2012-10-13, 12:26
Medlem
Storblottarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag hoppas att hon den här gången får hjälp med pengabiten. Hon har själv sagt att hon nu inser att ensam inte är stark. Att hon behöver hjälp av andra människor. Det visste hon inte tidigare. Hon har även sin medicinering som förhoppningsvis hjälper henne att använda pengarna på ett klokt sätt så att hon slipper be oss skattebetalare om mer bidrag.
Ja, medicinen fixar räkningarna, så är det! Tänk om hon hade vetat det tidigare.

Det är kanske lite sent nu att börja bli vuxen? Jag tror inte ens en bok kan fixa den biten. Vad hon behöver göra är att bli vuxen, inte förlita sig på att andra människor ska ta hand om henne. Det är ju därför hon är i den här situationen. Boken är dock det sista hoppet. Sköter hon inte detta nu, så är hon stenkörd för all framtid. Hoppas hon är smart och tar hand om den lilla slant hon lyckas dra in på den.[/quote]

Citat:
Det är i alla fall fantastiskt att en person med stödboende kan resa sig och klara sig själv så att vi andra slipper oroa oss för henne.
Det är därför det finns stödboende. Så att människor kan klara sig själv och förhoppningsvis ta sig vidare i livet. Vad är så speciellt med det?

Citat:
Nu har vi bara kungen och hans familj kvar att oroa oss för. Hur kan de resa sig och klara sig utan bidrag från oss? Kanske borde fler individer göra som Madde - sök jobb utomlands?
Som tidigare sagt, Kungen drar in miljarder per år åt det här landet, hur mycket drar du in? Om du har tur så kanske du klarar av att ge Camilla socbidrag i ett halvår?
Citera
2012-10-13, 13:33
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storblottarn
Som tidigare sagt, Kungen drar in miljarder per år åt det här landet, hur mycket drar du in? Om du har tur så kanske du klarar av att ge Camilla socbidrag i ett halvår?

Dom siffrorna, att kungen skulle dra in miljarder per år till det här landet, skulle jag hemskt gärna se!

I övrigt är Camilla äcklig, har alltid varit äcklig och kommer alltid att vara det. När army of lovers var på tapeten, var nästan Baard snyggare än vad hon är.

HUR FAN KAN HON HA FÅTT IHOP DET MED SÅ MÅNGA?!

Jag skulle välja Leila K mot Camilla Henemark alla dagar i veckan, alla dagar per år. Och då är Leila en äcklig uteliggare.
Citera
2012-10-13, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Dom siffrorna, att kungen skulle dra in miljarder per år till det här landet, skulle jag hemskt gärna se!

I övrigt är Camilla äcklig, har alltid varit äcklig och kommer alltid att vara det. När army of lovers var på tapeten, var nästan Baard snyggare än vad hon är.

HUR FAN KAN HON HA FÅTT IHOP DET MED SÅ MÅNGA?!

Jag skulle välja Leila K mot Camilla Henemark alla dagar i veckan, alla dagar per år. Och då är Leila en äcklig uteliggare.
alla andra kanske inte har samma stora krav som dig och tvingas därför inte bo ensam i en källare som bud bundy resten av livet.
Citera
2012-10-13, 13:59
Avslutad
Ursäkta, kallar ni monarken för "Pungen"?

OnT: CH snubblade på mitt strategiskt utsträckta ben en gång på klubben Tuben (eller var det Tranan?) vid Odenplan. Om jag inte varit stekt som en köttbulle vid tillfället hade jag greppat sliddjuret och hånglat upp henne (detta var på nittiotalet när hon fortfarande var knullbar).
Citera
2012-10-13, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men om man nu som statschef gillar negrer - då får man väl stå för det.

Och inte göra som i Monaco: skaffar ungar med negrer och sen importera en vit simmerska vars livmoder man vill låna för x-antal arvingar.

Faktiskt när man börjar titta på det här systemet så inser man att gubbarna knullar till höger och vänster med diverse flickor av olika ras och kärringarna sitter hemma, opererar sig (även simmerskan lär ha opererat sig REDAN) för att duga till den enda uppgift de tycks ha: avla ungar.
Vem är 'simmerskan'?
Citera
2012-10-13, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Har man ett system där någon föds till en position, som i det här fallet Sveriges Statschef, så antar jag att man får ta den skit som man får. Helt otroligt egentligen.

Visst, jag tycker att Camilla borde starta en blogg, så att hon kan få in lite mer pengar. Kan Thelenius, Blondinbella, Kissie och diverse andra ha en blogg, så varför inte Camilla.

Hon kan ju ge lite erövringstips, lägga upp lite bilder osv på den.

När den motvillige kom ut fick Henemark 200.000kr + 1veckas utlandsresa för intervjun med Expressen.

Nu vet vi inte hur mycket hon får för sina intervjuar i DN/Expressen/Skavlan den här gången, men några hundratusen lär det väl bli även nu.

Boken kommer säkert att bibringa en hacka. Så jag förstår inte varför vissa på den här sidan pratar om "småpengar". Vem av oss tjänar sådana här summor för några timmars jobb?

Skulle någon hjälpa henne att sätta upp en blogg skulle även det innebära en hygglig inkomstkälla. Något LaCamilla borde fundera över..

Med dessa pengar kan hon trygga sin ålderdom. Något kungen kanske kunde ha tänkt på? Visserligen sägs det att Silvia inte har någon privat förmögenhet och inga egna inkomster, men å andra sidan är ju allt gratis till henne. Hon kan hoppa på privatplan till Brasilien utan att betala ett korvöre - om hon vill komma bort ett tag..
Citera
2012-10-13, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visually
Vem är 'simmerskan'?

Charlene Wittstock
Citera
2012-10-13, 16:27
Medlem
smguld88s avatar
Är hon en gudinna i sängen, som gör henne så omtyckt inom dom finare kretsarna?
Citera
2012-10-13, 17:42
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Ursäkta, kallar ni monarken för "Pungen"?

OnT: CH snubblade på mitt strategiskt utsträckta ben en gång på klubben Tuben (eller var det Tranan?) vid Odenplan. Om jag inte varit stekt som en köttbulle vid tillfället hade jag greppat sliddjuret och hånglat upp henne (detta var på nittiotalet när hon fortfarande var knullbar).

Han kallar tydligen sig själv så, vår Pung.
Citera
2012-10-13, 18:00
Medlem
TigerKids avatar
Camilla är inget "riksluder". Varför detta förakt denna skadeglädje? Att folk som artister, modeller etc har större svängningar i sina liv och karriärer är väl inget ovanligt. Få är på topp som artister hela livet - ingen har modellutseende mer än några år... De har mycket möjligheter att ha roligt när de är på topp, men också större risk att fastna i missbruk (och kanske psykiska problem också? det är ju en mindre "stabil" tillvaro). Är det avundsjuka Jante som gör det så lockande att trampa på dem när det går utför?

Ska vi inte hoppas att hon tar sig upp igen? Till en dräglig tillvaro - hon är faktiskt en människa.

Som redan sagts 100 ggr, fast vissa inte tar det till sig: Det var INTE Camilla som gick ut med detta!

Trots att hon under flera år varit på botten - hemlös, pank och med missbruksproblem har hon INTE sålt sin historia. Det tyder på ganska stor integritet och lojalitet tycker jag.

Att hon när det redan är ute vill ge sin egen version är väl inte mer än rätt. Och varför skulle inte hon själv få tjäna en slant SIN EGEN livshistoria?

Dessutom, det finns ju även en författare som ska vara med och dela på cashen så vi ska väl inte utgå från att set blir fantasisummor ner i Camillas ficka.

Vad gäller otroheten så är det väl något mellan kungen och drottningen. Jag tror att de båda är konservativa det sättet att de inte skulle skiljas i första taget. Att de ser det som sin "plikt" att hålla ihop och hålla skenet uppe pga sin ställning. Att dera äktenskap inte bara är en privatsak som har med deras sexliv att göra. Tror det skulle VÄLDIGTmycket till innan de skilde sig. Vi vet ju inte heller om de har någon deal.

Nu tror jag inte att Silvia är positiv till makens livsstil som - antar jag - involverar inte bara brudar utan även en del dricka. Sånt frestar på familjer. Men allt moraliserande i tråden... Hans relation med Camilla är inte kriminell. Det är drottningen han behöver förlåtelse från i så fall - inte oss.

Jag ska köpa boken och unnar Camilla varje krona!
Citera
2012-10-13, 18:14
Medlem
Man borde ju läsa denna boken med tanke på att man har varit där och röjt. Full som örn och hög som en finlandsfärja iofs. Detta borde varit i samma veva som hon hängde med Chefen. Kommer inte ihåg vilket år exakt men hon bodde då i närheten av Röda Bergen och hade inte dåligt med pengar.

Camilla får i säng den hon vill få i säng. Jag följde med till efterpaddan då min polare ville trycka henne och hon hade en väninnan med sig som jag tyckte såg klart liggbar ut. Men tji fick jag, min polare fick bara ligga med Camilla om jag var med också. Hon var rätt övertalande dessutom.. Så det slutade med en trekant, hennes väninna låg på golvet och drog linor under tiden..

Dagen efter hade jag en ågren stor som Globen, men nuförtiden skrattar jag åt det och ser det som en riktigt kul livsanekdot. Dock är det inget jag någonsin kommer berätta för mina barn..
Citera
2012-10-13, 20:28
Medlem
Vedklyvens avatar
Camillas bok togs upp i P1-programmet "Medierna" som är ett försök att något balansera vad som förekommer i Press, Radio o TV.

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2795

I programmet lanserades den slående benämningen: "slaskifiering". Enligt min mening en bra benämning på mediernas egenhet att med gapiga rubriker referera till skvallerböcker typ Camillas literära verk och skvallerboken om Kungen. Man behöver inte ta något ansvar bara hänvisa till att det står i boken.

Även pretto-organet Dagens Nyheter ägnar sig numera åt sådant.

OT: De som har som sitt livsintresse att pissa på Kungen och hans fru har ett flertal andra trådar att hänga i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in