättar när det är tillåtet att kalla folk för kretiner och diverse andra namn, men det är bara jag som får läsa i den och den gäller bara för mig. Det är inte relevant för diskussionen att jag hycklar, tvärtom är det ett jobbigt påpekande som stör mig i mitt mästrande.
Alla andra är dumma och jag själv är förträfflig."
En förträfflig ordbajsare, åtminstone. Om man ska kunna ha en åsikt krävs det att det finns en motpol eller annan synvinkel, därför kan en åsikt inte uppstå eller formas ur tomma intet, som du verkar ha fått för dig, när du inbillar dig att för dig misshagliga individer på forumet inte förstått den andra sidans huvudinvändningar mot just deras åsikter och uppvisar en enorm förvåning när du dyker upp och skriftligt presenterar ditt sätt att se på det. Om det egentliga skälet till att du är sur är för att du tycker att du får för lite medhåll i din roll som vänsterdebattör, vilket kan medföra på lång sikt ett sämre ordförråd för vänsterblivna, så får du locka fler likasinnade till Fb eller gilla läget. Vad annars kan du göra? Det stör ju onekligen dig. Skribenterna i PI och I&I har i alla fall ett samhällsintresse till skillnad från dig som enbart vill klaga på forumets generella språkbruk eller andra skribenter.
Lever du i tron att du har rent mjöl i påsen?
Min egen slutsats är den, att du är en lika stor eller liten person eller idiot som alla andra härinne. Varken bättre eller sämre, möjligen resistent mot fakta, men det är en annan diskussion och inget du ska känna dig ensam i som vänsterlagd

. Däremot lever du i en fisförnäm tro att du är bättre för att det patologiskt kapade svenska samhället unisont ställer sig bakom din ovetenskapliga, faktafattiga och känslokrystade salva av åsikter, också känt som
Resultatet vi ser i dag.
När du kastar glåpord på andra är det alltså din fulla moraliska rätt som god och bättre person, anser du. Du bör också bestämma dig för om Fb är en obetydlig plattform eller inte. Antingen verkar det inom samhället och är en del i de diskussioner och fenomen som finns och uppkommit och därmed är valen av ord och öknamn här en beståndsdel i en större helhet där båda sidor samverkar frivilligt och ofrivilligt och får näring av varandra, eller så är det en ensammare plats som du helt enkelt inte passar in på och bör söka dig bort ifrån, och slippa det onda du upplever finns här. Du kommer ju inte förändra ett skit med din högtravande självbild och retorik. Samtidigt är du relativt humorbefriad. Ingen bra kombination med yttrandefrihet. Fyndigheterna flödar ju fritt om man har vett nog att uppskatta det.
Ajöken på dig. Men känn gärna att du faktiskt har chansen att ordbajsa vidare, jag vill ju inte att du ska fortsätta tro att du inte kan skriva eller citera inlägg på Flashback.
TS: Högerpopulism tenderar att komma med kass samhällsutveckling, folk nyktrar till och ser felen och reagerar på det med både hårda och mjukare ord. Felen i dag följer till stor del propagandan om massinvandringens nödvändighet, hatet mot vita och den speciella mångkulturens inträde. Det finns inte så mycket nyansering kvar när man dragit det så långt som etablissemanget har med dess hatiska företrädare. Det har uteslutande börjat handla om ren överlevnad, kliniskt och egoinriktat politiskt omdöme, och frihet från indoktrinering.
Nyansering gör bara att vansinnet kan fortsätta fast långsammare. Det är inte önskvärt!
Framtidens studier om denna epok i Sverige kommer fokusera på att det var allvarligare att skriva neger, godhetsknarkare och blatte på internet än att föra en enormt konstig invandringspolitik, medial hatretorik mot svenskarna och den svenska historien, och ignorera samhällsutvecklingen. Politik helt byggd på skuldbeläggning har ett bäst före datum.