Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-17, 20:45
  #781
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Nån som sitter på fupen och kan ladda upp den?
https://easyupload.io/m/47fa43
Citera
2024-01-17, 20:56
  #782
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
https://easyupload.io/m/47fa43
Strålande, tack!
Citera
2024-01-17, 21:17
  #783
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag tror du har helt rätt.

Min erfarenhet av den personkrets som BJ
tycks tillhöra, kopplat till allt som framkommit om henne, är att en så till synes liten sak som att hon inte var välkommen på Oves barnbarns kalas absolut kan ha varit trigger. Hur orimligt, infantilt och absurt det än må låta.

Extrem lättkränkthet och hämndbegär på en infantilt störd och impulsiv nivå karaktäriserar de här personerna. De klarar inte att känna sig bortvalda eller bortprioriterade.

Dessa personer har ofta en stark patologisk avundsjuka mot personer som till skillnad mot de själva har nära och kärleksfulla familjeband.
Något som väcker en stark drift hos de här personerna att förstöra det fina.

De har ofta detaljerade fantasier
om att hämnas för saker som de tolkar som oförrätter riktade mot dem själva.
Exempelvis att de fått ett nej. Eller för saker som de bara uppfattar som orättvist i allmänhet.
Exempelvis att nån har bättre relation än de själva med sin familj.

Ibland kan de även uttrycka en nyfikenhet om hur det skulle vara att mörda någon. Också det inlindat. ”Jag har en kompis som ofta pratar om hur det egentligen skulle kännas att mörda någon, vad tror du?”


Barnbarnet väntades komma på besök. BJ kan i sin avundsjuka på Oves glädje inför besöket (hon tålde antagligen inte att barnet var i Oves fokus istället för hon själv) beslutat att ”nu är det dags!”. Men mer sannolikt hade hon planerat dådet redan när det stod klart att Ove tänkte gå på kalas utan henne.
Låter såklart osannolikt -om man inte stött på personer som BJ.

Måste bara få inflika; helvete vilken klockren beskrivning av vardagsnarcissisten som finns i mångas absoluta närhet! Bra kännetecken.
Citera
2024-03-18, 19:51
  #784
Medlem
somenknivs avatar
Roligaste är ändå anteckningsboken Barbara hade där hon skrivit nåt i stil med "om Per dör nu: Lägenhet, vad kan hans mamma göra?". angående den dyra lägenheten morsan skrev över på sonen. Hon räknar kallt med att den snart 90-åriga modern ska gå bort före sonen...


Citat:
Ursprungligen postat av imcereal
Jag har laddat upp dem på nytt nu, så testa dessa nya länkar:

FUP_Barbara_Jarl_1.pdf

FUP_Barbara_Jarl_2.pdf

/Nils, Rättegångspodden

Minfil verkar inte funka alls (inte heller Easyupload länken ovan)? Någon vänlig själ som sitter på FUP?
__________________
Senast redigerad av somenkniv 2024-03-18 kl. 20:22.
Citera
2024-03-18, 20:22
  #785
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somenkniv
Roligaste är ändå anteckningsboken Barbara hade där hon skrivit nåt i stil med "om Per dör nu: Lägenhet, vad kan hans mamma göra?". angående den dyra lägenheten morsan skrev över på sonen. Hon räknar kallt med att den snart 90-åriga modern ska gå bort före sonen...




Minfil verkar inte funka alls? Någon vänlig själ som sitter på FUP?
Hade jag haft målnummer hade jag nog hittat i mitt moln. Utan det är jag hjälplös
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback