2012-10-16, 09:53
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Oliveira skrev

Nu är hon på TV 4 och nu nämns Steffo som tv4-mannen. Fattade inte riktigt om han själv trodde att det var han. Camilla sade att han inte var ommnämd i alla fall.

Steffo? Ha, ha. Det verkar som om alla har varit och rotat i Camillas trosor.
Citera
2012-10-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Fast det faktum att kvinnorna inte känner igen sig stärker väl snarare tanken att kvinnliga individer är olika. Alla måste inte känna igen sig i en tjej som knullar runt.

Nej absolut inte. Alla män känner inte igen sig i Tom Jones eller Georg Clooneys beteende heller, men man försöker inte nedvärdera dessa herrar för den sakens skull. Ingen skrek "slampa" när Roger Moore "avslöjade" häromdagen att han hade haft fler kvinnor än självaste James Bond.

Så för män är det ok att vara en vandringspokal. Kanske till och med lite häftigt? Män ska ju gilla sex, mycket sex, och sex med många kvinnor är inget problem. Men en kvinna som öppet berättar om sitt sexliv innehållande fler partners än genomsnittet (?) förvandlas direkt till något man ska moralisera över

Och jag menar inte att endast män moraliserar över "slampor". Exempelvis när Göran Lambert avslöjade sin favorit "sex"book, då tyckte Nour el Refai att det var "mesigt". Bättre kunde han tyckte Nour. Men själv ville hon inte avslöja sin egen favosexbok, eftersom hon uppfattade den frågan som "alldeles för privat". Samtidigt har Nour el Refai blivit dömd för blotteri..

Camilla har väl inte blivit dömd för trakasserier. Alla män som hon har haft att göra med har gjort det frivilligt - så vitt jag vet. Ändå tycks även en del av dessa män anse att det är hon som är "slampan" - inte de själva..
Citera
2012-10-16, 11:10
Medlem
FBMinchias avatar
Nu lär väl ingen här ha hunnit läsa boken ännu, men det vore bra med en lista på alla som hängs ut för att ha doppat veken där. Kommer väl vad det lider.
Listan lär förmodligen behöva spoilertaggar på grund av längden, men ändå.

Annars har jag svårt att tänka mig att ett sånt sliddjur endast blivit påsatt av kändisar. Alltså måste det finnas en och annan vanlig forummedlem som är bukis med kungen.
Då vill vi veta: Var hon något att ha i bingen?
Dessutom finns det säkert en och annan som vill veta det här vanliga som brukar åtföljas av den här smileyn.
Citera
2012-10-16, 11:23
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
FBMinchia skrev

Då vill vi veta: Var hon något att ha i bingen?

Kontakta Steffo på twitter och fråga honom, om du är intresserad av det.

https://twitter.com/SteffoTornquist
Citera
2012-10-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Camilla har gjort sig känd som en person det varken går att leva ihop med eller arbeta tillsammans med. Igår var det ingen vidare glad Camilla som tvingats till studion. Det var uppenbart. Stundom såg hon helt frånvarande ut och ofta fokuserade hon blicken på något helt annat. Jenny Strömstedt försökte göra det bästa av det hela, men man såg att även hon funderade på varför Camilla satt där överhuvudtaget. Humöret var inte på topp och som vanligt talade hon i mun på programledaren.

Camilla var där för att hon skulle sälja in sin bok, och det vi fick se var en Camilla som fräste att det finns inget sex i boken men hon såg gärna att hasch skulle legaliseras och börja säljas på apoteket.

George Clooney tycks också ha svårt att hitta den rätte. Trots otaliga försök.

Camilla förklarade att hon var trött på att svara på samma frågor. Ganska många kändisar, politiker etc. har klagat om samma sak. Att journalister saknar fantasi och beter sig som lämlar..

Camilla gjorde reklam för sin bok - och Sophie Adolfsson för sin. Som förresten också berättar om en kvinnas sexualitet och är delvis självupplevt. Enda skillnaden tycks vara att Sophie inte har knullat med kungen - tillsvidare.
Citera
2012-10-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Och ingen av dem var/är speciellt monogam...

Nej. Och dessutom hade de en överenskommelse om att det var ok. Tvärtom vad i många andra relationer där sidospår sker bakom ryggen på den ene..
Citera
2012-10-16, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Exakt och det kommer fram förr eller senare då man blandar in så många människor som dessutom uttalar sig om motsatsen. Mot rätt betalning snackar alla även Camilla H. Mille M är ju också ett sk stjärnvittne som uttalade sig, och hur gick det? Ja, just det 15 minuter i fame och sen in shame.

ROKS patrasket och Bonnier som är utgivare av Henemarks bok har agenda och det är lite mer än vanligt slidder sladder. Nåväl det kommer säkert mer i den här sk historien, och vad jag förstår är inte sista ordet sagt.
Ju mer Camilla smutskastas och ju mer umgänget visas upp desto värre är det för dem som valt att umgås med dessa. Man visar mycket vem och vad man är genom dem man umgås med.

Så även genom Ditt sätt att se på saken blir det inte mindre vedervärdigt. Jag ser saken så som E O visar upp den i sin intelligenta satir.
Citera
2012-10-16, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ju mer Camilla smutskastas och ju mer umgänget visas upp desto värre är det för dem som valt att umgås med dessa. Man visar mycket vem och vad man är genom dem man umgås med.

Så även genom Ditt sätt att se på saken blir det inte mindre vedervärdigt. Jag ser saken så som E O visar upp den i sin intelligenta satir.

Det är ju detta som är dilemmat: hur ska gubbgänget kunna nedvärdera och smutskasta ludret och samtidigt behålla sin och Chefens värdighet? Hur ska Chefen krångla sig ut ur det faktum att det som nu i dagsljuset ska kallas för "störning" (ADHD) och "slampaktigt beteende" dög bra en gång i tiden?

Förr i tiden kunde man tysta ner kvinnor som Camilla. Men inte nu längre.

Jag skulle vilja påstå att gubbgängets strävan att smutskasta Camilla är ett klart tecken på att de inte har hängt med i samhällsutvecklingen. Det finns inga "förfallna" kvinnor längre. Kvinnan behöver inte be om ursäkt för att hon har syndat på samma sätt som männen. Kvinnor som lever loppan får ta konsekvenserna av sitt leverne. Men det måste männen också göra. Inte minst Chefen.
Citera
2012-10-16, 15:29
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
sno skrev

Jag skulle vilja påstå att gubbgängets strävan att smutskasta Camilla är ett klart tecken på att de inte har hängt med i samhällsutvecklingen.

Camilla kände ju flera ur gubbgänget personligen, jag vet inte om deras svek har något med samhällsutvecklingen att göra.

Hon intervjuades i P4 idag av Lotta Bromé och pratade bl a om sitt förhållande till Pungen:

"Jag kände mig som en riktig mediahora"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=5311601
Citera
2012-10-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är ju detta som är dilemmat: hur ska gubbgänget kunna nedvärdera och smutskasta ludret och samtidigt behålla sin och Chefens värdighet? Hur ska Chefen krångla sig ut ur det faktum att det som nu i dagsljuset ska kallas för "störning" (ADHD) och "slampaktigt beteende" dög bra en gång i tiden?

Förr i tiden kunde man tysta ner kvinnor som Camilla. Men inte nu längre.

Jag skulle vilja påstå att gubbgängets strävan att smutskasta Camilla är ett klart tecken på att de inte har hängt med i samhällsutvecklingen. Det finns inga "förfallna" kvinnor längre. Kvinnan behöver inte be om ursäkt för att hon har syndat på samma sätt som männen. Kvinnor som lever loppan får ta konsekvenserna av sitt leverne. Men det måste männen också göra. Inte minst Chefen.

Vilka ord du använder. Du verkar rikta all din ilska mot kungen. Vem i gubbgänget försöker nedvärdera eller smutskasta Camilla? Vad exakt är det kungen ska krångla sig ur? och vad i hela friden har kvinnans rätt till sin sexualitet med hela den här tråden att göra. Hjärnspöken?

Det kan ju knappast vara kungens fel att Camilla själv i media säger sig lida av ADHD, Svår PMS, Social fobi, och dessutom tvångsvårdats 1 år på sluten psykiatrisk anstalt. Svårt alkoholiserad i perioder och lider av bipolär sjukdom. Andra ska inte behöva ta konsekvenserna utav dessa fakta. Hur skulle det se ut?
Citera
2012-10-16, 16:12
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
birkaboo skrev

Vilka ord du använder. Du verkar rikta all din ilska mot kungen. Vem i gubbgänget försöker nedvärdera eller smutskasta Camilla? Vad exakt är det kungen ska krångla sig ur? och vad i hela friden har kvinnans rätt till sin sexualitet med hela den här tråden att göra. Hjärnspöken?

Det kan ju knappast vara kungens fel att Camilla själv i media säger sig lida av ADHD, Svår PMS, Social fobi, och dessutom tvångsvårdats 1 år på sluten psykiatrisk anstalt. Svårt alkoholiserad i perioder och lider av bipolär sjukdom. Andra ska inte behöva ta konsekvenserna utav dessa fakta. Hur skulle det se ut?

Det förekom ju smutskastningskampanjer i samband med den motvillige Monarken:

Allvarligare än bokhandelns motstånd menar förlaget att försöken från kungahusets vänner att skrämma författare och förlag till att inte ge ut boken var.

– Man anlitade den förre polischefen Tommy Lindström för att få boken stoppad, säger Kristoffer Lind.

På ett möte hotade Lindström förlaget med att säkerhetspolisen, som kritiseras i boken, skulle avlyssna dem och starta smutskastningskampanjer mot förlaget under lång tid framöver.

– Lindström var anlitad av några ur kungens vänkrets. Mötet var obehagligt, säger Lind.

Kungens vänner har också anlitat en frilansande researcher med ett uppenbart uppdrag att försöka hitta saker om författarna som skulle kunna misskreditera dem.

http://www.dn.se/dnbok/dnbok-hem/hot-smutskastning-och-ointresse-vapen-mot-kungaboken

Men det var ju inte Camilla som skrev den "Motvillige monarken", hon hade ju ingen vetskap om vad dom skrev om henne och hon fick inte läsa igenom vad dom skrivit:

Så här sa Sjöberg i en intervju i EX:

"Har hon medverkat i det kapitel som handlar om henne i boken?
- Nej.
Vet hon om vad som står i boken?
- Det vet jag inte. Jag har inte medverkat till att hon har tagit del av det. Hon har inte blivit erbjuden att komma hit och läsa det heller."

I samma intervju säger Kungavännerna:

"Kungens nära vän finansmannen Anders Lettström säger till Expressen att uppgifterna om Henemark bara är "fantasier".
- Det går ju väldigt mycket rykten om att kungen haft förhållanden med allt ifrån Aktuellt-hallåor till jag vet inte vad. Det har ju förekommit jämt, säger Anders Lettström."

"En annan av kungens vänner, Anders "Aje" Philipson, säger till Expressen om påståendet att kungen haft ett förhållande med Camilla Henemark:
- Nåt dummare har jag aldrig hört i hela mitt liv. Det finns inte en möjlighet. Jag fattar inte hur man bara kan påstå en sån grej. Det faller på sin egen orimighet. Jag blir förbannad bara jag hör det. Det är allt jag kan säga om det här."

http://www.expressen.se/nyheter/henemark-pekas-ut-av-forfattarna/

Men nu har ju Camilla gått ut själv och berättat om förhållandet. Tror du t ex att hon är välkommen på Noppes nu?
Citera
2012-10-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Camilla kände ju flera ur gubbgänget personligen, jag vet inte om deras svek har något med samhällsutvecklingen att göra.

Hon intervjuades i P4 idag av Lotta Bromé och pratade bl a om sitt förhållande till Pungen:

"Jag kände mig som en riktig mediahora"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=5311601

Det kanske är så att även de som inte bryr sig annars så mycket tappade respekten. Sveket var på så många plan. Svårt att försvara hur man än vrider på det.

Hon verkar återigen väldigt klar i huvudet i intervjun. Jag önskar bara att hon inte lät sig dras ner i mörkret. Fullständigt i onödan. Men jag förstår också att en intelligent, tänkande människa reagerar när hon ska "prata om boken" med en massa journalister - som inte ha läst den..
Senast redigerad av sno 2012-10-16 kl. 16:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in