Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-25, 11:39
  #1
Medlem
Tjena, ville bara varna lite grann då polarn köpte lite röka häromdagen, efter att ha rökt skrev han till mig, rädd för o dö. Han kom fram till att de va nån form av spice efter lite googling. Jag vet inte hur vanligt det är nu för tiden, men det va iallafall en av (vad vi vet) de lite större kranarna i Karlskrona. Håll ögonen öppna, vänner.
Citera
2018-10-25, 11:56
  #2
Medlem
Det går inte att fixa en bild på dethär så kallade spice-haschet?
Det borde väl vara bitar i haschet eller jag förstår inte riktigt, din vän kanske bara fick en grov snedtändning?
Citera
2018-10-25, 12:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Det går inte att fixa en bild på dethär så kallade spice-haschet?
Det borde väl vara bitar i haschet eller jag förstår inte riktigt, din vän kanske bara fick en grov snedtändning?

Jag kan fråga om han har något kvar, osäker. Som jag fattade de så var det väl inget särskilt med utseendet. Såklart kan det ha varit en snetändning, men både han och jag har rökt en hel del senaste 2 åren, väldigt längesen nån av oss snea på röka. Han förklarade att "spicet" släppt och att han sen kände haschruset istället.
Citera
2018-10-25, 12:33
  #4
Medlem
Som-Gjutens avatar
Aj det här låter som en dyr affär!!

Antingen så är det hasch gjort på industrihampa besprutat med spice, eller så vart det bara bra röka?
För när man tänker på det så vinner man inget på att tillsätta spice till redan potent hasch?!

Allt handlar ju om att tjäna pengar..
Citera
2018-10-25, 12:34
  #5
Medlem
Låter märkligt men skulle kunna stämma.
Om ni bara har rökt i två år kan det mycket väl vara en snedtändning, och om han aldrig rökt spice själv så tvivlar jag på att han vet hur det känns.
Med det sagt, en sådan langare är inte mycket att ha, som spetsar brajan med crack i princip...
Citera
2018-10-25, 13:02
  #6
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Härligt, två droger till priset utav en! Spice på sin tid var ju bra grejer, rökmixar efter 2010 vart dock smutsigt.
Citera
2018-10-25, 13:27
  #7
Medlem
Fattar inte folk som röker hasch, klart som fan att kranarna kommer lägga i spice för o få ner priset. Det fattar ju vem som helst!
Citera
2018-10-25, 13:54
  #8
Medlem
Jellohs avatar
Jag opponerar mig mot föregående talare, ingen jag kännt till på de senaste 30 åren skulle ens komma på tanken att lägga i Spice, det är lättare att sälja ett dåligt parti öppet som lite sämre än att trixa med Spice och förstöra sitt rykte permanent. Erfarna storkonsumenter skulle märka det direkt. Och det är bökigt att börja beställa kemikalier från Kina.

Jag tror ts kompis bara sneat.
Citera
2018-10-25, 14:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Jag opponerar mig mot föregående talare, ingen jag kännt till på de senaste 30 åren skulle ens komma på tanken att lägga i Spice, det är lättare att sälja ett dåligt parti öppet som lite sämre än att trixa med Spice och förstöra sitt rykte permanent. Erfarna storkonsumenter skulle märka det direkt. Och det är bökigt att börja beställa kemikalier från Kina.

Jag tror ts kompis bara sneat.
Kolla upp det då! Det är vanligt förekommande med att man trixar ihop annan i skit i hasch och inget nytt. Precis som folk lacea skit med fenta och massa dog så har man gjort samma grej fast med spice-liknande grejor sedan det kom och spice har gjort folk hjärndöda o skit.

TLDR; Det är vanligt att trixa i spice i hasch, SKIT I DET DÄR!! Vill ni punda gör det i amsterdam där ni vet vad ni får.
Citera
2018-10-25, 14:07
  #10
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis
Kolla upp det då! Det är vanligt förekommande med att man trixar ihop annan i skit i hasch och inget nytt. Precis som folk lacea skit med fenta och massa dog så har man gjort samma grej fast med spice-liknande grejor sedan det kom och spice har gjort folk hjärndöda o skit.

TLDR; Det är vanligt att trixa i spice i hasch, SKIT I DET DÄR!! Vill ni punda gör det i amsterdam där ni vet vad ni får.

Du kan ju länka i så fall till en enda dom eller ett enda fall. Och nu pratar jag cannabis, inte horse. Jag har handlat med cannabis sedan innan det ens fanns syntetiska canbabinoider och aldrig stött på det. Och jag har också mina aningar om vad som skulle hända med försäljare som skulle göra så ur ett kriminellt rättviseperspektiv.

Jag tror du är ett troll från RNS, punda kallar man bruk av centralstimulantia.
Citera
2018-10-25, 14:12
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Du kan ju länka i så fall till en enda dom eller ett enda fall. Och nu pratar jag cannabis, inte horse. Jag har handlat med cannabis sedan innan det ens fanns syntetiska canbabinoider och aldrig stött på det. Och jag har också mina aningar om vad som skulle hända med försäljare som skulle göra så ur ett kriminellt rättviseperspektiv.

Jag tror du är ett troll från RNS, punda kallar man bruk av centralstimulantia.
1. Horse eller cannabis, båda grejer kan blandas med annat
2. Exakt, folk som handlar nu när det finns stöter på det mer än du såklart
3. Jag kan tänka mig att dom som håller på så säljer mest till ovetande tonåringar och inte hårt kriminella
4. Vad är RNS? Och jag försöker inte trolla utan bara varna för att alla som säljer knark är inte 100% rena, varken i produkten eller käften.
Citera
2018-10-25, 14:19
  #12
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis
1. Horse eller cannabis, båda grejer kan blandas med annat
2. Exakt, folk som handlar nu när det finns stöter på det mer än du såklart
3. Jag kan tänka mig att dom som håller på så säljer mest till ovetande tonåringar och inte hårt kriminella
4. Vad är RNS? Och jag försöker inte trolla utan bara varna för att alla som säljer knark är inte 100% rena, varken i produkten eller käften.

Och jag hävdar att alla som påstår sig ha fått Spice i rökat bara sneat tills jag ser det bekräftat av nåt labb eller stöter på det själv. Det är helt enkelt för mycket meck och bök att göra det då även sämre röka säljer sig själv. Både Occhams och Hanlons rakkniv säger att detta fenomen är extremt ovanligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback