• 2
  • 3
2018-10-28, 11:23
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Jag har direkt erfarenhet av att sova. Och det verkar vara allt annat än nirvana.
Nirvana innebär att man vaknar, o.s.v.
Ibland har man ju mardrömmar också när man sover, det har man knappast under nirvana.
Underförstått var drömmar i sömnen borträknade när jag skrev min kommentar. Så som jag tänker mig nirvana är det en djup narkos kombinerat med morfin som varar för evigt. Morfin för att ev. ge en liten touch av njutning och befrielse.
Citera
2018-10-28, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Det är inte samma sak.
Nä men jobbigt med ed tanke på hur märkliga drömmar man kan ha. Jag hörde om någon som låg i koma och oavbrutet i tre månader enbart hade en lång rad mardrömmar. Låter minst sagt oskojigt.
Citera
2018-10-28, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Och? Döden väntar runt hörnet.
Gå med i facket och krama dina barn. Har du inga barn? Krama någon annans.
Det är poängen, att döden kan inträffa när som helst och alltid är närvarande. Varför skulle det annars väcka plötslig panik och dödsångest?

Vad ska facket göra? Jag har husdjur, de duger för att få ro i själen.
Citera
2018-10-28, 23:03
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Det är skönt att sova ibland men det skulle vara en viss ångest inblandad om man vaknade upp i slutet av sitt liv och insett att man sovit bort det. För övrigt är det inte möjligt att få bra sömn om man sover hela tiden. Bra sömnupplevelser kommer i kombination med mycket hälsosam mat och träning i övrigt. Kroppen är ett biologiskt laboratorium.

Vill man ha den eviga vilan kan man ju alltid slänga sig över stup...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in