• 3
  • 4
2018-10-30, 23:19
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag har förstås inte kallat dig för någonting, även om jag vet sedan tidigare var din kunskapsnivå ligger.

Och även om det var ett tag sedan så vet du fortfarande inte ens skillnaden mellan utgifter och inkomster. Eller "drar in" som du kallar det.

Hur är det möjligt?

Jaja, sitt du i din unkna tvåa i förorten och lev ditt arbetsfria liv. Du verkar ju lycklig på sossebidragsnivå. Jag kunde inte bry min mindre om dig faktiskt.

Not.
För säg inte att den där siffran är din lön?!?
Citera
2018-10-31, 00:31
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jaja, sitt du i din unkna tvåa i förorten och lev ditt arbetsfria liv. Du verkar ju lycklig på sossebidragsnivå. Jag kunde inte bry min mindre om dig faktiskt.
Du verkar bry dig jävligt mycket. Lika otrevlig som okunnig är du också.

Jag befinner mig i ett soligt klimat och har terrass mot havet.

Du har ingen aning om vad jag har gjort det senaste året och jag har ingen vidare lust att berätta det heller.

Skrapa du din bilruta så du kan tjäna lite mer pengar, varför i helvete bryr du dig om vad andra klarar att leva på?

Jag har gett dig benefit of the doubt för många gånger redan, du är fan helt störd.
Citat:
För säg inte att den där siffran är din lön?!?
Det gick inte att förklara för dig förra gången, varför skulle du begripa nu?
Citera
2018-10-31, 08:45
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Du verkar bry dig jävligt mycket. Lika otrevlig som okunnig är du också.

Jag befinner mig i ett soligt klimat och har terrass mot havet.

Du har ingen aning om vad jag har gjort det senaste året och jag har ingen vidare lust att berätta det heller.

Skrapa du din bilruta så du kan tjäna lite mer pengar, varför i helvete bryr du dig om vad andra klarar att leva på?

Jag har gett dig benefit of the doubt för många gånger redan, du är fan helt störd.

Det gick inte att förklara för dig förra gången, varför skulle du begripa nu?

Ja, varför ska jag bry mig? Jag bara påpekar att 10k/mån inte är en "fantastisk summa", vilket du tycker.
Citera
2018-10-31, 09:15
Medlem
Citat:
Ja, varför ska jag bry mig? Jag bara påpekar att 10k/mån inte är en "fantastisk summa", vilket du tycker.

Det beror helt på ens kostnader. Är det så svårt att förstå??

I tex andra länder kan man leva flott för den summan. I Sverige blir det mer spartanskt, men för många även här tillräckligt njutsamt pga friheten att styra över sin tid.
Citera
2018-10-31, 09:20
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Det beror helt på ens kostnader. Är det så svårt att förstå??

I tex andra länder kan man leva flott för den summan. I Sverige blir det mer spartanskt, men för många även här tillräckligt njutsamt pga friheten att styra över sin tid.

När du nämnde 10k/mån som en "fantastisk siffra" så svarade du på ett inlägg där familjen bodde i Sverige, så man får väl ändå förutsätta att vi syftar på att bo i Sverige här, eller hur?
Citera
2018-10-31, 11:08
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Du som tydligen måste lägga ut pengar för att resa dig ur fåtöljen och gå ut ur lägenheten har antagligen svårt att förstå att det finns fler än ett sätt att leva på.
Citera
2018-10-31, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
pengarna verkar finnas i hedgefonder, vad fan det nu är .. vill du bli stormrik flytta till usa och bli "hedge fund manager"

Här har du några hedgefonder:
https://www.avanza.se/fonder/lista.h...iveTab=history

Men man vet ju inte innan vilka som går bäst....
Citera
2018-10-31, 12:51
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Du som tydligen måste lägga ut pengar för att resa dig ur fåtöljen och gå ut ur lägenheten har antagligen svårt att förstå att det finns fler än ett sätt att leva på.

Jag lever rätt sparsamt faktiskt. Bara för jag uppskattar jobb och högre inkomst än tvärtom betyder inte att jag är ekonomiskt tappad. Jag lägger undan det mest och investerar mycket.
Citera
2018-10-31, 17:29
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
Här har du några hedgefonder:
https://www.avanza.se/fonder/lista.h...iveTab=history

Men man vet ju inte innan vilka som går bäst....
Rhenman Healthcare Equity L/S RC1 SEK har ökat nästan 200% på fem år ? ... söker till handelshögskolan ;D
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in