Citat:
Ursprungligen postat av
charlie90
Jag är en överlag väldigt sansad och fredlig människa, men när jag tvingas lyssna på Spotifys reklaminslag så ser jag rött, och jag får tvångstankar som mynnar ut i att jag vill besöka deras högkvarter och gå bärsärkargång. Oftast hinner jag sänka volymen till noll innan reklaminslagen blir för påtagliga, och således bespara mig eländet (läs ilskan), men det är inte alltid det går.
Jag har använt Spotify sedan det lanserades i Sverige, har aldrig betalat, och kommer heller aldrig att göra det. Jag bränner pengar på all möjlig skit - IKEA-möbler jag aldrig använder, kola, alldeles för mycket alkohol och snus, etc., så ingen kan anklaga mig för att vara snål per se - men Spotify tänker jag aldrig betala för - det är en principsak.
Är det någon annan som känner likadant? Varför suger Spotifys reklam alltid kuk? Den är så jävla dålig att man vill slå ihjäl både företaget som möjliggör den (Spotify själva) och de som betalar för att få utrymme där - just nu ett evigt tjat om transportfordon.
Läser ni i framtiden om terrordåd begångna mot dessas lokaler så kan ni utgå från att det är jag som ligger bakom. Fuck you, SÄPO, det är väl bara en tidsfråga innan ni gör reklam där med...
Det är också nice att reklamens volym är dubbelt så hög som musiken du lyssnar på. Om man lyssnar på lugn låg musik så får man tinnitus, ont i öronen av den skrikande reklamen!!! Men det ända sättet att undvika detta är att avinstallera spotify. Youtube har många album utan reklam som man kan lyssna på exempelvis.
Beggars can't be choosers