• 1
  • 2
2018-10-23, 18:01
Medlem
Jag blir så trött på karln. Har gått på två av hans konserter men är så förbannat irriterad på politiken.

Han blev ihop med en palestinska på inga andra grunder än att de båda hatar Israel. Det var det enda de hade gemensamt.

Han sjunger Pigs i protest mot Trump nu (trots att han är mer distanserad från USA än de flesta västerlänningar och inte vet ett skit om hur det är att vara arbetare).

När jag gick på hans konsert 2006 var det Bush som skulle köras genom flistuggen.

När jag gick på en annan konsert för några år sedan så skulle han poängtera att alla ideologier är lika farliga (för han vet ju så enormt mycket om hur det är att bo bland icke-europeer).

I en intervju med Rolling Stone Magazine för minst tio år sedan så pratade Waters öppet om att han har gått i psykoterapi hela sitt liv. Han är uppenbarligen väl medveten om att hans ilska mot hela världen är irrationell. Han vet att den bottnar i att hans pappa dog när han var liten. Han vet att hans vurm för vänstern beror på att pappan var kommunist och att lille Roger vill hedra hans minne.

VARFÖR fortsätter han med sitt meningslösa krig mot allt och alla? Vad är det för fel på honom? Han måste ju ha en sjujävla diagnos i botten.

En av världens bästa låtskrivare - en av världens största rövbölder.
Citera
2018-10-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Han blev ihop med en palestinska på inga andra grunder än att de båda hatar Israel. Det var det enda de hade gemensamt.

Ja, givetvis kan det ju enbart ha varit av politiska skäl som en man blir sexuellt intresserad av en 30 år yngre attraktiv kvinna...

Bra analys!
Citera
2018-10-23, 18:26
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen
Ja, givetvis kan det ju enbart ha varit av politiska skäl som en man blir sexuellt intresserad av en 30 år yngre attraktiv kvinna...

Bra analys!

Han lär nog ta åt sig sin tjejs åsikter som de flesta andra killar brukar göra. Par anpassar sig oftast efter varandra så hon är nog en influens vad gäller hans nuvarande politiska åsikter.
Dock är han inte ensam.. Bono tröttnade jag på ganska omgående då hans politiska engagemang förstörde hans och US's musik aftnar.

Som artist kan man ha politiska åsikter men att ständigt och jämt försöka "omvända" fans är ingen bra ide'. Man uppskattar ju artisterna efter deras musik i första han. Inte deras politiska åsikter.
Citera
2018-10-23, 18:34
Medlem
StigAllans avatar
Det är ett fåtal musiker som är smarta på annat sätt än att musicera så detta med politisk propaganda från scenen är bara bortkastade tankegångar på en helt ointresserad publik.

Här i Sverige får vi ju stå ut med "roliga" kurder som häcklar oss svenskar och så svansen som Skyffert och Ernman som försöker hänga på med sina naiva idéer.
Spela och håll käften om något som ni inte har en aning om!
Citera
2018-10-23, 18:38
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag har varit ett Pink Floyd-fan sedan tonåren och såg Waters live i Göteborg 2013, när han framförde "The Wall". Det känns som att han på ett rätt extremt sätt under lång tid har varit en personifiering av SJW (Social Justice Warrior). Det är flera decennier sedan som han attackerade Thatcher, ett tema som var tydligt framträdande på "Pink Floyds" (citationstecken på grund av att det har förekommit en hel del diskussion angående huruvida skivan skall räknas som PF eller RW-solo; jag vill minnas att jag läste någonstans att Waters lade fram förslaget att spela in skivan som ett soloalbum, men att det av olika anledningar inte blev så) The Final Cut. Samtidigt så ska Waters inte underskattas eftersom han trots allt var av avgörande betydelse för Pink Floyds framgång under 70-talet/efter Barretts mentala kollaps och livslånga frånvaro från rampljuset.
Citera
2018-10-24, 08:45
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Jag har varit ett Pink Floyd-fan sedan tonåren och såg Waters live i Göteborg 2013, när han framförde "The Wall". Det känns som att han på ett rätt extremt sätt under lång tid har varit en personifiering av SJW (Social Justice Warrior). Det är flera decennier sedan som han attackerade Thatcher, ett tema som var tydligt framträdande på "Pink Floyds" (citationstecken på grund av att det har förekommit en hel del diskussion angående huruvida skivan skall räknas som PF eller RW-solo; jag vill minnas att jag läste någonstans att Waters lade fram förslaget att spela in skivan som ett soloalbum, men att det av olika anledningar inte blev så) The Final Cut. Samtidigt så ska Waters inte underskattas eftersom han trots allt var av avgörande betydelse för Pink Floyds framgång under 70-talet/efter Barretts mentala kollaps och livslånga frånvaro från rampljuset.

Tycker nog att du har lite fel att det var Roger Waters som hade en avgörande roll när Syd Barrett försvann in i en förmodad psykos. Det var snarare David Gilmour som skapade det nya Pink Floyd.
Citera
2018-10-24, 13:34
Medlem
pentrys avatar
Det är ju sannerligen inte nytt när megastjärnor, lång ifrån vanligt folks vardag, uttalar sig om vad som är rätt respektive fel, och överexponeras i påhejande MSM. Underhållare, oftan utan större vetskap gällande samhället och politikens svårtydda djungel, att dessa, utifrån ”känsla” istället för logik och mer fördjupande kunskap, blir megafoner är sannerligen en farlig väg för mänskligheten. Bonos senaste rants från scenen är bara ett nytt sorligt exempel på detta.
Citera
2018-10-24, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Tycker nog att du har lite fel att det var Roger Waters som hade en avgörande roll när Syd Barrett försvann in i en förmodad psykos. Det var snarare David Gilmour som skapade det nya Pink Floyd.

Inte alls. Efter Syd så formade visserligen samtliga kvarvarande medlemmar det nya Floyd. I och med framgångarna med Dark Side of the Moon så slutade de övriga sakteligen bry sig. Var förmodligen roligare att leva bekymmerslös miljonärstillvaro än att skapa nytt.

På uppföljaren Wish you were here så finns ännu flera spår där hela bandet (förutom trummisen Nick Mason) deltog i skrivandet men redan på Animals (alla utom ett spår av Waters) samt The Wall (nästan uteslutande Waters) så var det definitivt han som var den skapande och drivande kraften.
Final Cut är sedan i praktiken Waters soloalbum.
Jag finner inte Roger Waters speciellt sympatisk på basen av det jag läst men att försöka frånta honom äran av Pink Floyd är helt enkelt ohederligt.
Citera
2019-02-05, 09:32
Medlem
Citat:
A note from Roger:

THIS IS TODAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

STOP THIS LATEST USG INSANITY, LEAVE THE VENEZUELAN PEOPLE ALONE. THEY HAVE A REAL DEMOCRACY, STOP TRYING TO DESTROY IT SO THE 1% CAN PLUNDER THEIR OIL.

US HANDS OFF #VENEZUELA! #NICOLASMADURO #STOPTRUMPSCOUPINVENEZUELA

https://mobile.twitter.com/rogerwate...04990200983557

Nu är han riktigt i gasen.
Citera
2019-02-05, 09:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Även om jag alltid älskat Pink Floyd så har Waters alltid framstått som jävligt osympatisk. Det räcker att man ser en ansiktsbild så fattar man hur jävla jobbig han måste vara.
Citera
2019-02-05, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loranga
https://mobile.twitter.com/rogerwate...04990200983557

Nu är han riktigt i gasen.
Där har han ju rätt, han är bara 40 år för sent ute.
Citera
2019-02-07, 12:54
Medlem
Här kommer Rogers svar på den återkoppling han fått på sim förra post: https://www.facebook.com/notes/roger...7817721565996/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in