2012-10-23, 11:30
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Storblottarn skrev

Om man har lite kunskap i hur saker och ting ser ut för människor med denna problematik, så är det ganska självklart. Du saknar uppenbarligen erfarenhet i frågor som dessa och då förstår jag att du har svårt att tro på vad jag säger. Men det är inte upp till mig att bevisa någonting då du kan skaffa dig all information i ämnet på egen väg, om du nu vill ta reda på det. Det är inte svårt alls.

Men jag kan ju ge dig ett tips- En människa utan inkomst och lägenhet, dessutom med missbruk och psykiska problem, är helt enkelt en "människa utan inkomst och lägenhet, med missbruk och psykiska problem."

Behöver jag göra det tydligare?

Ja, absolut. Det du gör är att svepande generalisera.

Det du skrev om just Camilla var: "Du är medveten om att Camilla säkert har levt på bidrag under större delen av hela sitt liv va?"

Nu när du nu tydligen vet detta om Camilla, så varför inte säga, hur du vet det?

Citat:
Som jag också skrev i inlägget handlar artikeln endast om bröllopet, och dessa summor stiger därmed. Men vad du totalt bortser ifrån är att Pungens "arbetsuppgifter" är detsamma oavsett det gäller bröllop eller ej. När Pungen är utomlands är det sällan för att ha semester, det trodde jag verkligen du hade förstått. Du verkar var väldigt dåligt insatt, så jag rekommenderar dig att gräva lite i ämnet själv, så kommer du bli förvånad över vad lätt du kommer fram till en annan åsikt.

Tråden handlar om Camilla och inte Pungen, så det arbetet får du göra själv. Jag har själv fått varningar för att gå OT när det gäller vår kära Pung. Men se det som lite vanlig allmänutbildning. Det gör dig bara gott och du har uppenbarligen stor nytta av det i framtiden.

Ber du mig gräva i något som du påstår?

Om du nu är rädd för OT, så kan väl du ta det i Kungatråden?
Citera
2012-10-23, 11:40
Medlem
Storblottarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ja, absolut. Det du gör är att svepande generalisera.
Och du menar att vad du gör är annorlunda?

Citat:
Det du skrev om just Camilla var: "Du är medveten om att Camilla säkert har levt på bidrag under större delen av hela sitt liv va?"
Ja, det var precis vad jag skrev.
Citat:
Nu när du nu tydligen vet detta om Camilla, så varför inte säga, hur du vet det?
Källor är ju uppenbarligen något vi inte ska använda oss av här i tråden, så vi låter det vara så nu med.

Citat:
Ber du mig gräva i något som du påstår?

Om du nu är rädd för OT, så kan väl du ta det i Kungatråden?
Du hävdar att jag har fel, och jag säger bara att om du inte tror mig så finns det inget som hindrar dig från att ta reda på fakta själv. Vad är det som hindrar dig att söka? Är det bättre att sitta här i tråden och kväka istället?

Jag tänker inte gå OT mer i tråden. Jag är inte intresserad av att diskutera Pungen heller. Camilla är mer intressant, så jag håller mig kvar här i tråden. Du får nog fortsätta slå dig för pannan ett tag till.
Senast redigerad av Storblottarn 2012-10-23 kl. 11:46.
Citera
2012-10-28, 08:39
Medlem
E.Merckxs avatar
En ny recension av Henemarks bok:

Monarki i mässingen
Camilla Henemarks skvallerbok är tung maktkritik:

"Camilla Henemark har återvänt till rampljuset med ett enda spelkort: hon har, med egen formulering i P1 Morgon, ”knullat med kungen”. Ett historiskt citat, inte som praktik utan som unik profan kraft mot allt vi fortfarande tvingas låtsas hålla heligt – vår monarks upphöjda ställning."

"Enligt Henemark är kungen som vilken medelålders man som helst, ett påstående som förstås är både rätt och fel och själva grunden till monarkins omöjlighet. Kungen innehar sin samhällsposition och privilegier endast på grund av sina föräldrars samlag. Som sig själv representerar han vår identitet, traditioner och historia."

"Hovreportrarnas och redaktionschefernas förmoderna fjäskande inför kungahuset innebär därför att de av rent kommersiella skäl upprätthåller en antidemokratisk institution, alltså agerar mot demokratin.

Ett exempel i genren privatlivsspekulation under kryperiets täckmantel är Expressens hovreporter Johan T Lindwall. I sin självförhärligande bok Victoria låter han förstå att kronprinssessans tidigare ätstörningar och psykiska ohälsa berodde på att hon inte kunde lita på vilka som var henne riktiga vänner – det fanns nämligen dem som lämnade ut henne till pressen. Samtidigt har Lindwall byggt hela sin karriär på att hävda att han har så kallade ”små spioner” inom kretsen kring Victoria och hennes familj som oavbrutet läcker information exklusivt till honom."

"Den skenheliga beräknande hovjournalistiken är långt mer anstötlig än informationen i Adjö det ljuva livet och Den motvillige monarken. Så länge monarkin består måste vi, som apanagebetalare, veta hur han sköter sig på jobbet. "

http://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/article15678512.ab
Citera
2012-10-28, 09:19
Medlem
HobbyHitlers avatar
Känns lite som att Camilla Henemark tar horeriet till en helt ny nivå
Citera
2012-10-28, 09:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Känns lite som att Camilla Henemark tar horeriet till en helt ny nivå

Ja men om det sker med kungen så är han den skyldige, att köpa är olagligt men inte att sälja!
Citera
2012-10-28, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
En ny recension av Henemarks bok:

Monarki i mässingen
Camilla Henemarks skvallerbok är tung maktkritik:

"Camilla Henemark har återvänt till rampljuset med ett enda spelkort: hon har, med egen formulering i P1 Morgon, ”knullat med kungen”. Ett historiskt citat, inte som praktik utan som unik profan kraft mot allt vi fortfarande tvingas låtsas hålla heligt – vår monarks upphöjda ställning."

"Enligt Henemark är kungen som vilken medelålders man som helst, ett påstående som förstås är både rätt och fel och själva grunden till monarkins omöjlighet. Kungen innehar sin samhällsposition och privilegier endast på grund av sina föräldrars samlag. Som sig själv representerar han vår identitet, traditioner och historia."

"Hovreportrarnas och redaktionschefernas förmoderna fjäskande inför kungahuset innebär därför att de av rent kommersiella skäl upprätthåller en antidemokratisk institution, alltså agerar mot demokratin.

Ett exempel i genren privatlivsspekulation under kryperiets täckmantel är Expressens hovreporter Johan T Lindwall. I sin självförhärligande bok Victoria låter han förstå att kronprinssessans tidigare ätstörningar och psykiska ohälsa berodde på att hon inte kunde lita på vilka som var henne riktiga vänner – det fanns nämligen dem som lämnade ut henne till pressen. Samtidigt har Lindwall byggt hela sin karriär på att hävda att han har så kallade ”små spioner” inom kretsen kring Victoria och hennes familj som oavbrutet läcker information exklusivt till honom."

"Den skenheliga beräknande hovjournalistiken är långt mer anstötlig än informationen i Adjö det ljuva livet och Den motvillige monarken. Så länge monarkin består måste vi, som apanagebetalare, veta hur han sköter sig på jobbet. "

http://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/article15678512.ab
En upprättelse av den svenska C*milla som fått framstå som en dålig kvinna efter förbindelsen med kungen. I vissa kretsar är C*millas sexuella eskapader ett helt normalt beteende. Det är först när hon haft en förbindelse med kungen som hon benämns officiellt i sexuellt nedsättande termer. C*millas rykte som promiskiös blir en riksangelägenhet. Hennes frimodiga inställning till sex belyser den dubbelmoral vi fortfarande har.

Det är just det som gör mig arg. Jag har inget till övers för människor som har lösa sexuella förbindelser med vem som helst när som helst. Men när det är kvinnan som får stå ensam med skammen och ansvaret för monarkin, är sexet bara en bisak i debatten.

C*millas knullande blir en fråga om människovärde och allas lika värde. Det vi alla vet är att de personer som hon varit med är delaktiga, och det är därför det blir så intressant.

Gubbarna roar sig på kvinnans bekostnad och kränker därmed alla kvinnor. De ser inte kvinnan som jämlik. Kvinnan blir en förbrukningsvara utan värde då hon åldras eller går upp i vikt.

Det bör nämnas att tråden handlat mycket om att C*milla är förbrukad, att hon var snygg då, men att nu är hon inget att ha. Detta har det skrivits om samtidigt som gubbarna kommer undan med att leta nya yngre lekkamrater.
Citera
2012-10-28, 13:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Från uteliggare och missbrukare så blev hon i alla fall år 2010 belönad med 558 722 kr i sitt aktiebolag det är det bästa det bolaget presterat någonsin.

Det är en kontrollerbar källa och det får i alla fall mig att höja på ögonbrynen.
Samma år som kungaskandalboken ges ut, så får hon en hel del inkomster, så vidare är det knepigt att hon bor på statens bekostnad i stödboende.
Citera
2012-10-28, 14:59
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Vresrosen skrev

En upprättelse av den svenska C*milla som fått framstå som en dålig kvinna efter förbindelsen med kungen. I vissa kretsar är C*millas sexuella eskapader ett helt normalt beteende. Det är först när hon haft en förbindelse med kungen som hon benämns officiellt i sexuellt nedsättande termer. C*millas rykte som promiskiös blir en riksangelägenhet. Hennes frimodiga inställning till sex belyser den dubbelmoral vi fortfarande har.

Det är just det som gör mig arg. Jag har inget till övers för människor som har lösa sexuella förbindelser med vem som helst när som helst. Men när det är kvinnan som får stå ensam med skammen och ansvaret för monarkin, är sexet bara en bisak i debatten.

C*millas knullande blir en fråga om människovärde och allas lika värde. Det vi alla vet är att de personer som hon varit med är delaktiga, och det är därför det blir så intressant.

Gubbarna roar sig på kvinnans bekostnad och kränker därmed alla kvinnor. De ser inte kvinnan som jämlik. Kvinnan blir en förbrukningsvara utan värde då hon åldras eller går upp i vikt.

Det bör nämnas att tråden handlat mycket om att C*milla är förbrukad, att hon var snygg då, men att nu är hon inget att ha. Detta har det skrivits om samtidigt som gubbarna kommer undan med att leta nya yngre lekkamrater.

Japp. Så är det, det är då hon blir slynan och horan i en dels ögon.
Citera
2012-10-28, 15:07
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
MrsMagoo skrev

Från uteliggare och missbrukare så blev hon i alla fall år 2010 belönad med 558 722 kr i sitt aktiebolag det är det bästa det bolaget presterat någonsin.

Det är en kontrollerbar källa och det får i alla fall mig att höja på ögonbrynen.

Det är väl inte så konstigt. 2010 skall hon ju bl a ha fått 200.000 av Expressen för enintervju.

Citat:
Samma år som kungaskandalboken ges ut, så får hon en hel del inkomster, så vidare är det knepigt att hon bor på statens bekostnad i stödboende.

Det har du ingen aning om, så håll inte på och ljug. Det normala är att man betalar hyran och dom omkostnader man har själv när man bor i ett stödboende. Det är dom särskilda stödinsatserna som man får hjälp med.
Citera
2012-10-28, 15:24
Medlem
TigerKids avatar
Kan vi inte glädjas i stället åt att en som har missbruksproblem och varit hemlös får en chans att komma på fötter igen? Ska det vara så att en gång hemlös alltid hemlös? Fattar inte hur man kan missunna en som är på botten att få egna inkomster. Tjänar hon pengar är det fel och lever hon på samhällets bekostnad är det fel.

Nej, hon sålde inte ut historien då den redan var släppt av andra. Återigen - varför får andra tjäna pengar på historien men inte hon själv? Om andra berättar din historia är det inte ganska naturligt om du vill berätta din version?

Det finns många oempatiska och småaktiga djävlar här. Man kan ju undra hur moraliskt moralens väktare själva har levt... något säger mig att de som är snabbast med att kasta sten inte nödvändigtvis är de med renaste mjölet i sina påsar.
Citera
2012-10-28, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

MrsMagoo, varifrån kommer ditt människoförakt?

Det är ingen bra metod att kränka C*milla. Det är endast subjektiva slutsatser från Din sida som visar att nya boken om den "nya sanningen" duperat Dig totalt, trots avsaknad av metod och källor.

Hur kan Du se ner på människor som umgåtts och festat i samhällets högsta skick? I sammanhang ytterst få och utvalda blir inbjudna.

Är Du avundsjuk i stället för att glädjas när en människa reser sig och får egna inkomster?
Citera
2012-10-28, 19:40
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Det är ingen dubbelmoral eftersom mäns och kvinnors biologi skiljer sig så mycket åt.

Kvinnor kränker enligt ditt resonemang män genom att föredra män med så hög status som möjligt och att acceptera män med låg status först när deras egen attraktivitet sjunkit ("förbrukningsvara utan värde då hon åldras eller går upp i vikt").

Lycka till med att övertyga unga kvinnor som står på toppen av sin sexuella makt att avstå från att casha in (på samma sätt som du vill att män med hög status ska avstå från att utnyttja denna makt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in